بازدید میدانی و بررسی پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان به اتفاق هئیت همراه و دکتر عباسی فرماندار شهرستان راور از محل اجرای بندهای آبخیزداری روستای فیض آباد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه های تکمیل شده و در حال اجرا قرار گرفت.

این سفر با هدف بررسی منابع طبیعی و برنامه‌های آبخیزداری و بازدید میدانی از این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف شهرستان راور صورت گرفت.

لازم به ذکر است؛ بندهای خاکی روستای فیض آباد طی دهه ۷۰ احداث که در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتباری در حدود ۷ میلیارد تومان ترمیم و تکمیل شدند.

در همین حوزه ۳ بند سنگ و سیمان طراحی که در سالجاری نیز یک بند آن با ارتفاع ۷ متر و حجم آبگیری ۲۰۰۰۰۰ مترمکعب و با اعتباری در حدود ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان در حال اجرا و ساخت می‌باشد و تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات اجرای یک بند دیگر آغاز خواهد شد.

با احداث بندهای آبخیزداری و اجرای آن حجم قابل توجهی از رواناب و رسوبات حاصل از بارندگی ذخیره خواهد شد. که تاثیر قابل توجهی در افزایش آبدهی قنوات پایین دست و تغذیه سفره های زیر زمینی خواهد داشت.

در ادامه آقای ابوالحسنی از محل احداث سد سنگ و سیمان روستای گوجهر نیز بازدید بعمل آورد.

همچنین از پروژه احداث گوراب در بالا دست شهر راور بازدید و تاثیرات این سازهای خاکی در کنترل رواناب های حاصل از بارندگی و تاثیر آن در نفوذ آب و جلوگیری از وقوع سیل مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان فرماندار راور از منابع طبیعی استان راجع به تامین منابع مالی و تسریع در روند امور در این پروژه‌ها تشکر کرد.

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false