ملت ایران با ذکاوت و بصیرت خود فتنه ۹۶ را خنثی کرد/باید کف پای این ملت را بوسید و خاک آن را به چشم زد/اگر من به عنوان مسئول، در منطقه فقیر خوابیدم و درد آنان را فهمیدیم، برای مشکلات آنها مرهم است - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع پرشکوه مردم کرمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گفت: خداوند را سپاسگزارم که این توفیق نصیب حقیر شد تا در این روز ارزشمند در جمع مردم کرمان که در ابعاد گوناگون عشق می ورزند و علاقمندند و خود را خادم آنان می دانم، حضور داشته باشم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خداوند را سپاس می گوییم ما را پیرو مذهبی قرار داد که امروز و دیروز نجات بخش بشریت بوده و تا آخر خواهد بود؛ خدا را شکر می گوییم که ما را از نعمت امام بنیان گذار و امام امروز جامعه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بهره مند کرد.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد:ماهیت انقلاب ما نه قشری بود ، نه نژادی ، نه با دخالت نظامی و به شکل کودتا و نه نتیجه مداخله خارجی ،انقلاب ما همه مردم ایران را در درون خود جای داد و از این حیث کم نظیر و بی سابقه است. انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست که دنیا تحت حاکمیت یک دوقطبی جهانی بود و کسی در جهان باور نمیکرد کشوری بتواند مستقل از این دو بلوک، حرکت کند و حرف بزند. و انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست که حاکمیت مسلط بر ایران یعنی رژیم پهلوی، تسلط نظامی و امنیتی و اطلاعاتی بسیار قوی داشت و کسی باور نمیکرد مردم بتوانند این حاکمیت را سرنگون کنند.

سلیمانی افزود: انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست که حاکمیت مسلط بر ایران تلاش داشت ایران را از امت اسلامی و دایره جهان اسلام جدا کند و به سمت اتحاد با اسرائیل حرکت کند.فقط در تاریخ پیامبران می بینیم کسانی بودند که توانستند نظام فاسد و مسلط را با تکیه بر ایمان به خدا سرنگون کنند.

وی بیان کرد:خداوند سبحان را شکر می کنیم که ما را در همه ملایمات، بهره مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود؛ شکر می کنیم خداوند سبحان را که انقلاب ما را تضمین کرد؛ انقلاب های زیادی در دنیا اتفاق افتاده است؛ برخی انقلاب قشری بودند مانند انقلاب کارگران فئودال ها وبرخی انقلاب عنصری بودند مانند انقلاب سیاه ها بر علیه سفیدها؛ برخی نیز انقلاب نظامی بودند مانند کودتاهایی که در دنیا اتفاق افتاد.

سردار سلیمانی با اشاره به تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب ها اظهار داشت: انقلاب ما سیاه و سفید را در خود جا داد؛ انقلاب کم نظیری که با همه انقلاب ها تفاوت اساسی دارد؛ نکته دیگر این است که این انقلاب در مقطعی به وقوع پیوست که آمریکا حاکمیت مطلق داشت اما ما به راه خود و به نصرت الهی اعتماد کنیم.

وی عنوان کرد:انقلاب ما در زمانی به وقوع پیوست که هیچ جریان سیاسی وجود نداشت و ساواک نیروهای انقلابی را متلاشی کرده بود؛ کمتر دیده شده انقلابی در این شرایط داخلی پیروز شود اما ما در بدترین شرایط به رهبری امام خمینی، بزرگترین پیروزی را به دست آوردیم و این انقلاب تاسیس شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما از جنس مردم هستیم اما حقیقتا از وفای این ملت به اصول متحیریم و می مانیم که چگونه حق این مردم را ادا کرد؛ اگر من جانم را هزار بار فدای این ملت کنم ارزش دارد؛ ملت ما ناجی این نظام و انقلاب بودند که پشت امام به راه افتاد و به سرعت خورشید در تاریکی طلوع کرد.

وی ادامه داد: همه قلب ها و جان ها به دنبال امام راه افتاد و توانست آن حادثه را در شرایطی محال به سرانجام برساند که این اولین امتحان ملت بود و پس از پیروزی انقلاب، در زمان های مختلف با حضور میلیونی خود آن را اثبات کرد به ویژه در فتنه های اول انقلاب که هنوز انقلاب نوجوان بود و منافقین لیبرال جنگ های خیابانی به راه انداختند، مردم با حضور خود یا خون فرزندانش در برابر آنها ایستاد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این ملت در ۸ سال دفاع مقدس بسیاری از فرزندان خود را برای دفاع فدا کرد و برای اولین بار در تاریخ، در جنگی نابرابر، دشمنی که شرق و غرب از او حمایت می کرد، شکست داد؛ در زمان ارتحال امام، زمانی که خوف عمیقی جان ها را فرا گرفته بود، ملت ایران با تشخیص درست راه، دور امام جدید جامعه یعنی مقام معظم رهبری چرخید، جان و دل خود را به آن داد و نظام را از یک خطر نجات داد.

سردار سلیمانی با اشاره به فتنه اخیر و سواستفاده های دشمن از آن خاطرنشان کرد: ملت ایران با ذکاوت و بصیرت خود فتنه ۹۶ را خنثی کرد و باید کف پای این ملت را بوسید و خاک آن را به چشم زد؛ این ملت، ملتی وفادار و بزرگ است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر کسی بخواهد ویژگی های امام را در جوانی و پیری از حیث اخلاق ،مرجعیت، حکومت داری و دشمن شناسی بگوید، باید کتاب بنویسد چرا که جای بحث زیادی دارد، کما اینکه بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان و علما از وصیت نامه سیاسی امام کتاب های قطوری نوشته اند.اولین خصوصیت امام که در کتاب های دینی و حوزه های علمیه در سطوح بالا مورد توجه بوده و شاید برای امثال من قابل فهم نباشد این است که از حوزه عدالت و تقوا باب جدیدی در جهاد اکبر باز کرد؛ امام بابی را به این جهاد اکبر اضافه کرد که آن باب عشق است؛ این باب حب و محبت یک مدرسه شد.

سردار سلیمانی گفت: این همان چیزی است که در دفاع مقدس موجب شد شهدا از همه تعلقات خود عبور کرده و به این جایگاه رفیع رسیدند که این نشأت گرفته از مدرسه امام و جهاد اکبری است که ایشان تاسیس کرد؛ این جزو ضرورت های انقلاب بود که امام به آن جامه عمل پوشاند.

وی توضیح داد: از خصوصیات انسان این است که اگر به جایگاهی ارزشمند حبی پیدا کرد، سر و جانش را فدای آن می کند؛ جوانان ما زنان، پدران و مادران پیر خود رها کردند و به این وادی پا گذاشتند؛ آنها این فهم را پیدا کردند و به این جهاد اکبر نائل شدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام هرگز مطرح نکرد که چون دشمن قوی است یا مارا جایی راه نمی دهند، پس ما نمی توانیم؛ بلکه امام فرمود از جایی به جایی، فرودگاهی به فرودگاهی و حتی کشتی به کشتی من ازاین جهاد اکبر دست برنمی داریم و این چیزی است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ” این نمی توانم را بکشید و از خود دور کنید”.

وی خصوصیت دیگر امام که مهندس و معمار اسلام بود، اسلام شناسی دانست و بیان کرد: اولین قدم امام این بود که از حوزه شروع کرد و حوزه های علمیه را از عزلت و گوشه نشینی خارج و وارد سیاست کرد؛ امام به دلیل شناخت دقیقی از اسلام داشت، این نظام را پایه گذاری کرد؛ در فکر امام فقاهت، حکمت وعرفان همه با هم عجین بود و در سیاست وارد شد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امام این مقولات را جدا نکرد و از روحانیت و حتی مسیحیت حرف زد؛ همان تلاشی که در ریشه کنی اسلام آمریکایی از ایران داشت همان نگاه را نسبت به ریشه کن کردن مسیحیت آمریکایی داشت که در بیانات ایشان به مسیحیت می بینیم چه سحنان محکمی بیان کردند.

سردار سلیمانی : رشد امروز ایران در همه ابعاد ، باعث شگفتی ناظران منصف و واقع بین داخلی و خارجی است. و آنها متحیرند که با این همه تحریم، این پیشرفت ها چگونه حاصل شده است؟

وی تصریح کرد: امروز مردم مسئولانی که قرار است کشور را اداره کنند آزادانه و آگاهانه انتخاب میکنند. این نحوه حاکمیت مردمی در منطقه ما بی نظیر است .

سلیمانی افزود: کسانی که فکر میکنند برای اداره کشور باید با آمریکا همراه و متحد شد به سرنوشت کشورهایی بنگرند که هم پیمان آمریکا شده اند اما در فقر شدید و با سرنوشت تیره بسر میبرند.

وی بیان کرد: دشمنان به پیروزی ایران اذعان دارند اما برای انحراف افکار عمومی جهان به دروغ تبلیغ میکنند ایران منطقه را بلعیده است؛ ایران در واقع در جان و قلب مردم منطقه نفوذ کرده است. ملت ایران ، ابراهیم وار از درون آتش های برافروخته شده به دست دشمنان به سلامتی گذشته است چون ابراهیم وار اعتقاد به حق دارد و خداطلب است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:برخی از کسانی که ادعای پیروی از خط امام دارند به جای نوشتن نامه سرگشاده و انتقاد آمیز به بیگانگان و دشمنان و بدخواهان به ولی فقیه زمانه خود نامه می نویسند. این معنی پیروی از خط امام است؟ این غلط است که برخی پای سفره نظامی باشند که خون ۲۰۰ هزار شهید پای آن ریخته شده است اما پز اپوزیسیونی بدهند.

سردار سلیمانی اذعان داشت: اگر وزیر در ساختمان ها بالا نشسته و دستور صادر کند، تا این دستور از طبقات بالا به پایین برسد نفس این ملت را می گیرد؛ اگر من به عنوان مسئول، در منطقه فقیر خوابیدم و درد آنان را فهمیدیم، برای مشکلات آنها مرهم است.

وی افزود: اگر ما تعلقات را زیر پا گذاشتیم مانند شهدا میتوانیم به کشور خدمت کنیم. اما اگر تعلقات شخصی، گروهی و جناحی داشتیم قادر به خدمت به مردم نیستیم.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false