آمار نوزادی که توسط والدین سنگدلش در کوچه های راور رها شد/مسئولان دنبال کتمان چنین معضلی نباشند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۴:۳۷:۵۰
  • شناسه خبر: 29625

نوزادی که توسط والدین سنگدلش در کوچه های راور رها شد/مسئولان دنبال کتمان چنین معضلی نباشند

در چند روز گذشته در شهرستان راور شاهد پدیده نادری بودیم که نمونه آن را شاید فقط در جوامع بزرگ دیده یا شنیده باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ در چند روز گذشته در شهرستان راور شاهد پدیده نادری بودیم که نمونه آن را شاید فقط در جوامع بزرگ دیده یا شنیده باشیم.

اما داستان از این قرار است که در روز جمعه حدود ساعت ۱۴ بود که یکی از شهروندان راوری در حال گذر از یکی از کوچه خیابان امام خمینی(ره) شهر راور ناگهان متوجه جسم متحرکی می شود وقتی به آن نزدیک می شود نوزاد چند روزه ای را در میان پارچه زخیمی می بیند که در کنار کوچه رها شده است، سریعاً همسایگان را از این موضوع مطلع می کند و آنها نیز به جستجوی والدین نوزاد می پردازند که در اینباره بی نتیجه می ماند.

در ادامه همسایگان موضوع را به پلیس گزارش می دهند و در همین حین متوجه وضعیت نامساعد جسمی نوزاد می شوند که سریعاً با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس می گیرند و پس از حضور آمبولانس اورژانس در محل نوزاد به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) شهر راور منتقل می شود که در ادامه به دلیل ضعف جسمانی و وخامت حال نوزاد آن را به بیمارستان شهرستان زرند منتقل می کنند.

از شواهد این چنین برمی آید که این نوزاد سرراهی است و همچون دیگر نوزادان سر راهی به یکی از مراکز تحت حمایت بهزیستی داده می شود.

اما رخ دادن چنین معضلی از محدوده این فرض خارج نیست که یا خانواده این نوزاد توان معیشتی لازم را در نگهداری او نداشته اند و یا اینکه این نوزاد حاصل ارتباطات خارج از عرف بوده است؛ بهر حال هر دو فرض، دلیلی جز معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی حال حاضر کشور ندارد و قطعاً جامعه راور نیز از این مسائل رنج می برد آنهم به مقدار زیاد چرا که وقتی در بطن مردم قرار می گیریم مشکلات و معضلاتی چون آمار بالای بیکاری و فقر، مهاجرت و جرائمی چون سرقت، طلاق، خودکشی، انحرافات جنسی و… را مشاهده می کنیم، مهر تائیدی بر این موضوع می باشد.

هرچند که مسئولان شهرستان می کوشند تا اتفاقات این چنینی را کتمان کنند یا اینکه کوچک جلوه دهند که دلیلش نیز جز به خطر افتادن موقعیتشان نیست و یا اینکه می خواهند بگویند آنقدر در این شهرستان همه چیز بر وفق مراد است و ما آنقدر کارمان را خوب انجام داده ایم که این چنین مشکلاتی در شهرستان ما بعید به نظر می آید؛

اما باید به مسئولان بگوییم پاک کردن صورت مسئله و بی توجهی به آن دردی را دوا نمی کند و باعث عدم تکرار چنین معضلی نمی شود. از طرفی سکوت آنها در برابر این فاجعه غم انگیز رها شدن نوزاد چند روزه توسط والدینی سنگدل، مهر تائیدی بر این حرکت زشت است.

لازم به ذکر است هدف از انتشار این خبر توسط کاروانسرا اعلام هشداری جدی و زدن تلنگری به مسئولان امر است.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. morteza گفت:

    امیدواریم مسولین بی لیاقت راور به فکر باشن
    بوی گند از همه جا به استشمام میرسد
    کاش ….

  2. مجتبی گفت:

    به نظرمن مسئولین راور دارن تلاش خودشون رو میکنند واین ما هستیم که با هم همکاری نداریم وفقط انداختیم به گردن مسئولین آهای راوری هایی که این همه ادعا میکنین چه کار برای شهرتون کردید وفقط وایستادید دارید نگاه میکنید بیایین وسط ای سرمایه دارن راوری ای دانشجویان راوری ای … هرکس به اندازه توانش بیاید کمک فقط کارمون شده بگین مسئولین وبس همین الان کدوم یکیمون پیدا میشه هزینه بزرگ شدن این کودک را بدیم این کودک جور پدر ومادرش را دارد میکشد.امیدوارم کمی هم هکاری داشته باشیم .

علمی و فن آوری