آمار حماسه ۹ دی پایانی بر نفوذ جریان غربی و صهیونیستی بود/در فتنه‌ى ۸۸ عده‌اى به خاطر حب به نفس و مقام اسیر این توطئه شدند - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ / ساعت ۱۳:۳۳:۱۹
  • شناسه خبر: 33093

حماسه ۹ دی پایانی بر نفوذ جریان غربی و صهیونیستی بود/در فتنه‌ى ۸۸ عده‌اى به خاطر حب به نفس و مقام اسیر این توطئه شدند

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان راور گفت:حماسه ۹ دی، اقدامی انقلابی خودجوش و همراه با بصیرت در مقابل نفوذ فکری و رفتارهای خلاف اخلاق و عرف و خلاف شرع و خلاف قانون برخی از ضد انقلابیون بود که در روز عاشورای ۸۸ حرمت شکنی ها کردند و خط بطلانی بر خط فتنه ۸۸ که یک خط صهیونیستی بود کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ به مناسبت حماسه ۹ دی مصاحبه ای را با محمد رستمی مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان راور و رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان راور آماده کردیم که به شرح ذیل می باشد:

کارونسرا:نظر شما در رابطه با حماسه ۹ دی؟

ابتداء ولادت با سعادت بهانه ی خلقت پیامبر رحمت حضرت محمدبن عبدالله (ص) و قرآن ناطق، امام صادق(ع) را تبریک و سالروز نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی می دارم و ستایش می کنیم خداوند بزرگ را که در چنین روزی الطافش شامل حال این مردم شد و چنان روح و دل مردم ایران را متحول ساخت که با خلق حماسه ای عظیم و با حضور عاشورایی خود چنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را متحیر ساخت و برگ زرین دیگری را بر دفتر افتخارات خود ثبت کردند.

رستمی-2
کاروانسرا:عوامل بوجود آورنده فتنه ۸۸ چه بود و چه کسانی مسبب آن بودند؟
برای بررسی علل بوجود آورنده فتنه ۸۸ و چگونگی پدید آمدن آن لازم است این موضوع روشن شود که پیشینه و سابقه فتنه ۸۸ به چه تاریخی باز می گردد. برخی تلاش کرده‌اند این فتنه را مرتبط با برخی تحولات دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری دهم تلقی کنند و آن را صرفاً به اعتراض جمعی از هواداران کاندیداهای ناکام انتخابات محدود نمایند. حال آن که از دیدگاه رهبر فرزانه‌ی انقلاب، فتنه بسیار پیچیده و مسبوق به سابقه است: «فتنه‌ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد، ریشه دار بود، یک بیماری درست کرده و زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده بودند، کارهای بزرگی شده بود و اهداف خطرناکی داشتند؛ که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی، حل نمی‌شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت ، حرکت ۹ دی بود که مردم آمدند و بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند». امام خامنه ای در تبیین ریشه‌ها و اهداف فتنه‌ی ۸۸ به استراتژی‌های مختلف استکبار جهانی برای سرنگونی انقلاب اشاره داشته و فتنه‌ی ۸۸ را بخشی از همین راهبرد بلند مدت دشمن می‌دانند: «هدف‌هایى که آن‌ها دنبال می‌کردند، در درجه‌ى اول، سقوط انقلاب و سقوط نظام جمهورى اسلامى بود. هدف اول، براندازى بود.
هدف بعدى این بود که اگر براندازى نظام جمهورى اسلامى تحقق پیدا نکند، انقلاب را استحاله کنند، یعنى صورت انقلاب باقى بماند، اما باطن انقلاب، سیرت انقلاب، روح انقلاب از بین برود. در این زمینه خیلى تلاش کردند، که آخرین نمایشنامه‌ آن‌ها که روى صحنه آمد، همین فتنه‌ى ۸۸ بود. در حقیقت، یک تلاشى بود، یک عده‌اى در داخل، به خاطر حب به نفس، حب به مقام «از این قبیل امراض خطرناک نفسانى » اسیر این توطئه شدند. حضرت آقا فرمودند که : طراح و نقشه‌کش و مدیر صحنه، در بیرون از این مرزها بود و هست. در داخل با آن‌ها همکارى کردند، بعضى دانسته ، بعضى ندانسته.
هدف سوم هم باز این بود و هست که : کارى کنند که اگر نظام اسلامى باقى می‌ماند، از عناصر ضعیف ‌النفسى که می‌توان در آن‌ها نفوذ کرد، استفاده کنند و این‌ها را در مسایل کشور، در واقع طرف‌هاى اصلى خودشان قرار بدهند. بالاخره نظامى به وجود بیاید و ادامه پیدا کند که قدرت کافى نداشته باشد، ضعیف باشد، مطیع باشد «عمده این است که سرسپرده باشد ، مطیع باشد » در مقابل آمریکا نایستد ، قد علم نکند . اهداف این‌هاست.»
از منظر مقام معظم رهبری ، این فرآیند حاصل یک برنامه‌ریزی به قدمت دو دهه است که در قالب‌های گوناگون به اجرا در آمده و فتنه‌ی ۸۸ آخرین برگ این دفتر قطور است: «دشمنان ما تصور می‌کردند با رحلت امام(ره)، آغاز فروپاشى این نظام مقدس کلید زده خواهد شد. آن‌ها خیال می‌کردند امام(ره) که رفت، به تدریج این شعله خاموش خواهد شد، این چراغ خاموش خواهد شد. بعد، مراسم تشییع جنازه‌ى امام(ره)، آن احساسات مردم، آن حرکت عظیم مردم در حمایت از کارى که خبرگان کردند، این‌ها را مأیوس کرد. یک برنامه‌ریزى ده ساله کردند – این تحلیل من است ، این به معناى اطلاع نیست ، تحلیلى است که قرائن آن را براى ما اثبات می‌کند – ده سال بعد امیدوار بودند که نتیجه بدهد.
سال ۷۸ که آن حوادث پیش آمد ، آن کسى که این حوادث را خنثى کرد ، مردم بودند. روز ۲۳ تیر سال ۷۸ مردم آمدند در خیابان‌ها ، توطئه‌ى دشمن را که سال‌ها برایش برنامه‌ریزى کرده بودند ، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم ، باز یک برنامه‌ریزى ده‌ ساله بود تا سال ۸۸ .»

