آمار بدهی دولت به تامین اجتماعی راور 1.5 میلیارد تومان است/ با تامین این مبلغ در معادن شهرستان 300 نفر بازنشسته و همین تعداد جایگزین می شود - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ / ساعت ۱۱:۵۳:۰۰
  • شناسه خبر: 33295

بدهی دولت به تامین اجتماعی راور ۱٫۵ میلیارد تومان است/ با تامین این مبلغ در معادن شهرستان ۳۰۰ نفر بازنشسته و همین تعداد جایگزین می شود

فرماندار راور با بیان اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی راور ۱٫۵ میلیارد تومان است،تصریح کرد: تامین این بودجه می توان در معادن شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را بازنشسته کند و همین تعداد نیروی جوان و جویای کار را جایگزین نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ نشست شورای اداری شهرستان راور با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و مدیران ارشد استان کرمان و شهرستان راور و نمایندگان مردم کرمان و راور برگزار شد.

در آغاز این نشست سیدحسن میرصادقی با بیان اینکه اگر سال هاست، هنر قالی بافی را بنام کرمان می شناسند باید این افتخار را مرهون قالی دستباف راور بود که با سرپنجه های هنرمندانه مردم این دیار بافته می شود؛ اما متاسفانه این هنر بی بدیل که بعنوان شغل اصلی بسیاری از مردم راور شناخته می شود مورد بی مهری قرار گرفته است.

فرماندار راور با بیان اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی راور ۱٫۵ میلیارد تومان است،تصریح کرد: تامین این بودجه می توان در معادن شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را بازنشسته کند و همین تعداد نیروی جوان و جویای کار را جایگزین نمود

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان راور ۷۵۰۰ بیمه شده اصلی و ۱۲۵۰ مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و ۲۸ هزار دفترچه درمانی برای این افراد صادر شده است.
میرصادقی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر بافنده قالی در شهرستان وجود دارد و بزرگترین انجمن فرش استان نیز با ۱۲۰۰ نفر عضو مربوط به راور می باشد، عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان این بخش ۹۸۰ نفر است که امیدواریم با افزایش تعداد بیمه شدگان پاره ای از مشکلات این قشر محروم جامعه برطرف شود.

وی در ادامه با بیان آمار بالای خودکشی در شهرستان که تحت تاثیر بیکاری و اعتیاد می باشد خواستار حمایت بیشتر از ترک کنندگان اعتیاد و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این افراد شد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی امام جمعه راور ضمن برشمردن افتخارات نظام جمهوری اسلامی که از مهمترین آنها خدمت به مردم می باشد آغاز پروژه مرکز درمانی تامین اجتماعی راور را گامی در جهت همین هدف دانست و عنوان کرد: از همدلی و همکاری و وحدت بین مسئولان شهرستان و استان در جهت به ثمر نشستن این پروژه قدردانی کرد و بر حفظ آن تاکید کرد.

در ادامه محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه خوشبختانه بودجه ۶ میلیاردی درمانگاه تامین اجتماعی راور تامین شده است ابراز امیدواری کرد در کمتر از ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه سالن ورزشی مجتمع ورزشی کارگران شهرستان تا دهه فجر افتتاح می شود، عنوان کرد: مبلغ مورد نیاز جهت ساخت استخر این مجموعه نیز ۱٫۵ میلیارد می باشد که با پیگیری های صورت گرفته، وزیر کار و رفاه اجتماعی قول تخصیص این مبلغ را داده اند و تا خردادماه سال اینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد اشاره کرد و خواستار پرداخت به موقع حقوق و مزایا انها شد و همچنین خواستار حل مشکلات معادن شهرستان بخصوص معدن هجدک شد چرا که چرخه اقتصادی این منطقه را به حرکت می اندازد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان همچنین از مدیرکل تامین اجتماعی خواستار سرمایه گذاری بخش “شستا” که از زیر مجموعه های تامین اجتماعی است در شهرستان راور شد و گفت: با توجه به اینکه افراد زیادی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در شهرستان هستند اجرا چند پروژه خوب انتظار معقولی است.

