آمار قیمت گذاری ذغال سنگ نامناسب است/راه اندازی معادن هجدک و اسدآباد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۱:۳۰:۰۳
  • شناسه خبر: 29507

قیمت گذاری ذغال سنگ نامناسب است/راه اندازی معادن هجدک و اسدآباد

نماینده مردم کرمان و راور قیمت گذاری ذغال سنگ در کشور را نامناسب دانست و گفت: در این خصوص در صحن علنی مجلس تذاکراتی را به وزیر صنعت داده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمدرضا پورابراهیمی یکشنبه شب در جمع کارگران ذغالسنگ همکار شهرستان راور اظهارکرد: این معدن قابلیت افزایش دو برابر ظرفیت تولید را داراست و این امر می تواند با یک سرمایه گذاری کوچک محقق شود.

پورابراهیمی از تولید به عنوان اساسی ترین نیاز کشور نام برد و گفت: باید مجموعه های اقتصادی کوچک مورد توجه قرار گیرد و  مجموعه های اقتصادی بالادستی و پایین دستی تفکیک شود.

وی بزرگترین چالش اقتصاد کشور را عدم ثبات در مدیریت دانست و افزود: این امر منجر به بروز بحران در بخش زیادی از مجموعه های اقتصادی کشور شده است.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به کمبود ذغال سنگ در کشور، گفت: هم اکنون دعوای شرکت های بالادستی بر سر ذغال سنگ است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مشکلات اقتصادی در داخل کشور قابل حل است، اظهار کرد: برخی می خواهند بی کفایتی خود را پشت تحریم ها پنهان کنند در صورتی که این مسئله درست نیست و می توان بسیاری از مسائل در داخل کشور حل کرد.

لزوم افزایش ظرفیت معادن

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت معادن ادامه داد: باید ظرفیت های متوقف شده را فعال کرد که این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق و مدون است.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: معادن هجدک و اسدآباد ظرف سه ماه آینده راه اندازی می شود که برای این منظور سه هزار میلیارد تومان منابع اولیه در نظر گرفته شده است.

پورابراهیمی خواستار پرداخت مطالبات بازنشستگان ذغال سنگ شد و ادامه داد: این درست نیست که حقوق بازنشستگان و کارگران با تاخیر پرداخت شود.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس بخش زیادی از این تاخیر پرداخت حقوق را ناشی از بدهی های دولت به صندوق بازنشستگی و یا ناکارآمدی در مدیریت آن در سال های گذشته دانست و افزود:  صندوق بازنشستگی فولاد جزء شرکت هایی است که بیشترین مجموعه های اقتصادی و سرمایه گذار را در درون خود دارد.

پورابراهیمی همچنین نحوه قیمت گذاری ذغال سنگ و سنگ آهن در کشور را نامناسب دانست و اظهار کرد: در این خصوص تذکراتی را به وزیر صنعت در صحن علنی مجلس دادم.

نماینده مردم کرمان و راور با انتقاد از اینکه در سال های گذشته خرید ذغال سنگ در انحصار شرکت های اصفهان بوده است، افزود: این مسئله باعث متضرر شدن شرکت های کرمانی می شود.

منبع/مهر

انتهای پیام/



علمی و فن آوری