بازسازی ٣۰ رشته قنات در روستاهای بخش مرکزی و کوهساران شهرستان راور - کاروانسرای راور
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
false

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ مالک اژدری در بازدید از قنات های گوهجر و گورک بخش های مرکزی و کوهساران راور گفت: بازسازی ۳۰ رشته از قنات مهم و اولویت‌دار در روستاهای بخش مرکزی و کوهساران از توابع شهرستان راور با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سبب تداوم استحصال آب از آب‌های زیرزمینی بدون استفاده از انرژی و با حفظ تعادل آب‌های زیر زمینی با جریان طبیعی آب می‌شود.

فرماندار راور بیان کرد: قرارداد اجرایی جهت بازسازی ۳۰رشته قنات در روستاهای شهرستان راور منعقد گردیده است که از این تعداد بازسازی ۱۳رشته قنات با پیشرفت ۸۰% در روستاهای بخش مرکزی و بخش کوهساران با هزینه ای بالغ بر ششصد میلیون تومان در حال انجام است.
وی افزود: کاهش شدید نزولات آسمانی و تغییرات جوی سبب شده منابع آب روستاهای بخش مرکزی و کوهساران در سال کاهش یافته که حاکی از کاهش حدود ۶۰ درصدی منابع آب روستاها است و موجب شده کشاورزان این شهرستان به شدت با بحران خشک‌سالی درگیر و باغات بخش مرکزی و بخش کوهساران در معرض خشک شدن باشند.
اژدری تصریح کرد: در راستای مقابله با آثار خشک‌سالی و بحران شدید کم آبی و جهت افزایش راندمان آبیاری نسبت به اجرای پروژه‌هایی از این نظیر در راستای مقابله با خشک‌سالی باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار راور در پایان خاطرنشان کرد: در چند روز آینده عملیات بازسازی ۱۷ رشته از این قناتها نیز آغاز می شود.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false