آمار آواربرداری در روستاهای زلزله زده بخش کوهساران راور باید تسریع یابد/میراث فرهنگی فکری به حال برج تخریب شده گزک کند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ / ساعت ۱۸:۴۷:۴۱
  • شناسه خبر: 49058

آواربرداری در روستاهای زلزله زده بخش کوهساران راور باید تسریع یابد/میراث فرهنگی فکری به حال برج تخریب شده گزک کند

بخشدار کوهساران راور به خبرنگار کاروانسرا گفت: خوشبختانه زلزله های ۵.۱ و ۵.٢ ریشتری امروز ۲۱ دیماه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ بخشدار کوهساران راور به خبرنگار کاروانسرا گفت: خوشبختانه زلزله های ۵.۱ و ۵.٢ ریشتری امروز ۲۱ دیماه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

محسن مظفری بیان کرد: باتوجه به اینکه آواربرداری های متاثر از زلزله های گذشته در روستاهای این منطقه در حال انجام است، خوشبختانه از روستاهای گورک و گزک خیالمان راحت است که اهالی به خانه های قدیمی خود مراجعه نمی کنند و اهالی در چادر و کانکس اسکان یافته اند.

وی افزود: ولی در روستای حرجند و تعدادی از روستاهای دیگر به دلیل سردی هوا و اینکه در چند روز گذشته بارش برف داشته ایم تعدادی از اهالی به خانه های خود بازگشت اند که با توجه به بارش برف بر روی سقف خانه های خشت و گلی و خیس بودن آنها در صورت بروز زلزله های مجدد احتمال ریزش دارند، لذا میطلبد که بنیادمسکن از بخش خصوصی در امر آواربرداری استفاده کند و به این امر سرعت ببخشد تا اهالی در چادر و کانکس اسکان یابند.

مظفری همچنین تاکید کرد: در اثر زلزله ی صبح امروز مقداری دیگر از برج تاریخی روستای گزک تخریب شد و با توجه به اینکه این برج در مرکز روستا قرار دارد امیدواریم هرچه زودتر میراث فرهنگی اقداماتی انجام دهد تا در صورت زلزله مجدد برای اهالی مشکل ساز نشود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری