بازدید سرزده مسئولین قضایی راور از واحدهای تولید دام سبک و سنگین در شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، همچنین اجرای ماموریت پنجم سند تحول قضایی، پیشگیری از وقوع بزه با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، روسای ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی و نماینده اداره صمت، از محل واحد های تولید و پرورش دام سبک، سنگین در شهرستان راور به صورت سرزده بازدید بعمل آمد.

در حاشیه این بازدید دکتر فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: حمایت از تولید و اشتغال در شهرستان راور یکی از اولویت های دادگستری راور می باشد، در همین راستا کارگروه ویژه حمایت از تولید و اشتغال در واحد پیشگیری دادگستری راور تشکیل شده و تمام مسائل و مشکلات واحد های تولیدی در شهرستان توسط این کارگروه رصد و پیگیری می شوند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور افزود: یکی از لوازم اصلی شهرستان راور در حوزه تولیدات دام، لزوم برنامه ریزی دقیق و هدفمند از سوی ادارات متولی در امر تولید و پرورش دام، می باشد.

این مقام قضایی اظهار کرد: مطابق قانون نظام جامع دامپروری کشور، مصوب سال۱۳۸۸ ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، موظف به ساماندهی و حمایت از دامداران روستایی و عشایری و صنعتی در شهرستان می باشند. و می بایست هرگونه تخلف و جرم را به محاکم قضایی اعلام نمایند.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف دولت از اختصاص نهاده دامی به دامداران حمایت از تولید و مصرف و در نهایت تنظیم بازار می باشد و می بایست نتیجه توزیع نهاده های دامی به کاهش قیمت محصولات پورتئینی در بازار، منتهی گردد.

در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی دام راور، استوارزاده معاون دادستان شهرستان راور گفت: در راستای اجرای دستورالعمل دادستان کل کشور و نظارت بر مایحتاج عمومی و حفظ حقوق عامه، نظارت بر اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع در حوزه توزیع نهاده های دامی و توزیع گوشت قرمز در شهرستان راور توسط دادستانی نظارت خواهد شد.

معاون دادستان راور افزود: نظر به وضعیت و موقعیت حساس کنونی کشور با هر گونه سود جویی و سوداگری در زمینه محصولات پروتئینی در شهرستان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی افزود: عدم عرضه و نگهداری دام در واحد های تولیدی برای گران شدن قیمت گوشت در بازار، خلاف شرع، قوانین و مقررات می باشد و مسئولین جهاد کشاورزی و دامپزشکی و صنعت ومعدن باید نظارت خود را بر واحد های تولیدی دام در شهرستان بیشتر کنند تا از بروز هر گونه تخلف و جرم و همچنین شیوع بیماری های دامی پیشگیری کنند.

استوارزاده اظهار کرد: بر اساس قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب سال ۱۳۸۸ توزیع نهاده های دامی و نظارت بر واحد های تولید دام توسط جهاد کشاورزی باید انجام شود، نهاده دامی باید به گونه ای توزیع شوند تا نتیجه آن روی قیمت گوشت در بازار تاثیر بگذارد وضمن حمایت از تولید نفع آن باید به مردم شهرستان راور برسد.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false