آمار بررسی رفتار مدعیان حقوق بشر در 2 اتفاق/از بی توجهی به کشتار حاجیان تا مراسم تسلی برای منافقین - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۱:۳۰:۰۷
  • شناسه خبر: 30246

بررسی رفتار مدعیان حقوق بشر در ۲ اتفاق/از بی توجهی به کشتار حاجیان تا مراسم تسلی برای منافقین

رفتار بحث برانگیز آمریکا در برابر دو موضوع فاجعه منا که منجر به کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر شد و حمله موشکی به لیبرتی که در نهایت ۲۵ منافق به هلاکت رسید، نکته قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از راه دانا؛ طی روزهای گذشته، جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا به بهانه حمله موشکی به کمپ لیبرتی و هلاکت ۱۹ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین، مجلس یادبود برگزار کردند.

در این مراسم «تد پو»، که رئیس کمیته فرعی «تروریسم، اشاعه و بازرگانی» در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است در این مراسم یادبود که روز پنجشنبه برگزار شد خواستار برکناری مقام عراقی مسئول محافظت ار کمپ‌لیبرتی به دلیل حمله موشکی روز ۲۹ اکتبر شد!

هفته اول آبان ماه بود که خبری از یک عملیات خمپاره‌ای به کمپ لیبرتی در عراق در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن بیش از ۲۵ عضو گروه ترویستی منافقین کشته و ۲۰۰ نفر از آنها زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

در ادامه این ماجرا جیش المختار که متشکل از خانواده های قربانیان انتفاضه شعبانیه در عراق است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که منافقین علیرغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است.

آنچه که جالب تر نشان داد دفاع تمام قد و دلسوزی آمریکا برای منافقین بود به طوری که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن حمله به کمپ لیبرتی را به شدت محکوم می کند.

در بیانیه جان کری آمده است: ایالات متحده حمله به کمپ لیبرتی را که به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان آن منجر شد، را به شدت محکوم می کند. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، آرزوی شفا برای زخمی‌های این حادثه داریم.»

کری گفته است که با مقامات ارشد عراقی تماس گرفته تا از ارائه کمک های پزشکی و اضطراری به مجروحان این حملات اطمینان حاصل کند.

وزیر امورخارجه آمریکا اضافه کرده است که در تماس با مقامات عراقی خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای این اردوگاه شده است.

از طرف دیگر پیش از این موضوعات نیز شاهد بودیم که منافققین از سوی آمریکا از لیست گروهک های تروریستی خارج شده و دفتری برای ادامه فعالیت‌های آنها در نزدیکی کاخ سفید به منافقین اختصاص داده شد.

حمایت‌های نمایندگان کنگره آمریکا از اعضای این گروهک تروریستی در حالی ابراز می‌شود که آنها بارها دولت‌های کشورهای مختلف از جمله ایران را، بدون وجود شواهد مستند به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند.

در این میان رفتار بحث برانگیز آمریکا در برابر دو موضوع فاجعه منا که منجر به کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر شد و حمله موشکی به لیبرتی که در نهایت ۲۵ منافق به هلاکت رسید، نکته قابل توجهی است.

آمریکا در حالی با بی تفاوتی از کنار فاجعه منا گذشت که کوتاهی عربستان در این حادثه بسیار مشهود بوده و اگر این اتفاق در هر جای دیگر دنیا رخ می داد هزاران سایت در آمریکا آن را پوشش می‌دادند.

دولت آمریکا از طرفی دولت عراق را برای نابودی ۲۵ نفر بازخواست می کند که پرونده این افراد در جنایت‌های زیادی که در عراق و ایران انجام داده اند نشان می دهد اهداف اصلی این گروه اقدامات تروریستی است.

از طرف دیگر آمریکا بعد از فاجعه منا نه تنها هیچ پیام تسلیتی ابلاغ نکرد، بلکه حتی بهانه ای هرچند کوچک برای نقض قوانین حقوق بشری در عربستان نکرده و دست دوستی عربستان را بیشتر فشار داد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری