بازار راور با اقدامات مقطعی “طرح کنترل و نظارت بر بازار” به سر و سامان نمی رسد! - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه خبری کاروانسرا راور؛ چند سالی می شود که خبرهایی مبنی بر اجرای طرح کنترل و نظارت بر بازار در راور اطلاع رسانی می شود، طرحی که معمولا بصورت مقطعی می باشد و گاهی نیز گردوخاکی به پا می کند و عده ای از کاسبان بازار را نقره داغ می کند ولی عدم تداوم آن می شود همان آش و همان کاسه قبل!

آنچه مسلم می باشد این است که این طرح نیاز به استمرار دارد تا اگر گرانفروشی، کم‌فروشی و تخلفات دیگر در بازار می شود، فرد متخلف با جریمه های بازدارنده و اقداماتی دیگر به خود اجازه چنین اقدامی را ندهد.

برای مثال در بازار گوشت، میوه، و سایر صنوف قیمت ها در راور با مرکز استان علیرغم فاصله ۱۲۵ کیلومتری تفاوت زیادی دارند و جالب نیز اینجاست که هیچ فروشنده‌ای برای نرخنامه های نصب شده توسط اداره صمت و جهاد کشاورزی “تره هم خورد نمی کند” و این نرخنامه ها بیشتر برای نمایش و دکور می باشند! و کاسبان با نرخ های خودشان اجناس و محصولات را ارائه می کنند، هرچند نرخنامه هم برای صنوف خاصی می باشد و همه صنوف نرخنامه در دید مشتری ندارند‌.

البته ناگفته نماند اینکه توپ را هم در زمین کاسبان بیندازیم درست نیست برای مثال وقتی در شهری میدان دامی نباشد نباید توقع داشت قصابی که قیمت گوشت تمام شده برایش از نرخنامه مصوب بیشتر است منجر به ضرر و خسارت او شویم، که این مورد یعنی زیرساخت های بازار راور به درستی ایجاد نشده است!

از طرفی برخی بازاریان معتقدند که خرید نسیه‌ توسط برخی از شهروندان منجر به افزایش قیمت محصول می شود! چرا که قطعا فروش نقدی می تواند با تخفیف بیشتر اجناس و محصولات برای مشتریان همراه باشد.

اما در کل قیمت های بازار راور در این سالیان مورد انتقاد بسیاری از شهروندان بوده و هست، و نظارت مداوم و درستی هم که منجر به کاهش قیمت ها باشد را شاهد نبوده ایم که میطلبد مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان اقدامات نظارتی بازار راور را مستمر انجام دهند تا معدود کاسبانی هم که مرتکب خلاف می شوند به خود اجازه چنین کاری ندهند.

از طرفی نیز متاسفانه خیلی از شهروندان آشنایی و اطلاعی از نحوه‌ی پیگیری تخلفات رویت شده در بازار را ندارند که نیاز است اطلاع رسانی هایی در این رابطه انجام‌ شود.

به امید روزی که شهروندان راوری در مراجعه به بازار با خرید چند نرخی اقلام مورد نیاز خود در فروشگاه ها مختلف مواجه نباشند!

م محمودی
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false