آمار مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان راور برگزار شد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴ / ساعت ۱۳:۰۰:۴۸
  • شناسه خبر: 31063

مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان راور برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی صبح امروز در محل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان راور با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان و دوستداران کتاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی صبح امروز در محل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان راور با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان و دوستداران کتاب برگزار شد.

در این مراسم اعظم منوچهری گزارشی از وضعیت کتابخانه های شهرستان ارائه نمود و گفت: در شهرستان ۶ باب کتابخانه داریم که ۴ باب آن به صورت نهادی و ۲ باب به صورت مشارکتی با ۶۵ هزار جلد کتاب در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان راور بیان کرد: هر ماهه از کتابخانه ها آماری اخذ می شود که بر اساس این آمار از ابتدای امثال تا به امروز ۲۶۰۰۰ هزار جلد کتاب به امانت داده شده و در حال حاضر ۲۶۵۰ نفر عضو کتابخانه عمومی شهرستان هستند که به صورت مستمر و مداوم با این مجموعه ها در ارتباط هستند و بیش از ۱۸۴۵ متر مربع فضای کتابخانه ای ایجاد و مورد استفاده دوستداران کتاب قرار گرفته است.

وی تنها محل درآمد کتابخانه ها را ۰/۵ درصد شهرداری و بخشی از حق عضویت اعضای کتابخانه عنوان کرد و گفت: جا دارد در اینباره از آقای اژدری شهردار راور که نگاه ویژه ای به کتابخانه ها دارند تقدیر و تشکر کنیم.

منوچهری درباره برنامه های ویژه اعضا کتابخانه ها به مسابقات مکتوب آنلاین، شبکه کتابخوانان حرفه ای، شبکه پیامک، نقد و بررسی کتاب، جلسات قصه گویی و… اشاره کرد و یکی از حرکات موثر در بحث مطالعه را جدا کردن بخش کودک و نوجوان از دیگر بخش های کتابخانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تمام کتابخانه های شهرستان بخش کودک و نوجوان مستقل دارند و با تجهیرات مستقل و کتابهای مختص آن بخش اداره می شوند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان راور در انتها تصریح کرد: هفته کتاب امسال نیز با شعار «ایران پر کتاب، ایران پر امید» با اجرای برنامه هایی از جمله عضویت رایگان، نمایشگاه هایی در سطح کتابخانه ها، مسابقه نقاشی ترسیم دانایی، مسابقه کتابخوانی گنجینه دانایی، نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان، زنگ کتابخوانی، نشست تخصصی اهمیت مطالعه، همراه بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام تویسرکانی با بیان ضعیف بودن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به گلایه های رهبری درباره موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: رهبر عزیز و اندیشمند گلایه مندانه فرموده اند: به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت ترین تنبلی ها، تنبلی در خواندن کتاب است. کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و یکی از کارهای بزرگ و مهم در سطح جامعه این است که تبلیعات کتابخوانی همه گیر گردد.

امام جمعه راور نیز به سخن دیگری از مقام معظم رهبری در باب اهمیت مطالعه اشاره کرد و گفت ایشان فرموده اند: فکر می کنم اگر بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم بخش عمده ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله انجام می شود.

وی در انتها ابراز کرد: امیدوارم که مردم مؤمن و انقلابی ما، بخصوص نوجوانان و جوانان عزیز به امر کتاب و موضوع کتابخوانی اهیمت لازم را بدهند و والدین نیز باید در این ترویج کتاب و کتابخوانی سهمی داشته باشند و در سبد کالای مصرفی خانواده سهمی را برای خرید کتاب قائل شوند.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری