آمار تلاش برای تطهیر چهره محکومین فتنه/پروژه ای که هم چنان ادامه دارد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۲:۱۰:۰۲
  • شناسه خبر: 29554

تلاش برای تطهیر چهره محکومین فتنه/پروژه ای که هم چنان ادامه دارد

در پی انتشار خبر سایت بوتیا مبنی بر فعالیت های اقتصادی محکوم فتنه ۸۸، برخی از سایت های وابسته به این جریان خبر ما را کذب و دروغ خواندند، البته این صحبت ها از جریان مورد پسند ایشان دور از انتظار نبود . …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ در پی انتشار خبر سایت بوتیا  مبنی بر فعالیت های اقتصادی محکوم فتنه ۸۸، برخی از سایت های وابسته به این جریان خبر ما را کذب و دروغ خواندند، البته این صحبت ها از جریان مورد پسند ایشان دور از انتظار نبود .

این رسانه ها آن قدر به سید حسین مرعشی نزدیک هستند که شماره شناسنامه و کد ملی او که سهل است، منتظرند ما سایز پای او را بیان کنیم تا شماره کفش او را منتشر کنند و به محض انتشار کوچکترین خبر در خصوص این فرد موضع گیری می کنند.

این موضع گیری برخی سایت ها درحالی است که سید حسین مرعشی طبق حکم دادگاه که در تاریخ ۲۷ اسفند سال ۸۸ صادر شد، به دلیل فعالیت بر علیه نظام جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ به یک سال حبس و ۶ سال ممنوعیت از فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شد.

حکم سید حسن مرعشی

مرعشی خود نیز در گفت و گو با روزنامه اعتماد به این قضیه اذعان کرده است که براساس حکم دادگاه عضویت و مشارکت من در احزاب و موسساتی که به فعالیت‌های سیاسی فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند، ممنوع است.

جالب اینجاست با وجود این حکم قانونی که نشان دهنده این است که وی در فتنه ۸۸ نقش موثری داشته، باز سایت های منتسب به ایشان اخبار ما را کذب و دروغ می خوانند و سعی در تطهیر این چهره اصلاح طلب دارند.

مرعشی فردی است که تفکر لیبرالیسم دارد و با این اندیشه ها به همراه حزب کارگزاران سعی در تغییر نظام جمهوری اسلامی دارند، از نظر آن ها ارتباط با آمریکا که دشمن اصلی ایران است و تا به حال بارها و بارها این قضیه ثابت شده است ایرادی ندارد و معتقدند که نباید مخالفین را سرکوب کرد.

در همین رابطه مرعشی در گفت و گویی اذعان کرده بود؛ با وجود اینکه انقلاب ما به‌دلیل اسلامی بودن، متفاوت بود ولی بالاخره تحت تاثیر این فضای کلی بود. امروز با پایان جنگ سرد دنیا تغییر کرده و دوران لیبرال دموکراسی و حقوق بشر است، دوران زنده باد مخالف است و ارزش‌ها و آرمان به کلی تغییر کرده است. از نظر من احترام به امام و دوست داشتن امام نباید به آنجا می‌رسید که مخالف امام را حذف کنیم. ما چنین حقی نداشتیم. من از اساس به سیاست‌های آن دوران و مواضع قبلی خودم انتقاد دارم.

راز موسسه خیریه ای که همچنان سر به مهر است موسسه خیریه مولی الموحدین هم که این روزها نام آشنایی در کشور است، از دستپخت های سید حسین مرعشی است، قرار گرفتن این موسسه تحت پوشش خیریه برای استفاده از اعتماد مردم در جذب سرمایه‌های ایشان و فرار از مالیات تخصیص یافته به بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌ی موجود در موسسات وابسته به خیریه، و عدم شفاف‌سازی در این خصوص که سرمایه‌های میلیاردی خیریه در کدام پروژه‌ی خیریه مصرف شده‌اند و به دست کدام نیازمندی رسیده‌اند، نیز قابل تامل است

پورابراهیمی عضو کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس در رابطه با این موسسه خیریه گفته بود: موسسه خیریه ای وجود دارد که یک شرکت بزرگ هواپیمایی دارد ولی یک برگ گزارش مالی ندارد.

رسانه های حامی جریان خاص که ادعای مبارزه با فسادشان گوش عالم را پرکرده وکوچکترین تخلفات دولت قبل را در بوق و کرنا می کنند حالا در برابر این تخلفات اقتصادی سکوت کرده اند.

البته حرف ها و حدیث ها در خصوص فعالیت های این موسسه خیریه بسیار بوده به طوری که این شرکت به عنوان مجری پروژه هفت باغ علوی که چندی قبل رد پای «شهرام جزایری» نیز در تصرف زمین‌های آن به چشم خورد، همیشه با حاشیه‌‌های زیادی همراه بوده و همواره شایعاتی به دنبال خود داشته است؛ از جمله این شایعات، انتشار خبر خرید زمین‌‌های ملی با قیمت بسیار پایین و با استفاده از رانت ناشی از نفوذ مدیران ارشد استان در موسسه خیریه‌ی مذکور و شرکت های وابسته ی آن و نیز واگذاری این زمین‌ها به قیمتی بسیار بالاتر به مردم است.

اگرچه در تیرماه سال ۹۰ یدالله موحد دادستان وقت کرمان و ریس کل جدید دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از رد پای شهرام جزایری در پرونده زمین خواری هفت باغ کرمان مربوط به موسسه ی همیشه جنجالی مولی الموحدین پرده برداشت؛ اما هیچگاه جزئیات این ماجرا منتشر نشد تا روابط جزایری و مولی الموحدین همچنان سر به مهر باقی بماند.

ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس به فقط به خاطر یک سوال!

البته جنایات این محکوم فتنه به همین جا ختم نمی شود و هنوز خاطره ی ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس که به دستور ایشان صورت گرفت در اذهان باقی مانده است، در پی ضرب و شتم جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس بهرام امیرحیدری در همایش اصلاح‌طلبان کرمان که در ۱۴ اسفندماه ۹۳ در خانه شهر کرمان برگزار شد، این جانباز دفاع مقدس از عناصر دخیل در این حادثه ناگوار از جمله سیدحسین مرعشی محکوم فتنه ۸۸ و سخنگوی سابق حزب کارگزاران سازندگی به دادسرای کرمان شکایت کرد.

شرف از که آموختی….

چندی پیش هم که این محکوم فتنه افرادی را که به رئیس جمهور سابق رای داده بودند بی شرف خواند، چشم بستن بر رویکردهای گاه فاجعه‌آمیز دولت‌ها و جناح‌های همسو با خود و در عین حال، بی‌شرف خواندن بخشی از جامعه به جرم متاثر نشدن از «تکرار احتمالی» دولت سابق، دور از انصاف و جوانمردی و دور از ادب است، همان‌گونه که نادیده گرفتن خطاهای فراوان دولت پیشین و محصور ماندن در حصارهای تنگ «شخص‌زدگی» نیز مغایر با آموزه‌های دینی و عقلانی است.

انتقاد سازنده از دولت سابق در عین پرهیز از دو قطبی‌سازی جامعه، بدیهی‌ترین «وظیفه» همه آگاهان و صاحبان اندیشه در راستای دفاع از انقلاب است و این مهم، با بی‌شرف خواندن بخشی از جامعه محقق نمی‌شود. راستی مگر «ادب مرد به از دولت او» نبود؟! کسی که به راحتی بخشی از جامعه را به دلایل مبهم، فاقد شرف می‌نامد، مستحق دریافت چه نمره‌ای از درس ادب خواهد بود؟!

با همه این تفاسیر طرفداران این محکوم فتنه و جریان های وابسته به ایشان هنوز می گویند که وی جرمی مرتکب نشده است، با این اسناد و مدارک آیا توجیهی برای حرف های آن ها می ماند؟ به این افراد باید گفت که اگر سندی دارید که وی به دلیل مشارکت در فتنه ۸۸ زندان نرفته است و یا این فعالیت ها را انجام نداده ، منتشر کنید.

هر چند همه این صحبت ها جز برای تطهیر چهره این محکوم فتنه نیست و آن ها قصد دارند تا باری دیگر در بین مردم جایی برای خود باز کنند ولی مگر می شود مردم با وجود همه خساراتی که در عرصه های مختلف به نظام وارد کردند جنایات آن ها را فراموش کنند؟!

انتهای پیام/



علمی و فن آوری