آمار استاندار کرمان بر اتصال زنجیره تولید، عرضه و فروش قالی راور تاکید کرد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۰:۳۱:۳۸
  • شناسه خبر: 29511

استاندار کرمان بر اتصال زنجیره تولید، عرضه و فروش قالی راور تاکید کرد

استاندار کرمان با تاکید براینکه زنجیره تولید، عرضه و فروش قالی راور باید به هم وصل باشد، گفت: صنعت فرش در شهرستان راور باید پایدار بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی عصر تاسوعای حسینی به منظور همدردی و عرض تسلیت به خانواده حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مرتضایی مقدم از جانباختگان منا به شهرستان راور سفر کرد.

استاندار کرمان ضمن ورود به این شهرستان به اتفاق فرماندار و اعضای شورای تامین و تعدادی از مسئولین با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان با نثار فاحته به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

وی سپس با حضور در مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مرتضایی مقدم رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی از جانباختگان منا با خانواده این مرحوم ابراز همدردی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مرتضایی مقدم از اهالی شهرستان راور که به عنوان روحانی در کاروان جانبازان تهران راهی سرزمین وحی شده بود که در فاجعه خونبار منا جان خود را از دست داد و به درخواست خانواده اش پیکر ایشان به کرمان منتقل و در گلزار شهدای این شهر تدفین شد.

استاندار کرمان در ادامه از کارگاه متمرکز بافت فرش عتبات عالیات در شهرستان راور که موجب مشغول به کار شدن تعداد زیادی از بانوان این شهرستان شده است، بازدید کرد.

رزم حسینی همچنین از محل دومین کارگاه بافت فرش شهرستان راور که با ۶۰ دار قالی در حال راه اندازی است و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی می کند، بازدید و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک این کارگاه افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز نماید.

شایان ذکر است اولین کارگاه فرش عتبات عالیات به مدیریت اکبر مهاجری در سوله ای به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع و با حدود۴۰دار قالی از تاریخ ۷/۵/۹۴ تجهیز و افتتاح شده است.

این پروژه برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دائم داشته و تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری گردیده و سفارش بافت ۳۰۰۰ مترمربع فرش در فاز اول را دریافت نموده که با افتتاح کارگاه‌ دوم می تواند همچنان این کار را به صورت کیفی‌تر و متراژ بالاتر ادامه دهد.

رزم حسینی در پایان سفر یکروزه خود به شهرستان راور با حضور در جمع عزاداران دو روستای تقی آباد و ده علی با تاکید براینکه عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت، مردم را شیفته خود نموده است، گفت: قیام امام حسین(ع)موجب احیا و زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز اول وقت، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از ولی امر و درس های بزرگ دیگری شده است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: صحنه های عاشورا جلوه های حمایت از رهبر جامعه اسلامی است. مردم این دو روستا نیز پس از سخنرانی استاندار کرمان به ارائه بخشی از مشکلات روستا پرداختند که استاندار نیز در راستای رفع مشکلات پیش رو قول مساعد داد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری