آمار ضرورت بیان و به تصویر کشیدن جنایات آمریکا در کتب درسی،‌ دانشگاهی و رسانه‌ها - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۱:۰۲:۴۶
  • شناسه خبر: 30131

ضرورت بیان و به تصویر کشیدن جنایات آمریکا در کتب درسی،‌ دانشگاهی و رسانه‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است جنایات و کشتار اخیر در دنیا برگرفته از روحیه استکباری آمریکاست که از واژه هایی نظیر دفاع از حقوق بشر و تروریسم به نفع خود سوءاستفاده می کند و به دروغ نجات جان ملت ها را جار می زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از خانه ملت؛ محمد مهدی زاهدی در سالروز ۱۳ آبان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش آموز، گفت: این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است چرا که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق مهمی بود که در جریان آن عده ای از دانش آموزان نیز به شهادت رسیدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مبارزه با آمریکا برای ملت ایران تبدیل به یک نماد ملی شده‌است که همواره باید از رسانه ها و تریبون های مختلف یادآوری و بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائلی که در دهه های اخیر به علت توطئه های آمریکا در کشورمان، منطقه و در سطح بین المللی رخ داده است، یادآور شد: جنایات و کشتار اخیر در دنیا برگرفته از روحیه استکباری آمریکاست که از واژه هایی نظیر دفاع از حقوق بشر و تروریسم به نفع خود سوءاستفاده می کند و به دروغ نجات جان ملت ها را جار می زند.

زاهدی همچنین به برخی اقدامات آمریکا در راستای اهداف و منافع خود اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا شکل گرفت و رشد کرد؛ همچنین گروه تروریستی داعش و رژیم آل سعود با حمایت های آمریکا دست به جنایات می زنند، این در حالی است که در خود آمریکا نیز سرخ پوستان آمریکایی و به طور کل رنگین پوستان مورد ظلم واقع می شدند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه آمریکا جنایات بسیاری را با استفاده از عنوان دفاع از حقوق بشر سرپوش گذاشته است، گفت: آمریکا جنایات رژیم صهیونیستی و آل سعود را مشروع می داند و در قبال کشته شدن هزاران نفر به دست آنها، سکوت اختیار می کند.

وی در ادامه با اشاره به استفاده آمریکا از بمب هسته ای در جریان جنگ جهانی دوم، عنوان کرد: حمایت از ضد انقلاب بعد از وقوع انقلاب اسلامی، تحریک صدام برای جنگ علیه ایران و کمک های مالی و نظامی به صدام و حامیان وی نیز بخشی از جنایات آمریکایی ها محسوب می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو جنایات آمریکا که تعداد آنها کم هم نیست باید در کتب درسی بیاید و در رسانه ها گفته شود تا بتوانیم رویکرد خود را علیه روحیه استکبارجویی آنها نشان دهیم و آرمان نابودی استکبار را به شکل یک جریان مستمر تاریخی در کشور خود و سایر کشورها تبدیل کنیم.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری