آمار "ولایت‌پذیری" سپاه را به دژی نفوذ ناپذیر تبدیل کرده است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۱ / ساعت ۰۵:۵۲:۲۰
  • شناسه خبر: 1071

“ولایت‌پذیری” سپاه را به دژی نفوذ ناپذیر تبدیل کرده است

 امام جمعه مشهد گفت: ولایت پذیری و فطرس بودن سپاه، این نیرو را به دژی نفوذ ‌ناپذیر تبدیل کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (ع) استان خراسان‌رضوی با اشاره به سالروز تولد امام حسین […]

 امام جمعه مشهد گفت: ولایت پذیری و فطرس بودن سپاه، این نیرو را به دژی نفوذ ‌ناپذیر تبدیل کرده است.

خبرگزاری فارس: "ولایت‌پذیری" سپاه را به دژی نفوذ ناپذیر تبدیل کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (ع) استان خراسان‌رضوی با اشاره به سالروز تولد امام حسین (ع) اظهار کرد: زمانی که ایشان متولد شدند در دامن حضرت فاطمه زهرا (س) بودند که به یکباره ایشان احساس کردند فرزندشان در دامانشان نیست و از این بابت سخت نگران شدند اما، پس از دقایقی امام حسین (ع) در دامان مادر قرار گرفت.

وی افزود: این اتفاق هنگامی که به گوش حضرت محمد(ص) رسید ایشان فرمودند قنداق امام حسین(ع) به آسمان برده شده تا ملائک ایشان را زیارت کنند و در این جریان فرشته‎ای به نام فطرس که به دلیل کوتاهی در عبادت خداوند بال و پرش را از دست داده بود و دارای نقص جسمانی بود به قنداق این حضرت متوسل شده و خداوند به حرمت امام حسین(ع) این فرشته را مورد رحمت قرارداده و به حالت و جایگاه اولیه‎اش بازگردانده است و از این پس فطرس مامور رساندن سلام و ارادت شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) به ایشان است و مردم برای شفاعت از این فرشته کمک می‎جویند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه از چند وجه قابل تحلیل است و به نظر من سپاه فطرس زمان است و پاسداران نقش این ملک را در جامعه جهانی ایفا می‎کنند.

وی تصریح کرد: برخی معتقدند با این رشد، برداشت از دین و مسائل آن متناسب با زمان تغییر می‎کند و برداشت امروز از دین کاملاً متفاوت از برداشت اولیه است که این اعتقاد کاملا اشتباه است، واقعیت دین تنها یک واقعیت است که در تمامی زمان‎ها و دوران‌ها تغییر نخواهد کرد.

امام جمعه مشهد افزود: دین یک واقعیت دارد که از صدر اسلام تا به حال همان است اما دین اسلام یک منبع و معدن غنی است که با رشد فناوری و علم میزان برداشت از این معدن افزایش می‎یابد و حتی ماده غنی‎تری می‏توان استخراج کرد اما ذات، ماهیت و حقیقت این منبع همان است که از ابتدا بوده است.

وی با اشاره به توسعه توانمندی‎ها و رشد فکری انسان در طول تاریخ خاطرنشان کرد: انسان با توانمندی‎های فکری‎اش می‏تواند برداشت گسترده‎تری از دین نسبت به گذشته داشته باشد اما این طور نیست که این برداشت با برداشتی که در گذشته بوده کاملاً متفاوت باشد.

علم‌الهدی افزود: به‌عنوان مثال از قضیه فطرس امروز می‎توان یک برداشت اجتماعی داشت که در گذشته نبوده است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به فرازهایی از دعای شعبانیه گفت: در این دعا داریم که معصوم از خدا خواهش می‎کند مرا به منبع ولایت حق وصل کن و می‏خواهد با اتصال به وحی خودش را نیرومند‎تر کند، مسئله وابستگی به ولایت مسئله مهمی در زندگی خصوصی اعتقادی انسان‎هاست و آنچه که شیعه را از دیگران متمایز می‎کند وابستگی باطنی به جریان دین و حضور در کانون ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: دو روایت در ارتباط با توجه حضرت علی(ع) و رسول خدا(ص) به خداوند در حین نماز داریم، از این روایات متوجه می‎شویم که پیغمبر در جریان ارتباط با حق از جریان ولایت برای ارتباط استفاده می‎کرده است و امام حسین(ع) را مظهر عظمت خداوند می‎دانند و توجه به خداوند از رهگذر توجه به امام حسین(ع) می‎گذرد.

