حتما باید در راور کسی قربانی سگ ها شود تا مسئولین برای ساماندهی آنها عزم جدی داشته باشند!؟ - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ سگ‌های ولگرد حیوانات وحشی هستند که طی سال‌های اخیر از مناطق بیابانی و حاشیه‌ای بار و بندیل بسته اند و در کوچه و خیابان های اصلی و فرعی و مناطق مسکونی جولان می‌دهند. آن‌ها نه تنها از شهروندان هراسی ندارند، بلکه در بازار‌ها و معابر شهری هم با مردم هم قدم می‌شوند و اگر خوراکی هم در دست داشته باشید، با نگاهی مظلومانه چشم به آن می‌دوزند تا شاید ذره‌ای از آن سهم آن‌ها شود.

این سگ ها در سطح شهر و روستاها مخل امنیت و آسایش مردم شده و این یک واقعیت غیرقابل‌ انکار است و بارها موجب انتقاد افکار عمومی شده و هشدار حمله آنها به شهروندان نیز بارها گوشزد شده اما گاهاً نیز اتفاق افتاده است.

متاسفانه همین چند روز پیش بود که حادثه‌ی تلخ و ناگوار حمله سگ های ولگرد به یک کودک ۴.۵ ساله بیرجندی، منجر به فوت او‌ شد.

در راور نیز روز گذشته یک کودک ۶ ساله در خیابان شهدای سرباز طعمه سگ های ولگرد شد ولی خوشبختانه با توجه به حمله‌ی تنها یکی از سگ های حاضر در محل و اقدام سریع کودک از چنگال آنها نجات یافت، هرچند که از ناحیه دست دچار گازگرفتگی و جراحات شد.

از این مورد حوادث در این سالیان در راور کم اتفاق نیفتاده است. مثلا در حادثه ‌ای دیگر که چند روز پیش این سگ ها مسببش بودن، برخورد موتورسیکلت یکی از شهروندان با یک قلاده سگ ولگرد بود که منجر به زمین خوردن راکب موتورسیکلت و شکستن پای او شد.

جدا از بحث وقوع حوادث برای خود مردم، این سگ های ولگرد پایه ثابت پخش و پلا کردن زباله ها و حتی حمله به دام و طیور و حیوانات دیگر نیز هستند.

هر چند که ادارات و دستگاه های مختلفی متولی ساماندهی سگ های ولگرد هستند اما شهرداری در شهر وظیفه جمع آوری این حیوانات را برعهده دارد و در دو سال اخیر خبرهایی مبنی بر جمع آوری این سگ ها در راور توسط شهرداری بارها مخابره و اطلاع رسانی شده ولی آنچه که از شواهد پیداست بنظر می رسد این زنده گیری و جمع آوری سگ ها آنچنان مثمر ثمر نبوده و شاید هم اگر بوده با توجه به زاد و ولد زیاد این حیوان به چشم نمیاید و جمعیت این سگ ها کمتر که نشده هیچ، هر روز بیشتر از روز قبل شده اند.

البته بارها طرح عقیم سازی بعنوان راه مناسبی برای مقابله با افزایش جمعیت سگ های ولگرد توسط کارشناسان مطرح شده ولی متاسفانه مسئولین طرح ساماندهی از هزینه زیاد این طرح می گویند در صورتی که بر اساس استعلامات انجام شده هزینه عقیم سازی هر سگ حدود ۴۰۰ هزار تومان برآورد می شود که در صورت مشارکت تمامی دستگاه ها و ادارات مرتبط با این موضوع هزینه زیادی به حساب نمی آید!

در کل آنچه که از اقدامات مسئولین شهرستان راور مشخص است این است که عزم جدی برای مقابله با سگ های ولگرد ندارند چرا که با این جمع آوری و رهاسازی سگ ها در بیرون از شهر که معمولا دوباره منجر به برگشتن آنها به شهر می شود و عدم تخصیص اعتبار برای عقیم سازی سگ های ولگرد؛ غیر از این برداشتی نمی توان کرد!

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false