آمار ماه مبارک رمضان در مدینه + عکس - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۱ / ساعت ۰۶:۵۸:۱۴
  • شناسه خبر: 2990

ماه مبارک رمضان در مدینه + عکس

در ایام ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری در مساجد عربستان سعودی رونق بسیار دارد. به طوری که روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۷۰ هزار دلار در مدینه النبی(ص) اطعام می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا : در ایام ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری در مساجد عربستان سعودی رونق بسیار […]

در ایام ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری در مساجد عربستان سعودی رونق بسیار دارد. به طوری که روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۷۰ هزار دلار در مدینه النبی(ص) اطعام می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا : در ایام ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری در مساجد عربستان سعودی رونق بسیار دارد. به طوری که روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۷۰ هزار دلار در مدینه النبی(ص) اطعام می‌شوند.

ماه مبارک رمضان در هر گوشه‌ای از جهان با آداب و سنت‌های خاصی همراه است. این موضوع در کشورهای مسلمان پررنگ‌تر است.

عربستان سعودی به عنوان خاستگاه دین مبین اسلام، در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

 امسال بیش از ۱۸ میلیون نفر در این کشور از طریق پیامک از حلول ماه رمضان مطلع شدند؛ در این پیام آغاز رمضان المبارک با خوشحالی و مسرت اطلاع داده شده است. ازاین شیوه اطلاع‌رسانی برای حلول ماه شوال و عید فطر نیز استفاده می‌شود.

دو شهر زیارتی عربستان یعنی مکه مکرمه و مدینه منوره طی سال‌های اخیر با سرعت زیادی به سمت مدرنیته حرکت کرده‌اند و رستوران‌های بزرگ نظیر مک دونالد در این شهرها شعبه دارند که البته در ماه مبارک رمضان همزمان با گسترانیده شدن سفره‌های افطاری در منازل و مساجد، فعالیت خود را آغاز می‌کنند که تا سحر ادامه می‌یابد.

بر اساس داده‌های پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بیشتر کارگران خارجی مکه و مدینه را بنگلادشی‌ها و اندونزیایی‌ها تشکیل می‌دهند که به طور متوسط ماهیانه ۵۰۰ ریال سعودی (کم‌تر از ۳۰۰ هزار تومان) حقوق می‌گیرد. این کارگران عمده میهمانان سفرهای افطاری مساجد هستند که وقت افطار پهن می‌شو‌د. بلافاصله نیز نماز مغرب اقامه می‌شود.

روزنامه‌های عربستان که در مکه مکرمه و مدینه منوره همزمان با دیگر شهرهای بزرگ عربستان توزیع می‌شوند،‌ این روزها پر از آگهی‌های تبلیغی در استقبال از ماه مبارک رمضان از سوی بنگاه‌های اقتصادی، فروشگاه‌ها و بنیادهای خیریه است.

 در عربی به شیرینی «حلویات» گفته می‌‌شود که مصرف زیادی در ماه مبارک رمضان دارد. این موضوع مخصوص کشور عربستان نیست و تقریبا در همه کشورهای عربی و غیر عربی، شیرینی‌های ماه رمضان طرفداران خود را دارد که زولبیای ایرانی در این میان از شهرت بسیاری برخوردار است.

در قنادی‌های دو شهر مکه و مدینه، نوعی از زولبیا تهیه می‌شود که هر کیلوی آن معادل ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و طرفداران زیادی هم دارد.

 نوعی آش عدس که آنرا با روغن زیاد می‌خورند و نوعی از پیتزای محلی که در آن مقدار زیادی زرده تخم مرغ و ادویه و مواد قندی به کار می‌رود، از دیگر غذاهایی است که اگر چه در هر وقت سال در عربستان خورده می‌شود، ‌ولی در ماه مبارک رمضان غذای ثابت همه سفره‌هاست.

عمره‌گزاری در ماه رمضان بسیار مورد تاکید است. سعودی‌ها در این ماه تلاش می‌کنند چنانچه عذر جدی ندارند،‌ حتما و حداقل یک بار اعمال عمره را انجام دهند.



علمی و فن آوری