آمار مسئولان به گوش باشند؛احتمال تعطیل شدن تنها کارگاه ریسندگی راور/کمبود نقدینگی مشکل اصلی این کارگاه - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ساعت ۱۵:۲۵:۲۰
  • شناسه خبر: 22065

مسئولان به گوش باشند؛احتمال تعطیل شدن تنها کارگاه ریسندگی راور/کمبود نقدینگی مشکل اصلی این کارگاه

مدیر کارگاه ریسندگی راور گفت:این کارگاه از سال ۱۳۷۴ راه اندازی شده و بعد از گذشت ۲۰سال از فعالیتش با کمبود نقدینگی مواجه شده است.

به گزارش “پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا”،به منظور پیگیری وضعیت تنها کارگاه ریسندگی راور و برای اطلاع از چگونگی فعالیت آن به سراغ مدیر این کارگاه رفتیم.

DSC00029

هادی پیشگویی در ابتدا به اهداف شکل گیری این کارگاه ریسندگی اشاره کرد و گفت:راور شهرستانی است که قالی آن زبانزد عام وخاص است و میتوان گفت اعتبار قالی کرمان به دستان هنرمند قالی بافان راور است و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود،برای همشهریانمان نیز ایجاد اشتغال کنیم و تنها کارگاه ریسندگی شهرستان راور را راه اندازی کنیم.

هادی پیشگویی در ادامه اظهار داشت:ریس تولیدی این کارگاه بدون هیچ گونه ناخالصی تولید می شود و این ریس صد در صد طبیعی بوده و از پشم مرغوب تولید می شود بطوریکه طی بازدیدهای نامحسوس انجام شده توسط کارشناسان استاندارد بر کیفیت این ریس اذعان شده است.

وی در ادامه گفت تفاوت ریس تولید ما با ریس های تولیدی سایر کارگاه ها و کارخانه های ریسندگی در این است که ما از اولین مرحله پس از شستشوی پشم اقدام به رنگ آمیزی آن می کنیم که این بر خلاف سایر ریس های تولیدی است بطوری که در سایر کارگاه ها تولیدی ریس در آخرین مرحله رنگ آمیزی می شود و مزیت ریس تولیدی ما در این است که باعث می شود تمام الیاف ریس رنگ بخورد ودر نتیجه قالی و فرش تولیدی هر چه پا بخورد زیباتر و بهتر شود و رنگ آن تغییر نکند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود ریس نامرغوب و ناخالص وارداتی به شهرستان راور که اغلب تولید شده استان اصفهان هستند باعث شده که فرش راور از مرغوبیتش کاسته شود.

پیشگویی درباره ی طرح ها و برنامه های خود در راستای گسترش این کارگاه اظهار داشت:در چند سال گذشته و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه های اقتصاد مقاومتی بر آن شدیم تا کارگاه را گسترش دهیم و بتوانیم برای همشهریانمان ایجاد اشتغال کنیم که در اینباره هم قول هایی از مسئولین شنیدیم که عملی نشدند و متاسفانه همه این طرح ها بر روی کاغذ ماند.

هادی پیشگویی گفت:این کارگاه از سال ۱۳۷۴ راه اندازی شده و بعد از گذشت ۲۰سال از فعالیتش با کمبود نقدینگی مواجه شده است.

وی در ادامه به مشکلات این کارگاه پرداخت و گفت یکی از مشکلات اصلی این کارگاه کمبود نقدینگی است و در این رابطه هم مسئولان قول های زیادی را مبنی بر پرداخت تسهیلات با بهره کم به ما داده اند که متاسفانه تا این لحظه هیچکدام عملی نشده است،و حتی استاندار کرمان هم در سفر چند ماه گذشته خود به راور قول پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده است.

پیشگویی در انتها اظهار داشت:بافنده ای که جهت بافت قالی خود از ریس نامرغوب استفاده کند شاید در ابتدا حدود ۱۰۰ هزار تومان به نفع او شود ولی در موقع فروش آن فرش متضرر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می شود و همچنین از کیفیت فرش راور نیز کاسته می شود.

DSC00015 DSC00018 DSC00023 DSC00026

انتهای پیام/

 

 



دیدگـاه ها

  1. hamid reza گفت:

    راور مگه کارگاه ریسندگی داره اونم با این سابقه؟

علمی و فن آوری