آمار بدون لغو همه تحریم ها توافقی صورت نمی گیرد / باید تا تیرماه صبر کرد تا جزئیات مشخص شود - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ / ساعت ۱۰:۲۱:۲۵
  • شناسه خبر: 20946

بدون لغو همه تحریم ها توافقی صورت نمی گیرد / باید تا تیرماه صبر کرد تا جزئیات مشخص شود

عضو کمیسیون امنیت ملی با اعلام اینکه نمی شود روی یک مساله توافق کرد و مابقی مسائل را به مذاکرات بعدی موکول نمود ، گفت: باید تا تیرماه منتظر ماند تا همه جزئیات روشن و شفاف شود. به گزارش “کاروانسرا”  محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی […]

عضو کمیسیون امنیت ملی با اعلام اینکه نمی شود روی یک مساله توافق کرد و مابقی مسائل را به مذاکرات بعدی موکول نمود ، گفت: باید تا تیرماه منتظر ماند تا همه جزئیات روشن و شفاف شود.

به گزارش “کاروانسرا”  محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بوتیا اظهار داشت: آنچه صورت گرفته است تنها یک بیانیه بود و توافق باید به صورت مکتوب و قطعی مطرح شود تا بتوان درباره آن نظر داد ولی در هر صورت اختلافات کم شده و به نظر می رسد طرفین به یک جماع کلی رسیده اند.

وی با اعلام اینکه نمی شود روی یک مساله توافق کرد و مابقی مسائل را به مذاکرات بعدی موکول نمود ، گفت: باید تا تیرماه منتظر ماند تا همه جزئیات روشن و شفاف شود.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بیانیه لوزان تنها یک توافق کلی که جزئیات آن باید مشخص شود ، ادامه داد: این بیانیه نشان می دهد که طرفهای مذاکره کننده به صورت کلی به برخی مسایل نزدیک شده اند ولی اصل توافقنامه باید مکتوب شود.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مردم و مسئولین توافقی که در آن همه تحریم ها لغو نشود را نمی پذیرند ، ابراز داشت: تنها در صورتی توافق نهایی صورت می گیرد که تمامی تحریم ها اعم از اتجادیه اروپا ، آمریکا و سازمان ملل برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه لغو همه تحریم ها یکی از محورهای اساسی مدنظر تیم مذاکره کننده بوده است ، تصریح کرد: از ابتدای مذاکرات هسته ای این موضوع مدنظر بود که در هرگونه توافقی باید همه تحریم ها لغو شود و تیم مذاکره کننده نیز کاملا از این موضوع اطلاع دارند و در همه تصمیمات و مذاکرات بر این امر تاکید داشتند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تنها در صورتی که همه تحریم ها لغو شود می توان به نتیجه مذاکرات امیداوار بود، خاطر نشان کرد: باید از تیم مذاکره کننده کرد تا در برابر زیاده خواهی ها ایستادگی کنند و در پایان ضمن رعایت همه خط قرمز ها ، تحریم ها لغو شود.



علمی و فن آوری