برگزاری جلسه شورای سلامت راور با موضوع پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ عصر جمعه جلسه کارگروه شورای سلامت شهرستان راور با موضوع پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، به ریاست رضا عباسی فرماندار و با حضور دادستان شهرستان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط دکتر پیشگویی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دکتر حسینی رییس دامپزشکی و کاربخش رییس مرکز بهداشت شهرستان پیرامون اقدامات صورت گرفته در بحث پیشگیری از انواع بیماری ها خصوصا بیماری تب کریمه کنگو، دکترعباسی با اشاره به این مطلب که اهمیت سلامت انسان ها در تمام دنیا تعریف شده است، گفت: با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی شهرستان راور که بخش عمده ای از مردم به کار دامداری و کشاورزی فعالیت دارند، ارائه آموزش های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیر دار، همچون تب کریمه کنگو بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین ایجاد جایگاهی توسط شهرداری جهت جمع آوری سگهای بلاصاحب و اقدامات پیشگیرانه توسط اداره دامپزشکی و بحث ورود و خروج دام و رعایت نکاتی که باید در کشتار صورت گیرد و حساسیت لازم بر رعایت نکات ایمنی در خصوص دامداران و قصابان و… را مورد تأکید قرار داد و همکاری و همراهی بیش از پیش همه دستگاهها، خصوصاً دستگاههای عضو کارگروه شورای سلامت را در این‌خصوص به ویژه ایام محرم و حضور حاجیان خواستار شد.

اعضای شورای سلامت بر این نکته تاکید کردند که رعایت نکات بهداشتی و سلامت جامعه با کمک خود مردم و رعایت نکات توسط تک تک آحاد مردم به ثمر می‌نشیند.

در پایان مقرر شد جهت پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو و سایر بیماریهای مشترک انسان و دام، اداره دامپزشکی، قصابی های غیرمجاز احتمالی را به دادگاه معرفی نماید.

همچنین استفاده از ظرفیت تبلیغی ائمه جمعه و روحانیون در آگاه سازی مردم، سم پاشی دامداری های سطح شهرستان، ایجاد حمام ضد کنه، برگزاری کلاس آموزشی با همکاری ادارات ونهادها، دهیاری ها، شورای شهر و روستاها در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو جهت گروه هدف دامداران و قصابان شهرستان و… از مصوبات جلسه بود.

م جعفری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false