آمار از ویزیت و صید بیمار در درمانگاه دولتی تا درمان در کلینیک خصوصی - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ساعت ۱۴:۲۰:۴۸
  • شناسه خبر: 37592

از ویزیت و صید بیمار در درمانگاه دولتی تا درمان در کلینیک خصوصی

درست است که ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرستان راور با توجه به نبود دندانپزشک محدود است اما این دلیل نمی شود که شهروندان راوری متضرر شوند و با توجه به مشکلات معیشتی، این هزینه های گزاف را نیز پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ در روز های اخیر کاروانسرا گزارش هایی را از سوی شهروندان راوری دریافت کرده است که در آن همگی هم صدا از ارائه خدمات دندانپزشکی شهر راور ابراز گلایه کردند چرا که این عزیزان پس از ویزیت توسط دندانپزشک در مرکز درمانی شفا برای ادامه روند درمان ارجاع به کلینیک خصوصی خود دندانپزشک شده اند و مراجعه کنندگان علاوه بر هزینه اولیه ویزیت مرکز درمانی با تعرفه دولتی مجبور به پرداخت هزینه های گزاف کلینیک خصوصی هم شده اند.

بطوری که دلیل دندانپزشک برای این ارجاع عدم وجود امکانات لازم برای درمان در این مرکز درمانی بوده است!! اما آنچه که از گفته مراجعه کنندگان و شاهدان عینی بدست آمده است در درمانگاه دولتی تجهیزات و امکانات لازم وجود داشته است که برای مثال خانم کرباسی یکی از مراجعه کنندگان می گوید بنده صبح به مرکز درمانی شفا مراجعه کردم و هزینه ۳ هزار تومانی ویزیت توسط دندانپزشک این مرکز را پرداخت کردم اما دندانپزشک پس از ویزیت اعلام کرده که بدلیل عدم وجود امکانات لازم شما عصر به کلینیک مراجعه کنید که وی می گوید پس از مراجعه، دندانپزشک پس از بیهوشی لثه اقدام به کشیدن دندان می کند و هزینه ۶۰ هزار تومانی از بنده دریافت می کند!!حال سوال اینجاست یعنی این مرکز درمانی تجهیزات ابتدایی کشیدن یک دندان را هم نداشته است!؟؟

اما آقای کمساری نیز که برای کشیدن دندان خود به این مرکز درمانی مراجعه کرده است به کاروانسرا می گوید؛ در این مرکز، دندانپزشک پس از معاینه می گوید دندان شما نیاز به جراحی دارد و شما باید به کلینیک مراجعه کنید و هزینه آن نیز ۲۴۰ هزار تومان می شود؛ که وی می گوید با توجه به اینکه بنده توانایی پرداخت این مبلغ را نداشتم مرکز را ترک کردم و به کلینیک هم مراجعه نکردم و چند روز بعد در درمانگاه ابوالفضل کرمان دندانپزشک بدون هیچ جراحی خاصی و با هزینه ۲۰ هزار تومانی اقدام به کشیدن دندان بنده کرده است!!

اما این پایان گلایه ها نیست و تعداد دیگری از همشهریانمان از محدود بودن تعداد ویزیت بیماران در این مرکز درمانی و از همه مهمتر عدم توانایی دندانپزشکان این مرکز ابراز گلایه کرده و خواستار بررسی این موضوع شده اند.

به هر حال درست است که ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرستان راور با توجه به نبود دندانپزشک محدود است اما این دلیل نمی شود که شهروندان راوری متضرر شوند و با توجه به مشکلات معیشتی، این هزینه های گزاف را نیز پرداخت کنند.

در انتها نیز هرچند که خودمان هم منکر خدمات ارزشمند مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور در این چند سال اخیر نیستیم و به قولی نمک خورده و نمکدان شکسته نیستیم؛ اما این اتفاق نیازمند اقدام مناسب است و می طلبد از کنارش به راحتی رد نشویم و از طریق این رسانه منتظر پاسخ مسئولان محترم هستیم پاسخی که رفاه حال همشهریان عزیزمان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری