ساخت ساختمان دانشکده فرش در راور از واجبات است/ تاسیس هنرستان جامع شهید سلیمانی در راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ محمد مهدی زاهدی در این جلسه، ساخت ساختمان دانشکده فرش در راور را از واجبات خواند و اظهار کرد: چند سال پیش ۸۰۰ میلیون تومان برای این اقدام کنار گذاشتیم اما متاسفانه به آن توجهی نشد.

وی با بیان اینکه جای کنونی دانشکده بسیار بد و نامناسب است و شأن دانشکده‌ای ندارد، گفت: امروز کلنگ مجتمع جدید به زمین زده شد و برای تامین هزینه‌های آن مبلغی موجود داریم و مبالغ دیگر نیز با شورای معادن استان رایزنی و تامین می شود.

زاهدی تامین ۵۰ درصدی هزینه آن از طرف مردم راور را مردود دانست و بیان کرد: مردم راور چنین توانایی ندارند و باید از جای دیگر تامین شود، در حال حاضر با داشته ها و کمک شورای معادن پیش می رویم برای سال آینده نیز سعی می کنیم مجوز ماده ۲۳ را بگیریم و آن را در بودجه قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به تامین هزینه فکر نکنید که فراهم می شود، همه توان خود را بگذارید تا این دانشکده به سرعت وارد فاز اجرائی شود.

زاهدی گسترش رشته های هنری دانشگاه را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به آموزش مهارتی ظرفیت دانشکده فرش را بالا ببرید که بسیار کمک کننده است.

وی اضافه کرد: به کمک فنی و حرفه ای برای آموزش هنر دوره های پودمانی بگذارید، تا هم در نقش و هم در بافت از وضعیت سنتی خارج و کیفیت بیشتر شود، این دوره می تواند با گواهی مشترک فنی حرفه ای و دانشگاه تکمیل گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ساخت یک هنرستان جامع به نام شهید سلیمانی در کنار کارخانه فولاد راور خبر داد و گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری در جمع معلمان مبنی بر ایجاد هنرستان مجاور صنایع و شرکت ها، امروز با شرکت معدنی گل گهر مذاکره و به توافق رسیدیم تا یک هنرستان در راور ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه های آن را آموزش و پرورش و ۵۰ درصد دیگر را نیز شرکت گل گهر تامین می کند، البته تلاش داریم تا نوسازی مدارس را نیز پای کار بیاوریم، این هنرستان هم رشته های صنعت و معدن و هم هنر را پوشش می دهد.

وی به مساله مهم بیمه قالیبافان پرداخت و عنوان کرد: چند وقت پیش جلسه ای با وزیر داشتم، این موضوع را پیگیری کردم، نامه ای با محوریت قالیبافان کرمان و راور نوشتم، وزیر آن نامه را با دستوری برای تامین اجتماعی فرستاد تا اقدام شود.

وی افزود: آن نامه در رسانه کاروانسرا راور وجود دارد، آن را با یک درخواست ارسال کنید تا بتوانم از طریق تامین اجتماعی در تهران پیگیری کنم.

زاهدی ادامه داد: بیمه کارگران، بویژه کارگران ساختمانی را نیز مجلس تصویب کرده است.

م محمودی

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false