آمار مراسم ترحیم مهاجر الی الله «حجت الاسلام مرتضایی» در راور برگزار شد+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۴:۱۱:۵۱
  • شناسه خبر: 29350

مراسم ترحیم مهاجر الی الله «حجت الاسلام مرتضایی» در راور برگزار شد+تصاویر

مراسم ترحیم حجت الاسلام مصطفی مرتضایی از مهاجران الی الله کرمانی حادثه منا، روز گذشته و همزمان با تاسوعای حسینی در مسجد جامع شهر راور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ مراسم ترحیم حجت الاسلام مصطفی مرتضایی از مهاجران الی الله کرمانی حادثه منا، روز گذشته و همزمان با تاسوعای حسینی در مسجد جامع شهر راور برگزار شد.

در این مراسم رزم حسینی استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، جمعی از پرسنل ارتش و روحانیون استان کرمان، امام جمعه و مسئولان شهرستان راور و آحاد مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام مرتضایی که به عنوان روحانی در کاروان جانبازان تهران عازم سرزمین امن الهی شده بود، پس از گذشت ۲۶ روز از حادثه خون بار منا تن رنجورش ، سه شنبه ۲۸ مهرماه پس از تشییع باشکوهی، در کرمان آرام گرفت. از طرفی با توجه به اینکه حجت الاسلام مرتضایی اصالتاً راوری بوده و وی دوران کودکی و نوجوانی خود را به همراه خانواده در راور سپری کرده و تعدادی از اقوام وی نیز در راور سکونت دارند مراسم تحریمی روز گذشته در راور برگزار شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی تویسرکانی گفت: حادثه غم بار منا که بر اثر سوء مدیریت و بی تدبیری برگزارکنندگان مراسم حج امسال اتفاق افتاد که در آن هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند و قلوب امت اسلامی و ملت ایران را جریحه دار کردند به فرموده مقام معظم رهبری به هیچ وجه نباید فراموش شود و همانطور که شنیدیم تاکید ایشان بر پیگیری این حادثه است.

امام جمعه راور در ادامه افزود: متاسفانه امت اسلامی در مورد این حادثه در خواب غفلت باری فرو رفته و صدای معترضانه ای مطرح نشده و تنها صدای اعتراض نیز صدای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: بعضی از قربانیان این حادثه که منشاء خدمات و برکات ارزشمندی برای مردم و امت اسلامی بودند ناشناس مانده اند، از جمله آنها می توان به حجت الاسلام مرتضایی اشاره کرد که شخصیت وی برای خیلی از مردم و بخصوص راوری ها ناشناخته مانده است.

امام جمعه راور که از دوستان دوران کودکی، نوجوانی و طلبگی حجت الاسلام مرتضایی بوده، از خاطرات زندگی خود با آن مرحوم و از ویژگی های شخصیتی این عالم متدین سخنانی ایراد کرد.

وی در ادامه به روحیه انقلابی مرحوم مرتضایی و مبارزات وی با رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام مرتضایی از ایمان و تقوای بالای برخوردار بوده و از دوران نوجوانی و طلبگی در زمینه درس و مسائل عبادی بسیار مقید و متعهد و دارای سجایای اخلاقی بود که می تواند الگوی مناسبی برای روحانیون و مبلغین باشد.

IMG_9555 IMG_9572 IMG_9564 IMG_9575 IMG_9562 IMG_9578 IMG_9595 IMG_9592 IMG_9618 IMG_9600 IMG_9620 IMG_9632

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. روح الله گفت:

    با سلام از انجا که اطلاع دارم راور مرتضائی ندارد و مرتضائی ها اصالتا برای خرمدشت کوهبنان هستند و مرحوم هم اصالتا اهل خرمدشت کوهبنان هستند به هر حال خدا رحمتش کند و به خانواده اش صبر عنایت کند

علمی و فن آوری