آمار شورای نگهبان از حق خدا و حکومت دفاع می کند/ کسی که وارد عرصه انتخابات می شود باید تمام قواعد بازی را بپذیرد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ / ساعت ۱۲:۳۲:۴۳
  • شناسه خبر: 34366

شورای نگهبان از حق خدا و حکومت دفاع می کند/ کسی که وارد عرصه انتخابات می شود باید تمام قواعد بازی را بپذیرد

یکی از عدم احراز صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه کرمان و راور گفت: شورای نگهبان در واقع از حق خدا و حکومت دفاع می کند و خداوند حکومت را به ناصالحان نمی دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام محمدحسن عرب‌زاده، یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه کرمان و راور در گفتگو با ناب نیوز در حمایت از شورای نگهبان در راستای عدم احراز صلاحیت وی گفت: ما با ورود به صحنه انتخابات نظام جمهوری اسلامی اعلام می کنیم که تمام قواعد این نظام را در این عرصه پذیرفته ایم که به طور مثال باید برای ثبت نام چه مدارکی ارائه دهیم و اینکه نهادی مانند شورای نگهبان باید در این خصوص نظر دهد.

وی تصریح کرد: کسی که وارد صحنه انتخابات می شود همه قواعد بازی را از صفر تا صد پذیرفته لذا اگر کسی می پذیرد قانون برای ثبت نام به او اجازه داده اما وسط کار می گوید قانون را قبول ندارم، هیچ عقل سلیمی این موضوع را قبول نمی کند.

حجت الاسلام عرب زاده تاکید کرد: من براساس قانون وارد این عرصه شدم و قانون می گوید شورای نگهبان حق نظارت استصوابی دارد و اینکه فردی را بپذیرد یا نه؛ لذا با وجود اینکه من روحانی و امام جمعه هستم و مردم پای منبر من می نشینند، اما شورای نگهبان صلاحیت من را تایید نکرد لذا عاقلانه این است که قواعد میدان را بپذیرم.

خداوند حکومت را به دست ناصالحان نمی دهد

این کاندیدای انتخاباتی با اشاره به حوادث سال ۸۸ بیان کرد: در سال ۸۸ برخی افراد با زیرپا گذاشتن قواعد و قوانین میدان، پایه های مردم سالاری را متزلزل کردند؛ من پس از اینکه احراز صلاحیت نشدم، بیانیه ای ارائه دادم تا از این قواعد و قوانین دفاع کنم.

وی تاکید کرد: یکی از قاعده های میدان همین نظارت شورای نگهبان است که به نیابت از مردم، ولی فقیه و دین صلاحیت واقل شرایط افرادی که وارد این میدان می شوند را بررسی کند و حتی حق دارد فردی را مجدد نفی صلاحیت کند.

حجت الاسلام عرب زاده اذعان کرد: شورای نگهبان در واقع از حق خدا و حکومت دفاع می کند و خداوند حکومت را به ناصالحان نمی دهد؛ این نهاد ابتدا صلاحیت مرا تایید کرد اما پس از بررسی عدم احراز را اعلام نمود البته من هم اعتراض خود را به صورت قانونی اعلام کردم که آنها دلیل عدم احراز صلاحیت را پیدا نکردن منبع مناسب برای تحقیق بیان کردند و با معرفی منابع جدید، بنا شد تحقیقات را دوباره انجام دهند.

این کاندیدا با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب شورای نگهبان عنوان کرد: تمام دوستان ما در اصولگرایان و اصلاح طلبان و افراد مستقل باید فرمایش امام را مدنظر قرار دهند که هرگز هم نوا با دشمن نباشید و خروجی گفته ها و نوشته های ما نباید با رسانه های استکباری همسو و هماهنگ باشد.

این مبلغ دین افزود: یکی از علائم حقانیت ما که در روایات نیز به ان اشاره شده است این است که به سبک خود زندگی کنیم و شکایت و اعتراض خود را بیان نماییم.

اگر دشمن با برخی همصدا شده تا به نوایی برسد

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمنان انسانیت و اسلام با برخی از معممین و افرادی که در خط امام بوده اند، یک صدا شده اند و در یک خط هستند، آن افراد باید در خود تردید کنند که چرا دشمن با آنها هم نواست؟

حجت الاسلام عرب زاده گفت: کینه دشمن به ما کم نشده و اگر با برخی همصدا شده است، برای این است که به نوایی برسند لذا باید دشمن شناس باشیم و خط دشمن را بشناسیم.

این کاندیدای انتخاباتی خاطرنشان کرد: باید ببینیم گلوله های دشمن از کجا برخواسته و به کجا فرود می آید؛ محل فرود که شورای نگهبان است خط خودی است و کسانیکه این نهاد را هدف قرار داده اند، خط دشمن هستند.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری