آمار شرایط استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی در راور +جزئیات - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ساعت ۱۴:۲۸:۴۷
  • شناسه خبر: 49201

شرایط استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی در راور +جزئیات

مسئول خانه کارگر شهرستان راور گفت: در شهرستان راور خیلی از کارگران ساختمانی هنوز اطلاع از نحوه بیمه شدن خود ندارند و آنها تنها با پرداخت مبلغ ٧درصد بیمه می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و این در حالی است که عده ای که اصلا کارگر نیستند با انجام فقط یک آزمون و دریافت کارت مهارت خواهان وصل شدن بیمه کارگری خود می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور؛ مسئول خانه کارگر شهرستان راور در مصاحبه با خبرنگار ما درباره چگونگی بیمه شدن کارگران ساختمانی گفت: مشاغل ساختمانی یکی از مشاغل سخت می باشد و کارگران ساختمانی در معرض انواع حوادث هستند لذا بیمه بودن این قشر امری حیاتی برای آنها محسوب می شود.

ستار طحان زاده تصریح کرد: لذا قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در تاریخ ۱٣٨۶/٨/٩ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و این قانون کارگران ساختمانی را تحت پوشش کامل بیمه‌های اجتماعی قرار می‌دهد.
وی در مورد شرایط بیمه شدن کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی باید دارای کارت مهارت فنی حرفه ای باشند و افرادی که این کارت را ندارند با مراجعه به مرکز فنی حرفه ای شهرستان با انجام آزمون جهت دریافت کارت فنی، حرفه خود اقدام و سپس با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به ادرس samanehrefah.ir/csc در قسمت ثبت نامه بیمه کارگر ساختمانی اطلاعات خود را درج نمایند و بعد از درج اطلاعات توسط انجمن صنفی شهرستان بعد از بازرسی ها اشتغال آنها تایید می گردد.
مسئول خانه کارگر شهرستان راور افزود: با توجه به تشکیل نشدن انجمن صنفی ساختمانی در شهرستان راور طبق نامه رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور، امور تایید کارگران ساختمانی شهرستان تا تشکیل انجمن صنفی توسط خانه کارگر شهرستان انجام می گیرد.
وی با توجه به گلایه عده ای پیرامون تایید نشدن بیمه ساختمانی آنها توسط خانه کارگر، بیان کرد: وظیفه خود می دانیم که در بازرسی های انجام شده نظارت کامل داشته باشیم تا حق سایر کارگران ساختمانی ضایع نشود.
وی در ادامه عنوان کرد: در شهرستان راور خیلی از کارگران ساختمانی هنوز اطلاع از نحوه بیمه شدن خود ندارند و آنها تنها با پرداخت مبلغ ٧درصد بیمه می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و این در حالی است که عده ای که اصلا کارگر نیستند با انجام فقط یک آزمون و دریافت کارت مهارت خواهان وصل شدن بیمه کارگری خود می باشند.
مسئول خانه کارگر شهرستان با اشاره به اینکه، عده ای به دفتر مراجعه کرده اند و مطرح کردند به خاطر نبود کار به مشاغل دیگر روی آورده اند، تصریح کرد: دلیلی برای خود نمی بینیم افرادی که مغازه دار هستند یا به کارهای دیگر مشغولند جز کارگران ساختمانی بدانیم، در هر صورت کارگر بودن آنها برای ما باید محرز شود و لازم است این افراد آخرین محل کار خود را اعلام کنند تا ضمن بازرسی های میدانی و انجام تحقیقات مراحل لازم برای تایید آنها صورت گیرد.
طحان زاده در پاسخ به سوال کاروانسرا که کارگران ساختمانی چه مشاغلی را شامل می شود، گفت:١. آرماتوربند، ٢.اسکلت‌ساز، ٣. لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، ۴. نقشه‌بردار، ۵. در و پنجره‌ ساز پروفیل، ۶. بتن‌ساز و بتن‌ریز، ٧. بنای سفت‌کار، ٨. عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه، ٩. گچ‌کار، ١٠. سنگ‌کار، ١١. قالب‌بند و کفراژبند، ١٢. لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، ١٣. نگهداری بتن، ١۴. کاشی‌کار، ١۵. برق‌کار ساختمان ١۶. نقاش ساختمان؛ جز مشاغلی هستند که شرایط بیمه شدن را دارند.

مسئول خانه کارگر شهرستان راور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگار ما اشاره کرد: کلیه کارگران شهرستان راور در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانند عصرها به دفتر خانه کارگر شهرستان واقع در خیابان امام رضا (ع) مجموعه فرهنگی هنری رضوی دفتر خانه کارگر مراجعه یا با شماره تلفن ۳۳۷۲۴۶۵۳-۰۹۱۳۲۹۷۵۰۵۹- تماس بگیرند و یا جهت آشنایی با خدمات خانه کارگر شهرستان در کانال تلگرام @khanahkargarravar عضو شوند.
انتهای پیام/



علمی و فن آوری