وی افزود: رسول خدا (ص) از کانون ولایت با خداوند اتصال برقرار می‎کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه روح عبادت عشق به خدا است، تصریح کرد: در عبادت عمل اهمیت ندارد بلکه توجه به اتصال به خداوند و کیفیت عبادت مهم است و اینکه این عبادت بتواند جریان ارتباطی ما را با خداوند قوی‎تر کند که برای تکمیل ارتباط خود با خداوند باید از ولایت استفاده کرد.

وی افزود: تفاوت ما با مردمی که در زمان معصومین زندگی می‎کردند در دسترسی به معصوم است و با شروع غیبت تمامی راه‎ها به معصوم بسته شد و امام زمان(عج) فرمودند که هیچ کس با من ارتباط نخواهد داشت و هر کسی که چنین ادعایی کند دروغ گفته است و تنها یک راه برای ارتباط باقی گذاشتند و آن حجتی است که برای خود در زمین قرار داده‎اند یعنی ولی فقیه جامع‌الشرایط و وابستگی به این حجت ما را به مقام عصمت وصل می‎کند.

وی ادامه داد: فطرس در کانون ولایت نقص جسمانی خودش را ترمیم کرد و ما می‎توانیم در جامعه خود با اتصال به ولایت نقص خود را برطرف کنیم که سپاه ما را در کانون ولایت قرار می‎دهد.

وی سپاه را محور اقتدار کشور دانست و تاکید کرد: تجربه ۲۰۰ ساله استعمار نشان می‎دهد که یکی از ابزار قوی استعمار خرید نیروهای نظامی و کودتا بوده است و تنها نیروی نظامی که قابل خریدن نیست سپاه است و دشمنان هر چقدر تلاش کنند تا این نیرو را بخرند نخواهند توانست و این مساله به خاطر ولایت پذیری و فطرس بودن سپاه است که این نیرو و پاسداران را به دژی نفوذ‌ناپذیر تبدیل کرده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زمزمه علیه سپاه در کشور کم شنیده نمی‎شود، تصریح کرد: حتی افرادی در مناصب بالا و مقاماتی که اصلاً از آنها توقع نمی‎رود بحث‎هایی علیه سپاه می‎کنند که این نیرو با این قدرت و نفوذ در مسائل اقتصادی، سیاسی فرهنگی و نظامی یک خطر برای آینده کشور است.

وی افزود: این افراد چیز دیگری می‎خواهند بگویند اما جراتش را ندارند، آنها می‎خواهند بگویند ولایت و رهبری برای کشور خطر دارد اما منظور آنها جریان و قدرت خودشان است و می‎خواهند بر این کشور مسلط و حکومت کند به همین دلیل ولایت را برای خود خطرآفرین می‎بینند.

وی تاکید کرد: اگر سپاه نیرومندتر شود امیرالمومنین(ع) و پیامبر(ص) نیرومندتر می‎شوند زیرا که سپاه ولایت‌پذیر است و این تشکیلات را تا ظهور امام زمان(عج) ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) و انتخاب این روز به‌عنوان روز سپاه تصریح کرد: امام‌خمینی (ره) با بینشی عمیق این روز را انتخاب کردند زیرا که امام حسین فطرس دارند و سپاه باید فطرس نظام شود.

وی افزود: فرمانده سپاه امام رضا (ع) به این مسئله اشاره کرد که تحمل اطاعت از مقام ولایت برای سپاه سنگین‎تر از هر عملیات نظامی است که این یک واقعیت مهم است، یک سپاهی باید لحظه به لحظه خود را با رهبری چک کند تا هیچ‌گاه و به اندازه کوچک‌ترین ذره با ولایت زاویه پیدا نکند.



علمی و فن آوری