آمار اعتصاب ۱۰۰۰نفر از کارگران معدن پابدانا/۱۱۵۱ نفر از کارگران هشونی در آستانه اعتصاب - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ / ساعت ۱۲:۰۴:۵۸
  • شناسه خبر: 33299

اعتصاب ۱۰۰۰نفر از کارگران معدن پابدانا/۱۱۵۱ نفر از کارگران هشونی در آستانه اعتصاب

صبح امروز تعداد هزار نفر از کارگران معدن پابدانا در مقابل درب ورودی معدن اعتصاب کرده ودرخواست پرداخت معوقات خود را از مسئولان معدن طلب کردند ،کارگران معدن هشونی هم اعلام کردند اگر تا ظهر روز جاری حقوق ها پرداخت نشود به جمع اعتصاب کنندگان خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان؛ لحظاتی پیش خبری از سوی نماینده کارگری معادن به دست ما رسید مبنی بر اینکه کارگران معدن پابدانا در مقابل درب ورودی معدن اعتصاب کردند.

این منبع آگاه گفت :کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا نزدیک به دو ماه است که حقوق معوقه دارند لذا مسئولین از پرداخت به آنها سر باز می زنند و دلیل عدم توجه به این امر را کسادی بازار و به فروش نرفتن ذغال می دانند .

نماینده فعال کارگری معادن افزود: هنگامی که از مسئولان معدن درخواست حقوق می کنیم به ما اعلام می کنند که شرکت ذوب آهن اصفهان پول ذغال خریداری شده را به ما نپرداخته است و در بعضی موارد هم مسئولان اصفهانی گفته اند؛ که آهن ما به فروش نمی رسد لذا اگر می خواهید به جای پول به شما آهن می دهیم بروید بفروشید و پول خود را بردارید .

وی در ادامه ابراز کرد : با توجه به اینکه کارگران معدن در شرایط بسیار سخت و تاسف باری زندگی می کنند و هر کدام با بیماری های زیادی در اثر کار در معدن دست و پنجه نرم می کنند اما شاکر هستند که شغل دارند اما اینکه مسئولین همین آب باریکه را هم از آنان بگیرند کار درست و خدا پسندانه ای نیست .

این نماینده کارگری به منویات رسول اکرم (ص)؛ که هنوز عرق کارگر خشک نشده است مزد او را پرداخت کنید، اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو ماه است که این کارگران سخت تلاش می کنند و هر روز حدود ۹۳۰۰ تن ذغال از معدن استخراج می کنند اما حقوقی دریافت نکرده اند و جواب مسئولین معدن به آنها این است که کار کنید سعی می کنیم یک ماه حقوق را به شما بدهیم لذا کارگران از کار سرباز زده اند و اعلام کردند که ما هم مشکلاتی داریم که ۲ ماه روی هم شده است لذا باید هر دو ماه حقوق ما یکجا پرداخت شود به همین علت معدن را تعطیل کردند و به خانه هایشان برگشتند.

وی در ادامه اظهار کرد معدن هشونی هم همین وضعیت را دارد و کارگران آن هم اعلام کرده اند که اگر تا ظهر روز جاری خبری از پرداخت های ما نشود از فردا اعتصاب کرده و معدن را تعطیل خواهیم کرد .

این فعال کارگری در پایان خاطر نشان کرد: معدن هشونی ،پابدانا و معدن اصلی همکار از معادن دولتی هستند که زیر نظر مستقیم شرکت ذغال سنگ کرمان اداره می شوند لذا زیر چتر صندوق بازنشستگی ورشکسته اداره شدن وضعیت را بدتر نیز خواهد کرد .

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. هجدک گفت:

    جالبه تو این اوضاع آقایان نماینده یکساله میگن معدن هجدک راه میفته اگرتوان دارید ابن کارها رو بکنین نه کمک کمیته امدادی….

علمی و فن آوری