آمار آسیب‌‌های ناشی از مصرف مواد مخدر مهم‌ترین معضل در راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴ / ساعت ۱۱:۱۶:۰۵
  • شناسه خبر: 23289

آسیب‌‌های ناشی از مصرف مواد مخدر مهم‌ترین معضل در راور

دادستان عمومی و انقلاب سابق راور گفت: با نظر به اینکه حوزه قضایی شهرستان راور یکی از مسیرهای پر تردد ترانزیت مواد مخدر به مرکز و جنوب کشور است، آسیب‌‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در حال حاضر یک معضل مهم شهرستان تلقی می‌شود و کافی نبودن بسترهای اشتغال و عدم درآمد کافی، مردم به ویژه جوانان را به سمت حمل مواد مخدر سوق داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ سید مهدی قویدل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حمایت‌های مردمی بزرگ‌ترین پشتوانه قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم است و نقش باورهای دینی نیز در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه بی‌بدیل و با اهمیت بالاست.

وی بیان داشت: چنانچه اکثر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در اجرای دقیق قوانین و به‌کارگیری وظایف و اختیارات خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، درصد بسیار بالایی از جرائم در جامعه واقع نمی‌شود و این امر یک گام مهم پیشگیرانه تلقی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب زرند با اشاره به اینکه بحث فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و جذب جوانان در امر پیشگیری بسیار مهم است، ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی در تمام ادارات و در راستای وظایف و نوع فعالیت‌های آنها در راستای پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار است.

قویدل با بیان اینکه هر یک از شهروندان دارای وظایف، تکلیف و حقوق مشخصی در جامعه هستند، اضافه کرد: همه  باید خود را مقید به اجرای دقیق قوانین و تکالیف قانونی و شرعی دانسته و برای حفظ حقوق قانونی و نسبت به اوضاع و احوال اطراف خود و سطح جامعه بی‌تفاوت نباشند.

وی تاکید کرد: بی‌تفاوتی مردم و مسئولان در امور اجتماعی مهم‌ترین آفت و عاملی است که در افزایش جرائم و تجری مجرمان تاثیر مستقیم دارد.

دادستان عمومی و انقلاب سابق راور گفت: با نظر به اینکه حوزه قضایی شهرستان راور یکی از مسیرهای پر تردد ترانزیت مواد مخدر به مرکز و جنوب کشور است، آسیب‌‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در حال حاضر یک معضل مهم شهرستان تلقی می‌شود و کافی نبودن بسترهای اشتغال و عدم درآمد کافی، مردم به ویژه جوانان را به سمت حمل مواد مخدر سوق داده است.

قویدل افزود: بر اساس آمارهای موجود شاهد افزایش جرائمی چون سرقت و حمل مواد مخدر هستیم و با توجه به بررسی کیفی ابعاد و تمام جوانب جرائم مطروحه در این حوزه قضایی، جرائم ناشی از مواد مخدر رتبه اول را به خود اختصاص داده است و رتبه دوم به انواع سرقت‌ها و اختلافات خانوادگی و آسیب‌های ناشی از آن از جمله خودکشی‌ها تعلق دارد که همگی ریشه در مواد مخدر و ناهنجاری‌های مرتبط با آن دارد.

وی اضافه کرد: گام‌های بسیار خوبی در زمینه کاهش این جرائم و آسیب‌ها با همکاری سایر ارگان‌ها و ادارات مرتبط و از طریق شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری و با همکاری شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر و شورای تامین شهرستان راور و ضابطان برداشته شده است و خانواده‌های آسیب‌پذیر و در معرض آسیب شناسایی شده‌اند.

قویدل ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری احقاق حقوق و اجرای  دقیق عدالت در جامعه موجب پیشگیری از وقوع جرم و بر افروخته شدن نور امید در دل آحاد مردم است.

وی درباره مهم‌ترین پیش‌شرط‌های تحقق عدالت اسلامی گفت: برقراری نظم و امنیت و برابری حقوق و ایجاد توازن در جامعه از مهم‌‍ترین این موارد به شمار می‌رود.

این مقام قضایی تصریح کرد: در بعد اجتماعی مهمترین مولفه به نظر بنده این است که قوه مقننه با دقت و نگرش ژرف و عمیق نسبت به مسائل در قوانین و مصوبات، دستگاه قضایی را با موانع  و چالش‌های احتمالی مواجه نکند.

انتهای پیام/
 



علمی و فن آوری