آمار سهام عدالت به یک مافیا در اقتصاد کشور تبدیل شده است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۱۳:۰۷:۲۴
  • شناسه خبر: 30418

سهام عدالت به یک مافیا در اقتصاد کشور تبدیل شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز سهام عدالت به یک مافیا در اقتصاد کشور تبدیل شده است و حدود ۷۰ شرکت بزرگ اقتصادی ۴۰ درصد سهام آن سهام عدالت است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از شبستان؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست کارآفرینی و رفع محرومیت با حضور فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه)، پرند رییس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان استانی که درمحل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوعات اقتصادی چالش اصلی کشور است، اظهار کرد: بسیار خرسندم موضوعات اقتصادی در نگاه مدیریت کمیته امداد عجین شده است و این رویکرد قطعا می‌تواند عامل اصلی موفقیت امداد در آینده باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری، تجمیع فعالیت‌های اقتصادی به امداد محول شد که با دستور مقام معظم رهبری این رویکرد اتفاق افتاد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه عظیمی از دارایی‌های متعلق به کمیته امداد و ظرفیت‌هایی که فراتر از دارایی‌های آن است، وجود دارد، گفت: این اتفاق امروز ظرفیتی، در مجموعه اقتصادی کمیته امداد شده است؛ اگر ادبیات هزینه فایده در اقتصاد در طول سه دهه گذشته در کشور ایجاد می‌شد، امروز کمیته‌امدادی متفاوت‌تر قبل داشتیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید مدل اقتصادی امداد را از سال‌های آینده به سازمان‌های امدادی دیگر تسری بدهیم و نخستین کار، درخواست هلدینگ معدنی برای کار در کرمان بوده زیرا این آمادگی در بخش حوزه معدنی استان به واسطه توانمندی‌ها فراهم شده  و از رییس کمیته امداد می‌خواهیم برای بخشی از ظرفیت فعالیت‌های اقتصادی، استان کرمان انتخاب و کرمان در این زمینه نیز در کشور الگو شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات خوب فنی و حرفه‌ای در سطح کشور، گفت: کارهای بسیار خوبی از جمله آموزش انجام داده است.

پورابراهیمی با اشاره به سهام عدالت در کشور، گفت: سهام عدالت با مجموعه‌ای از افرادتحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شروع شد و هدف دارایی‌هایی که دولت قرار بود به مردم واگذار کند از طریق سهام عدالت پرداخت شود تا در  این زمینه بحث عدالت اجتماعی و رویکرد اداره بنگاه‌ها و مجموعه توسط مردم با کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد رخ دهد.

نمانیده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه  امروز سهام عدالت به یک مافیای بزرگ در اقتصاد کشور  تبدیل شده است و حدود ۷۰ شرکت بزرگ اقتصادی ۴۰ درصد سهام آن سهام عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی که اعضای هیئت مدیره آن از سهام عدالت کارمندان، مدیرعامل می‌شوند فاتحه آن شرکت خوانده است و فساد اقتصادی که در کشور رخ می‌دهد ناشی از عدم این اقدام است.

پورابراهیمی افزود: کمیته امداد حداقل بخش نمایندگی مرتبط با افراد تحت پوشش کمیته را با نگاه اقتصادی که در مجمع حضور داده، عجین کنند زیرا این ظرفیت می‌تواند موجب ارتقا و تحول در ساختار سهام عدالت شود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری