آمار از انتصاب یک فرد با لیاقت تا یک دروغگو در استانداری کرمان - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ساعت ۲۳:۵۸:۲۵
  • شناسه خبر: 30814

از انتصاب یک فرد با لیاقت تا یک دروغگو در استانداری کرمان

مگر نه اینکه وظیفه استاندار به عنوان عالی ترین مقام دولتی استان ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین مسئولین و جناح های مختلف سیاسی در فضای آرام و به دور از حاشیه است، پس دلیل این عزل و نصب ها چه می تواند باشد؟ …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بوتیا؛ چندی پیش حجت الاسلام عباس اسلامی که در سمت مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان مشغول به خدمت بود به دلیل ارتباط با یکی از سران فتنه و گرفتن عکس یادگاری با وی، با تصمیم استاندار از سمت خود عزل شد. در همین حال چند روز پیش خبر انتصاب اسلامی با عنوان مشاور استاندار در استان کرمان، موجی از اعتراضات را برانگیخت که چرا فردی که یک بار به دلیل دروغگویی و ارتباط با سران فتنه از مسئولیت خود عزل شده است باید مجددا مسئولیت بگیرد.

مگر نه اینکه وظیفه استاندار به عنوان عالی ترین مقام دولتی استان ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین مسئولین و جناح های مختلف سیاسی در فضای آرام و به دور از حاشیه است، پس دلیل این عزل و نصب ها چه می تواند باشد؟

این عزل و نصب حاشیه های متعددی را به دنبال داشته است که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم؛

موافقان انتصاب مجدد اسلامی چه می گویند

فرشید فلاح در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بوتیا  در رابطه با عزل اسلامی و  بازگشت مجدد ایشان در سمت مشاور استاندار گفت : جابه جایی در سیستم های اداری و دولتی امری طبیعی است، افراد جابه جا می شوند و سمت های مختلف می گیرند و این جابه جایی به معنی از دست دادن لیاقت آن شخص نیست.

مدیر کل حوزه استانداری کرمان افزود:  اسلامی در سمتی که به عنوان مدیر کل امور سیاسی انتخاباتی فعالیت می کردند می بایست منشور همدلی و همزبانی را در سطح استان پیگیری و به اجرا برسانند لذا هنگامی که تعدادی از گروه های سیاسی به عملکرد و موضع گیری های وی اعتراض داشتند عملا امکان اینکه اسلامی به عنوان محور همدلی و هم زبانی بین احزاب و گروه های سیاسی آن هم در شرایط حساس انتخابات ایفای وظیفه کند واقعا از دست رفته بود و خود ایشان هم این مسئله را قبول داتشند که امکان ادامه خدمت ایشان در آن فضا فراهم نبود.

فلاح با بیان اینکه تلاش زیادی صورت گرفت تا جابه جای ایشان بدون حاشیه باشد، عنوان کرد: متاسفانه امکان جابه جایی ایشان با حاشیه کمتر فراهم نشد هر چند برخورد صورت گرفته با ایشان متناسب با رفتاری است که او از خود بروز داده بود.

وی تصریح کرد: بعد از عزل اسلامی از سمت خود، دیداری با استاندار داشتند و تلاش کردند در حل و فصل موضوعات قبلی به استاندار کمک کنند و با ارائه رویکرد مثبت  دست خود را برای همکاری به سمت استاندار دراز کردند و استاندار هم با این ابلاغ جدید دست ایشان را فشردند.

مدیر کل حوزه استانداری کرمان در ادامه بیان کرد: استاندار به هیچ وجه به این قضیه نگاه سیاسی نداشتند و احزاب سیاسی از دیدگاه خود قضاوت می کنند چرا که نمی توانند دلایل این اقدامات را با تحلیل های خود مورد بررسی قرار دهند؛ در مورد اسلامی یکی از مسائلی که مورد توجه قرار گرفت این بود که اگر پایان ماموریت وی در استانداری کرمان صادر می شد، وی می بایست برای ادامه خدمت، در استان دیگری مشغول به کار می شد ولی در شرایط زمستان و با توجه به مدرسه فرزندان و شرایط خانوادگی ایشان این مسئله مشکل ساز بود و بنابراین استاندار در تصمیمات خود پدرانه برخورد می کنند و سیاست؛ اولویت اول استاندار نیست.

فلاح خاطر نشان کرد: من معتقدم جدای از این موضوع هر اقدامی یک هزینه یا پاداشی دارد و نمی توان به خاطر یک خطا کسی را به شدید ترین عقوبت مجازات کرد، همانطور که وقتی یک فردی از چراغ قرمز عبور می کنند مستوجب مجازات است ولی این مجازات صرفا اعدام نمی تواند باشد، بنابراین باید متناسب با رفتار مجازات یا پاداش در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: دنیا فقط سیاه و سفید نیست و این تفکر غلط است که یک نفر همیشه مثبت یا همیشه منفی باشد، گروه های سیاسی به افراد این گونه نگاه می کنند ولی استاندار نگاه فراجناحی به افراد دارند و گاهی اوقات اگر یکی از ما را مورد عتاب و توبیخ قرار دهد متناسب با رفتاری است که ما انجام می دهیم.

مدیر کل حوزه استانداری کرمان اظهار کرد: به نظر من اسلامی با درس گرفتن از آنچه که در قبل اتفاق افتاد، می تواند در سمت جدید فرد موفقی باشد چرا که باید نیروهای مملکت و نظام را سرمایه بینیم و تا آن جا که امکان دارد متناسب با توانمندی های آن فرد از آن استفاده شود.

فلاح در پاسخ به این سوال که اسلامی در حال حاضر به عنوان مشاور چه قسمتی مسئولیت گرفتند، تشریح کرد: بعضی سمت های مشاوره در استانداری عنوان دارند مثل مشاور ایثار گران یا اوقاف ولی برخی دیگر عنوان تکمیلی ندارند و از آن جایی که در بخش های مختلف استانداری کارهای بر زمین مانده ای داریم از جمله مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ، متناسب با توانمندی های اسلامی مسئولیت هایی در زمینه مشاوره به ایشان ابلاغ می شود که بعد از یک ماه مرخصی بدون حقوق، مستقر می شوند و انتظار داریم که در همکاری جدید ایشان با استانداری ما دیگر شاهد بروز مشکل و مسئله ای نباشیم.

مخالفان انتصاب اسلامی در سمت «مشاور استاندار»  چه می گویند

هجرت نیوز به عنوان مخالف این انتصاب نوشت؛ عباس اسلامی که ملبس به لباس پیامبر(صلی الله علیه و اله) می‌باشد، به گفته برخی از مسئولین استانداری به جرم دروغگویی برکنار شد و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ایشان را به عنوان مشاور!!! خود، منصوب کرده است.

جای این سوال مطرح است کسی که به دلیل بی اعتمادی عزل شده، چگونه می‌تواند مشاوری امین باشد؟!

کاش جناب استاندار تکلیف خود را با خودشان معلوم می‌کردند و مشخص می‌شد که بالاخره ایشان همکار و مشاور صدیق می‌خواهند و یا تحت تاثیر سیاسیون مجبور به دادن حکم مجدد به کسی شدند که به جرم دروغگویی عزل شده بود؟

آیا کسی که به جرم دروغگویی برکنار شده، می‌تواند مشاوری امین و مورد اعتماد باشد؟!

جناب رزم حسینی که همواره پرهیز از سیاسی کاری را شعار خود می‌داند؛ چگونه این انتصاب را توجیه می‌کند؟!

بی شک تنها ظن نزدیک به یقین در این خصوص، فشار بیش از حد اصلاح طلبان برای جبران مافات است و در این میان به نظر می‌رسد استاندار به وسیله‌ای برای مقاصد سیاسی اصلاح طلبان تندرو بدل شده است.

اسلامی:معلوم نیست به استانداری کرمان برگردم

از طرفی اسلامی در گفت و گویی که با صدای زرند داشته است در رابطه با انتصاب مجددش گفته است که : «معلوم نیست به استانداری کرمان برگردم» این صحبت نشان از این مسئه دارد که وی به نحوی با این صحبت ها قصد آرام کردن مخالفان خود را دارد که گویی خود اصلا از این انتصاب خبر نداشته است و با اصرار استاندار و سایر مسئولین این مسئولیت به وی پیشنهاد شده است!

 

انتهای پیام/



علمی و فن آوری