آمار کمیته امداد وارد عرصه تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شود - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۰:۲۰:۳۶
  • شناسه خبر: 29715

کمیته امداد وارد عرصه تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شود

استاندار کرمان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های خود می تواند به عرصه تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ علیرضا رزم حسینی در دیدار معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اجرایی شده و اثرات مثبتی را در حوزه های مختلف بر جا گذاشته است. استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید توانمند شوند گفت: تا چه زمانی می توان مردم را به صورت کمیته امدادی حمایت کرد.

وی با اشاره به استقبال دولت از ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و امضای این طرح توسط چهار وزیر ادامه داد: در قالب این طرح یک شهرستان به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده تا مردم به صحنه بیایند و از محل خلق ثروت به مردم کمک شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: با اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، قلعه گنج در حال حاضر از امن ترین شهرستان های جنوبی است زیرا مردم به این باور رسیده اند که یک بنگاه وارد شده تا در مسیر توسعه گام بردارد و در این مسیر از همراهی سران طوایف نیز بهره می گیرد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد نیز می تواند به این صحنه آمده و شهرستان هایی از جمله راور، جیرفت و سایر شهرستان ها را برای اجرای این طرح مورد مطالعه قرار دهد زیرا این توانمندی در کمیته امداد وجود دارد.

رزم حسینی گفت: در این طرح خدمات دولت در شهرستان های پایلوت طرح شهر اقتصاد مقاومتی قطع نمی شود اما دخالت های دولت در عرصه هایی از جمله اقتصاد کاهش می یابد. و پول دادن کمیته امداد به خانواده ها اقدامی اساسی به شمار نمی رود زیرا این کار پایانی ندارد و این موضوع را می توان با توانمندسازی، آموزش و اشتغال خانواده ها برطرف کرد.

وی گفت: در اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به عنوان نماینده دولت همراهی لازم را با سرمایه گذاران خواهیم داشت و کمیته امداد می تواند به جای پرداخت مستمری به خانواده ها زمینه توانمند سازی خانواده ها را با همکاری بخش های خصوصی و غیر دولتی فراهم کند.

استاندار کرمان به ارتقای رتبه کسب و کار در استان کرمان از ۲۷ به رتبه سوم کشوری اشاره کرد و گفت: دولت علاقه مند است ماموریت های خود را واگذار کند و در این بخش می توان از همکاری موسسات غیر دولتی استفاده کرد.طی سال گذشته در زمینه خوداشتغالی توسط کمیته امداد استان کرمان کارهای خوبی انجام شده است و اگر کمک شود می توان کارهای بزرگتری را انجام داد.

رزم حسینی گفت: از ظرفیت خیریه ها نیز می توان در مسیر توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استفاده کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار گفت: نگاه به خود اشتغالی و خودکفایی بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد رشد قابل توجهی داشته است.

مصطفی خاکسار افزود: سال گذشته ۱۲۴ هزار شغل بین مددجویان کمیته امداد در سطح کشور ایجاد شده است. وی تصریح کرد: ایده های استاندار کرمان درباره توانمندسازی خانواده ها به جای پرداخت مستمری و نیز تحقق شهر اقتصاد مقاومتی بسیار خوب هستند که در رابطه با آنها باید کار کارشناسی لازم صورت گیرد و رویکرد کمیته امداد بر خوداتکایی و خوداشتغالی تکیه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۹۷ درصد اعتبارات حوزه اشتغال و توانمندسازی در کمیته امداد استان جذب شد که در صورت همکاری بیشتر برخی از بانک ها می توانستیم رتبه اول کشوری را در این زمینه به دست آوریم.

وحید میرزایی افزود: استان کرمان سال گذشته رتبه سوم کشوری در زمینه جذب اعتبارات حوزه اشتغال و خودکفایی را کسب کرده است و نگاه اقتصادی استاندار کرمان در تمامی دستگاه ها ساری و جاری و زمینه ساز انجام کارهای بزرگی شده است.

وی اظهار کرد: چهره شهر کرمان نیز در حال تغییر اساسی است و در حوزه توجه به میراث فرهنگی نیز شاهد یک نگاه ویژه در استان کرمان هستیم.

 

منبع/ایرنا

انتهای پیام /



علمی و فن آوری