آمار دولت و مسئولین ما مقصر هستند؛ طرح امنیت اجتماعی چندین سال است تصویب شده، چرا نباید عملی شود!؟ - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ساعت ۰۹:۴۸:۵۸
  • شناسه خبر: 38080

دولت و مسئولین ما مقصر هستند؛ طرح امنیت اجتماعی چندین سال است تصویب شده، چرا نباید عملی شود!؟

امام جمعه راور گفت: دولت و مسئولین ما مقصر هستند، طرح امنیت اجتماعی چندین سال است تصویب شده است چرا نباید عملی شود!؟ بله آزادی درست است اما این آزادی به چه معنا و مفهومی!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی خطبه نماز جمعه این هفته راور را با آرزوی اینکه دچار حب دنیایی نشویم آغاز کرد و در ادامه یکی از مهمترین چالش های امروز جامعه را جشن های عروسی عنوان کرد و گفت: انسان شرمش می شود وقتی به مراسم عروسی می رویم که خانواده عروس و داماد اهل مسجد و متدین هستند اما در چنین مراسمی کارهایی انجام می شود که خلاف شرع است و از همه بدتر بی تفاوتی آنهاست.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) در وصف آخرالزمان اشاره و تصریح کرد: گویند روزی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) در جمع اصحاب خود فرمودند: “چگونه می شود حال شما هنگامی که زن های شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرایند و شما نیز به جای امر به معروف امر به منکر! و نهی از معروف نمایید! معروف را منکر بپندارید و منکر را معروف!” اصحاب با تعجب سؤال کردند: آیا چنین وضعی پیش خواهد آمد؟ پیامبر(صلی الله علیه و اله) فرمودند: “بلی، بدتر از این هم خواهد شد”.

تویسرکانی افزود: علناً ما داریم این موارد را می بینیم، ولی همه خاموش شده اند و می گویند “نمی شود سر به سر مردم گذاشت”، چه کسی می گوید شما سر به سر مردم بگذارید!؟«مقام معظم رهبری بارها فرمودند امر به معروف زبانی آنهم با زبانی نرم» آیا به راستی این مورد را نمی شود انجام داد!؟

نماینده ولی فقیه در شهرستان راور ادامه داد: دولت ما مقصر است، مسئولین ما مقصر هستند، طرح امنیت اجتماعی چندین سال است تصویب شده است چرا نباید عملی شود!؟ بله آزادی درست است اما این آزادی به چه معنا و مفهومی!؟ و متاسفانه این ماهواره ها و شبکه های مجازی سم مهلک جامعه شده اند؛ من از این بی تفاوتی ها تعجب می کنم!

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از معلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عزیز و گرانقدر خصوصاً معلم شهید استاد مطهری، از خداوند متعال علو درجات را برای این قشر از جامعه مسئلت داشت و عنوان کرد: شغل معلمان بسیار مقدس و شریف است چرا که همان رسالت انبیاء و اولیاء بر عهده ایشان است، و مقام آنها خیلی والا است و پیامبر(صلی الله علیه و اله) فرمودند: “برای معلم و عالم، تمامی آنچه در آسمان و زمین است، استغفار می کنند حتی ماهیان در آب، و فضیلت و برتری معلم و عالم نسبت به عابد، به برتری ماه، نسبت به ستارگان می ماند.” چرا که معلمان امانت دار هستند و امانت او انسان است.

تویسرکانی در ادامه تصریح کرد: حتی مقام معظم رهبری خطاب به معلمین فرمودند “شما ضمن اینکه رسالت آموزشی دارید و آن را در قبال دانش آموزان انجام می دهید توجه به تربیت دانش آموزان هم داشته باشید” امروز اگر جامعه بخواهد اصلاح شود آموزش و پرورش باید اصلاح شود و اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه اصلاح می شود چرا که مسئولیت تربیت و هدایت جامعه و پرورش نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش است.

وی همچنین به روز و هفته کار و کارگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم بحث مهم اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی است و رکن رکین توسعه اقتصادی تولید است و متولی امر تولید، کار و کارگر است؛ بنابراین اگر مقام معظم رهبری از کارگر بعنوان ستون فقرات جامعه یاد کرده اند اهمیت کار و کارگری را نشان می دهد.

امام جمعه راور تصریح کرد: مقام معظم رهبری تولید داخلی را خیلی سفارش کرده اند و در فرمایشات اخیرشان از اینکه کالای مشابه ای در داخل باشد و دولت، مشابه خارجی آن را وارد کند منع کرده اند.

وی اظهار کرد: کارگران نیز باید دو نکته وجدان کاری و بهبود بخشی در کیفیت را مد نظر قرار داشته باشند و ما نیز باید این رویه را پیش گیریم که به تولیدات داخلی مطمئن باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 



علمی و فن آوری