آری! فتنه‌ی تیر ماه ۱۳۷۸ نیز محصول اهمال کاری و تعمد برخی چهره‌های سیاسی دولت وقت بود که اتفاقاً در جریان فتنه‌ی ۸۸ از آتش بیاران اصلی معرکه بودند. دولتی که رهبر فرزانه‌ی انقلاب در خصوص رویکرد جریانی خاص در آن می‌فرمایند: «به شعارهامان دست‌اندازى کردند؛ شعارهامان را تحریف کردند، خیلى اوقات شعارهامان را غلط معنا کردند. خیلى اوقات تلاش شد – تلاش‌هاى سازماندهى شده، نه تلاش فردى – براى این که مردم را نسبت به اصل انقلاب مسأله‌دار کنند. در آن گذشته‌اى که چندان هم از ما دور نیست، بارها قانون ‌شکنى کردند، بارها براى قانون‌ شکنى‌ها عناوین و ظواهر و بهانه‌هاى موجه درست کردند، تراشیدند؛ کارهاى گوناگونى انجام گرفت. ولى مردم و انقلاب ایستادند…».

بنابراین بطورمشخص دوعامل داخلی – خارجی دربروز فتنه ۸۸ نقش داشتند؛ اولین عامل منفعت طلبی و قدرت طلبی دنیا طلبان و مثلث زر و زور و تزویر در راس آنها سران فتنه دست به دست هم دادند تا به اهداف شوم خود برسند.
و عامل دوم دشمنان خارجی در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیست های غاصب با هدف براندازی و فروپاشی و یا استحاله ی نظام (اسناد موجود ارتباط حمایت آمریکا از جریان فتنه ۸۸ را نشان می دهد:کنت تیمرمن که روزنامه نگار و نویسنده سیاسی آمریکایی است و یکی از موسسین و مدیر اجرایی بنیاد دموکراسی در ایران می باشد، رسما”خواستار تغییر نظام در ایران است در روز ۱۱ژوئن ۲۰۰۹ یعنی یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته بود فردا در ایران یک انتخابات نیست بلکه یک انقلاب سبز کلید می خورد و تاکید کرده بود انقلاب های رنگین دیگری در اکراین و صربستان داشته ایم فردا نوبت ایران است و بعد از ایران نوبت سوریه). و همچنین میکل لدین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا یک سال بعد از فروکش کردن فتنه ۸۸ طی سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسی می گوید آغاز جنبش سبز سال ۲۰۰۹ نبود بلکه ماجرا از اواسط دهه ۱۹۸۰ شروع شد و در طول مراحل مختلف تکامل یافت.
کاروانسرا: ۹ دی چگونه بوجود آمد؟
وقتی دشمنان قسم خورده مردم ایران و نظام اسلامی از همه ی ظرفیت های جنگ سخت اعم از ایجاد ناامنی ، بمب گذاری ها، ترورها ، کودتا و جنگ تحمیلی هشت ساله طرفی نبستند و نتوانستند مردم و نظام را به زانو درآورده و به اهداف خود حتی نزدیک بشوند دریافتند که با جنگ سخت نمی توان با این ملت عاشورایی مقابله کنند با تغییر استراتژی به جنگ نرم روی آورده و به فکر فروپاشی از درون افتادند و از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده و می کنند و در ایام انتخابات سال ۸۸ به ذعن خودشان می خواستند از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و به اهداف و اغراض خود برسند.

بنابراین از ماه ها قبل از برگزاری انتخابات سال ۸۸ با دروغ پراکنی ها و شایعات بی پایه و اساس علیه شخصیت ها و ارکان قانونی نظام سعی در غبارآلود کردن و آشفتگی فضای سیاسی کشور برای رسیدن به اهداف شوم خود که همان براندازی و فروپاشی بود برسند. و در راستای این هدف اقدامات زیادی را برنامه ریزی کرده بودند و در روز انتخابات و روزهای پس از آن، این اقدامات به اوج خود رسید و با ترویج شایعات از جمله شایعه و دروغ بزرگ «تقلب» که در اصل کلیدواژه فتنه بود سعی کردند که ضمن مرعوب کردن مسئولان، شخصیت ها و نخبگان سیاسی کشور، اراده عمومی مردم را تضعیف کرده و مانع درک واقعیت های موجود شوند؛

و تا حدودی هم به هدفشان نزدیک شده بودند چون در جو و فضای فتنه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: درفضای گرد و غبار فتنه تشخیص حق و باطل مشکل می شود. بنابراین با آن فجایع و حرمت شکنی ها، توهین ها و جسارت هایی که برخی از ضد انقلاب ها از فرصت بدست آمده استفاده کرده و درفتنه ۸۸ انجام دادند و حتی حرمت روز عاشورا و خیمه عزای ابی عبدالله (ع) را نگه نداشتند و با وقاحت تمام شعار بر علیه اصل ولایت فقیه سر دادند و به عکس امام (ره) توهین کردند و قلب کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند بدرد آوردند و احساسات دینی مردم جریحه دار شد؛

مردم چه آنهایی که کاندیدشان پیروز شده بود و چه آنهایی که کاندیدشان ناکام شده بود وقتی دیدند دشمن اصل اسلام و اصل دین را هدف گرفته، به عمق خباثت دشمن پی بردند و بخاطر ارادتی که به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام داشتند و بخاطر عشق و علاقه ای که به رهبری داشتند آن حرکت خودجوش و ماندنی در تاریخ یعنی حماسه نهم دی ماه را رقم زدند و برگ زرینی بر دفتر افتخارات خود افزودند.

 

کاروانسرا: پیامدهای ۹ دی چه بود؟

 

فتنه با تمام زشتی ها و خباثت های بانیان و همراهان آن، برکاتی بنیادین برای حرکت اسلامی انقلاب و ملت ایران داشت که بصیرت افزایی ملت، شناخت نیات خبیثانه دشمن و افزایش شعور سیاسی و بصیرت دینی و سیاسی و دشمن شناسی و واکسینه شدن در برابر فتنه های آینده، افزایش عمق معرفتی و اعتقادی و نزدیک شدن امت اسلامی به اهداف راهبردی بخشی از برکات و پیامدهایی بود که نتیجه عبور سرافرازانه و پیروزمندانه جامعه اسلامی از فتنه ۸۸ بشمار می رود.

کاروانسرا: آیا پدیده نفوذ درسال ۸۸ اتفاق افتاده بود؟
دشمنان خارجی به سرکردگی آمریکای جنایتکار از اول انقلاب به دنبال نفوذ و براندازی و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بوده و پس از جریان فتنه امید دشمنان برای نفوذ افزایش یافت و هدف نهایی دشمنان نفوذ در برخی مسئولان نظام است، تا بتوانند به این وسیله انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
کاروانسرا: ۹ دی درمهار نفوذ دشمن چه نقشی داشت؟
بی شک حماسه ۹ دی، اقدامی انقلابی خودجوش و همراه با بصیرت در مقابل نفوذ فکری و رفتارهای خلاف اخلاق و عرف و خلاف شرع و خلاف قانون برخی از ضد انقلابیون بود که در روز عاشورای ۸۸ حرمت شکنی ها کردند و جسارت هایی را به ساحت مقدس ابی عبدالله (ع) روا داشتند و خط بطلانی بر خط فتنه ۸۸ که یک خط صهیونیستی بود کشید، و اتاق فکر این جریان نفوذی را که در خارج از کشور بود از کار انداخت و حضور مردم ایران در حماسه ۹ دی پایانی بر نفوذ جریان غربی و صهیونیستی در آن مقطع بود.

رستمی-2

کاروانسرا: تبعات فتنه ۸۸ برای ایران در داخل و خارج چه بود؟
فتنه ۸۸ تبعات و تاثیرات زیادی را از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هم در داخل و هم در خارج داشت. اولا در انتخابات ۸۸ برای اولین بار شاهد حضور ۸۵ درصد از مردم پای صندوق های رأی بودیم که این در تمام دنیا نیز بی نظیر بود و فرصت مناسبی بود که می‌توانست اقتدار و دموکراسی ایران را به رخ جهانیان بکشد و با برداشته شدن تحریم‌ها و کوتاه آمدن دشمن در مقابل قدرت ایران، کشور به شکوفایی اقتصادی برسد که متاسفانه شیرینی این پیروزی بزرگ به کام مردم تلخ شد ولی دشمنان انقلاب و نظام خوشحال شدند و جشن گرفتند.
ثانیا از نظر اقتصادی ضررهای زیادی را به نظام تحمیل کرد (آتش زدن اموال عمومی،بانکها، مغازه ها و…) و سرمایه گذاران خارجی دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در ایران را نداشتند چون ثبات، امنیت و اعتماد که در قلمرو اقتصادی از عوامل مهم به حساب می آید، تهدید شد.
یکی از مهمترین تاثیرات فتنه این بود که برای دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بستری فراهم شود که تحریم های ظالمانه را علیه ملت و نظام تشدید کنند و یکی از عجایب تاریخ انقلاب این بود که فتنه گران داخلی که خودشان را از مردم می دانستند و سنگ آنها را به سینه می زدند، از جریان ضد انقلاب خارج نشین و کشورهای آمریکایی و اروپایی تقاضای افزایش تحریمها را داشتند.

اما مهمترین دستاورد این بود که در روز ۹ دی دشمنان این ملت و نظام فهمیدند که یک رابطه معنوی قوی و پیوندی ناگسستنی بین امت و رهبری معظم انقلاب وجود دارد و مردم به هیچ قیمتی حاضر نیستند دست از آرمانها و اهداف انقلاب و نظام بردارند.

 

کاروانسرا: در آستانه نهم دی هستیم نقش مردم در این برهه از تاریخ انقلاب که بشدت موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مد نظر رهبر معظم انقلاب است چیست؟
مردم با حضور در صحنه و با هماهنگی و یکپارچگی و با وحدت کلمه، همیشه آرمان ها و اهداف انقلاب را بیمه کرده است، این مردم هستند که باید با حضورشان از اهداف و آرمان ها و خون شهدا دفاع کنند، حضور مردم سرمایه عظیم خدادای است که از انقلاب دفاع می کند و نهم دی تجلی ایستادگی در برابر نفوذ آمریکاست و قطعا مردم با داشتن بصیرت و بینش و سرلوحه قرار دادن آن در تمام امور و با پیروی و اطاعت محض از رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می توانند در مقابل نفوذ دشمن بایستند.
کاروانسرا: به نظر شما نفوذ جریانی چگونه شکل می گیرد؟
نفوذ جریانی به این معناست که دشمن بطور غیر مستقیم و بدون اینکه رد پایی از آن پیدا باشد در تصمیم گیری برخی از مسئولان کشور تاثیر مستقیم بگذارد و بدون اینکه خطری او را تهدید کند به اهداف خود برسد یعنی آن مسئول حرفی بزند که او می خواهد بزند، کاری انجام بدهد که او می خواسته و قصد انجامش را داشته، و او انجامش دهد.

مقام معظم رهبری در چهارم آذر در دیدار با فرماندهان بسیج نفوذ جریانی را کاملا تبیین کردند ایشان فرمودند:
نفوذ جریانی یعنی شبکه سازی در داخل بوسیله ی اصلی ترین عامل آن یعنی پول که جاذبه هم دارد. افرادی را جذب می کنند و دور هم جمع می کنند و یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد تاثیر گذار در جامعه را بکشانند به آن سمت مورد نظر یعنی به سمت تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه ها،تغییر سبک زندگی و کاری کنند که شخص تحت تاثیر نفوذ قرار بگیرد و همانی بشود که آنها می خواهند همان چیزی فکر کند که آن آمریکایی فکر می کند همان جوری تشخیص بدهد که آن مامور عالی رتبه سازمان سیا تشخیص می دهد.

نفوذ جریانی نفوذ شبکه ای و نفوذ گسترده ای است که اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که در سرنوشت، سیاست و آینده کشور تاثیر دارند آرمان ها تغییر پیدا خواهد کرد خواست ها و باورها تغییر خواهد کرد و این بسیار خطرناک است.

 

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. محمد گفت:

    احسن به جناب آقای رستمی خیلی خوب اتفاقات تلخ ۹ دی را شناسایی نمودند

علمی و فن آوری