زاهدی با بیان اینکه تعداد کارگران معادن که در تونل ها یعنی خط مقدم تولید کار می کنند نسبت به کسانی که بیرون از تونل کار می کنند تعدادشان یک به سه هست، عنوان کرد: این کار خیلی بد است و خواستار تغییر ساختار در این بخش شد که خود به تولید کمک می کند و مشکلات زیادی را حل می کند.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی از اقدام سازمان تامین اجتماعی در خصوص اجرای پروژه درمانگاه شهرستان راور تقدیر کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور محسوب می شود، باید سهم کارگران تامین اجتماعی شهرستان راور در ایجاد فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بابت منابعی که به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردند را در حوزه سرمایه گذاری در این شهرستان محروم جبران کند.
نماینده مردم کرمان و راور اظهارداشت: باتوجه به دعوت اینجانب از دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در جلسه شورای اداری ۲۵ اسفند سال ۹۲ شهرستان راور تاسیس درمانگاه سطح یک شهرستان راور مصوب شد.
وی تصریح کرد: این مصوبه در سال ۹۳با مبلغ شش میلیارد تومان تامین اعتبار شد که با تاخیر به جهت فقدان زمین مناسب مواجه گردید که متاسفانه بعضی از دستگاه های مرتبط همکاری لازم برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه انجام نداد که جای دارد گلایه کنیم، عملیاتی که می توانست ماه ها قبل انجام شود و امروز بجای اینکه کلنگ این پروژه به زمین بخورد شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه یا افتتاح آن باشیم.
نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اصل ۴۴ مجلس با اشاره به گردش مالی سازمان تامین اجتماعی افزود: ترنول مالی سازمان تامین اجتماعی بزرگترین گردش مالی در کشور است فقط این سازمان از دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد که با پیگیری انجام شده قرار است بعد از تصویب صورت گرفته در کمیسیون حمایت از تولید پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به تصویب صحن علنی مجلس رسیده و این بدهی ها پرداخت خواهد گردد.
پورابراهیمی ضمن تشکر از اجرای مصوبه دو سال قبل سازمان تامین اجتماعی در خصوص درمانگاه شهرستان راور بیان کرد: با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی شهرستان راور سهم کارگران تامین اجتماعی شهرستان راور در ایجاد فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بابت منابعی که به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردند کجا است؟ حق مردم راور کجا باید ایفا شود؟
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک بخش از فعالیت هایش مربوط به درمان و ساخت بیمارستان است و بخش دیگر آن بر می گردد به حوزه سرمایه گذاری در زمینه ها ی مختلف که امروز شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور است. این شرکت سرمایه گذاری دارای چندین شرکت هلدینگ اقتصادی است که در خواست می کنیم بعد از مصوبه ای که در اسفند ماه دوسال قبل در جلسه شورای اداری همین شهرستان عملیاتی شد متناسب با سرانه در استان کرمان و شهرستان راور که بیشترین سرانه تحت پوشش تامین اجتماعی را دارد، در کنار بحث درمان، بخش اقتصادی و حوزه سرمایه گذاری که زیر مجموعه خود سازمان تامین اجتماعی است نیز در خصوص مردم مظلوم راور عملیاتی و اجرایی کنید.
پورابراهیمی با اشاره به هنر قالی بافی در شهرستان راور خاطر نشان کرد: راور مهد قالی استان کرمان است، قالی راور شهرت جهانی دارد که مدتهاست مغفول مانده و با اقداماتی که در حوزه های مختلف انجام پذیرفته است ستاد عتبات عالیات با ورود به این بحث کارهایی صورت پذیرفته که باعث ایجاد تحرک در این زمینه شده است.
وی افزود؛ شهرستان راور هزار نفر بیمه شده اصلی در زمینه قالی بافی دارد اما در کنار این هزار نفر تعداد خیلی زیادی در انتظار استفاده از خدمات بیمه قالی بافی بابت فقدان منابع معطل مانده اند، طی جلسه ای که با استاندار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد مقرر گردید ۵ هزار نفر مشمول خدمات بیمه ای شوند و امروز درخواست اینجانب آن است که حداقل هزار نفر را برای شهرستان راور در نظر گرفته شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بازنشستگان صنعت زغال سنگ اظهار داشت: بازنشستگان صنعت زغال سنگ به شدت از مشکل حقوق رنج می برند سه ماه حقوق نگرفته اند و بیمه های آنها پرداخت نشده است و مشکلات عدیده ای دارند که طی صحبتی که با وزیر شد با توجه به اینکه حدود ۲۰هزار میلیارد تومان مطالبات صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از مجموعه دولت است مقرر شد موضوع پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق اقدام وزیر رفاه در هیات دولت به تصویب برسد تا دوگانگی در تصمیم مذکور بین وزارت رفاه و وزارت اقتصاد و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی برطرف گردد.

در ادامه سید تقی نوربخش با تأکید بر اینکه دسترسی مناسب مردم به امکانات از وظایف دولت تدبیر و امید و سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: با همدلی و همزبانی مسئولان در این دولت برای توسعه مناطق محروم تلاش می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با پرداخت مستمری و درمان در خدمت بیمه شدگان و مستمری بگیران است، اظهار داشت: همچنین این سازمان ۱۸خدمت دیگر نیز ارائه می کند.
وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی ماهانه در بخش پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ۳هزار میلیارد تومان هزینه می کند و همچنین هزینه های این سازمان در بخش درمان نیز یک هزار میلیارد تومان است.

نوربخش با بیان اینکه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در ۲سال اخیر مانند بسیجیان خط مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی ایستادگی کردند، تصریح کرد: با همت و تلاش کارکنان این سازمان حتی یک روز پرداخت مستمری مستمری بگیران به تأخیر نیفتاده است.
وی بودجه سازمان تأمین اجتماعی را ۵۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۴ اعلام کرد و  گفت:  هدف اصلی این سازمان برقراری و توسعه عدالت اجتماعی است.
با اشاره به اینکه شهرستان راور از قطب های قالیبافی استان کرمان است، اظهار داشت: تلاش می کنیم سهمیه بیشتری به بیمه قالیبافان این مناطق اختصاص یابد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری