آمار زور آزمایی شهرداری و اوقاف بر سر تملک فرمانداری راور - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴ / ساعت ۲۳:۵۷:۲۵
  • شناسه خبر: 23484

زور آزمایی شهرداری و اوقاف بر سر تملک فرمانداری راور

در سال ۸۴ و طبق حکم قضایی، ساختمان سابق فرمانداری راور جز موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت که پس از آن با انجام رایزنی هایی به فرمانداری مهلت ۱۰ ساله ای داده شد…

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ طبق حکم قضایی در سال ۸۴، ساختمان سابق فرمانداری راور جز موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت که پس از آن با انجام رایزنی هایی، به فرمانداری مهلت ۱۰ ساله ای داده شد تا در اولین فرصت اقدام به تخلیه ساختمان مورد نظر کند، که این امر در چند روز گذشته محقق شد و فرمانداری به ساختمان تازه تاسیس خود نقل مکان کرد.

در دو روز گذشته شاهد اتفاق عجیبی از سوی شهرداری بودیم که در اقدامی تابلوی سر در خود را در مکان فرمانداری سابق نصب کرد.

پس از این اتفاق اداره اوقاف راور نیز با اجرای حکم قضایی در معیت نماینده دادگستری نسبت به پلمپ این محل اقدام کرد و پس از چندین ساعت جلسه ای در این رابطه تشکیل شد و قرار شد شهرداری یک ماه این ملک را اجاره کند تا تعیین تکلیف نهایی صورت پذیرد.

از طرفی گذشتگان بر این باورند که این مکان قبرستان و متروکه بوده و به دلیل توسعه شهر؛ شهرداری در آن اقدام به ساخت و ساز کرده است.که رئیس اداره اوقاف راور نیز این نظر را تائید می کند و می گوید طبق فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه قبرستان های متروکه به اوقاف تعلق دارد این ملک نیز از این قانون مستثنی نیست.

حال جای سوال است این ملک متعلق به شهرداری است یا اوقاف؟

در ادامه پیگیری این ماجرا از یکی از کارگران قدیمی شهرداری موضوع را جویا شدیم که ایشان نیز از مشقت های عوامل شهرداری برای ساخت این ساختمان برایمان گفت که طبق گفته ایشان شهرداری برای ساخت ساختمان متحمل هزینه های زیادی شده بود و حتی از پرداخت چهار ماه حقوق کارگران خود نیز در آن سالیان امتناع ورزیده بود.

حال از شواهد و قرائن این چنین برداشت می شود که زمین این ملک متعلق به اوقاف و ساختمان آن متعلق به شهرداری است!!

از طرفی آنچه که واضح و مبرهن است این است که این ساختمان عظیم باید در خدمت عموم مردم قرار گیرد.و از طرف دیگر با توجه به مصوبه شورای شهر راور محل شهرداری متعلق به پارک بانوان است و باید هر چه زودتر این مکان را تخلیه کند.

در نتیجه عملاً با این کار شهرداری بدون ساختمان اداری می شود و چون شهرداری بیشترین خدمات شهروندی را ارائه می نماید بهتر است با درایت و کمی همدلی و مصالحه مسئولان این مشکل نیز حل شود.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. حسام گفت:

    الان اداره اوقاف میخواد چیکار کنه؟ خودش رو به زور اداره میکنه
    حداقل بدن شهرداری ی چیزی ازش در بیارند.

  2. حسین گفت:

    سلام
    بنظر من مسولین محترم در این مورد باید درایت ب خرج بدن ن اینکه بیان با حکم دادگسری پلمپ کنن حضرت امام عرض داشتن قبرستان وقف اوقاف میباشن ولی همین قبرستان راور نیگاه کنید اوقاف داره کار میکنه براش یا شهرداری اوقاف فقط باید دخل تصرف داشته باشه اگع امام بودن الان قطعا حکم ب شهرداری میداد اون زمان ک شهرداری داشت ساختمان میساخت مسولین محترم کجا بودن ک بگن وقفه جلو ساخت سازشو بگیرن صبر کردن ساختملن ساخته بشه بعد دخل تصرف کنن ول کنید دیگه اگه شهرداری نره اونجا پارک بانوان ماهم ممنونه رو هوا این انصافه هر موقع خواست تو راور اتفاقی بیوفته همه شدن مدعی

  3. امیررضا اشرفجو گفت:

    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  4. علی گفت:

    آقایون داداشا، ساختمان کلش واس ماس اصلا همش واس ماس …
    پارک بانوان یعنی چی ؟؟!! اصلا مگه میشه مگه داریم … مگه قراره تاب بخورن یا سرسره بازی کنن( خخخخخ)

  5. شهري غريب گفت:

    بهتراست داده شود به شهرداری
    یک جمعه بازار باحال میشه!!!!
    یا پارکینگ طبقاتی
    واسه مسافرین که تو این همه شهر با همه جاذبه های گردشگری ورفاهی دنبال جای پارک می گردند !!!
    نشد
    نصفش کنید طرح زوج فرد هم خوبه

  6. ali گفت:

    متاسفانه علت عقب افتادگی راوری ها همینه……….

علمی و فن آوری