نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان راور با اصحاب رسانه برگزار شد - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ سرهنگ دوم محسن شیخ زاهدی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد شهدای مظلوم مجموعه انتظامی و تبریک پیشاپیش سال نو گفت: با تلاش های شبانه روزی و مستمر مجموعه کارکنان انتظامی شهرستان راور بحمدالله در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش سرقت ها و افزایش کشفیات و دستگیری در زمینه های مختلف بوده ایم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد سال جاری گفت: وقوع مجموعه سرقت های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹ درصدی که شامل کاهش ۲۵ درصدی سرقت منزل، کاهش ۵۹ درصدی سرقت احشام، کاهش ۲۲ درصدی سرقت اماکن خصوصی، کاهش ۴۱ درصدی سرقت محتویات داخل خودرو بوده است.

سرهنگ شیخ زاهدی خاطر نشان کرد: در کشف سرقت‌های سال جاری در مقایسه با مدت مشابه با افزایش ۵۰ درصدی کشف سرقت منزل و اماکن دولتی و افزایش ۲۴ درصدی کشف سایر سرقت‌ها مواجه بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: تصادفات جرحی درون شهری ۹ درصد و تعداد مجروحان نیز ۱۴ درصد کاهش داشته است، که در این حوزه می طلبد خانواده‌ها به چند نکته از جمله عدم در اختیار گذاردن موتورسیکلت به فرزندان کمتر از ۱۸ سال و فاقد گواهینامه و به فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی توجه کنند.

سرهنگ شیخ زاهدی ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۴۱ درصد افزایش داشته که این موضوع منجر به افزایش ۵۹ درصدی کشف انواع مواد مخدر در این مدت نسبت به سال گذشته شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان راور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش والدین در مدیریت صحیح چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید هیجانات فرزندان را کم و رفتارشان را مدیریت کنند و شرایطی را فراهم آورند که چهارشنبه سوری امن‌تر شود.

وی افزود: مراسم چهارشنبه‌سوری نیازمند یک مدیریت فرهنگی است که نهادها از جمله خانواده‌ها، رسانه‌ها، نهادهای آموزشی و فرهنگی در مدیریت آن نقش اصلی و بسیار موثری دارند تا از هرگونه حادثه و تعرض به حقوق افراد و جامعه در این مراسم پیشگیری شود.

سرهنگ شیخ زاهدی ضمن تاکید بر شیوه مدیریت صحیح رفتارها در این مراسم در بین نوجوانان و جوانان تصریح کرد: خانواده ها می توانند با اختصاص زمان بیشتر با فرزندان خود آموزش و همراهی آنها طی این مراسم و ایجاد محیطی امن برای آنها با رعایت نکات ساده ایمنی از بروز حوادث دلخراش جلوگیری و سالی شاد و همراه با سلامتی را آغاز کنند

وی در ادامه این دیدار به تشریح برنامه های نوروز توسط پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس با هدف حفاظت از اموال مردم و کاهش تلفات جاده ای به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات مضاعف به شهروندان بوده و همچنین در ستاد مبارزه و کنترل بیماری کرونا نقش فعالی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان راور در پایان از تعامل و همکاری بسیار خوب و مطلوب رسانه با پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی که نقش تأثیرگذاری داشته، تقدیر و تشکر کرد و گفت: شهروندان گرامی در زمان نیاز به فوریت های پلیسی می‌توانند با تماس با ۱۱۰ حضور پلیس را در کنار خود احساس کنند و همچنین با تماس با شماره تلفن ۱۹۷ با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در پیشبرد اهداف سازمان یاری کنند.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false