آمار وضعیت بدتری که مردم راور احتمال آن را داده بودند اتفاق افتاد! - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ساعت ۱۰:۳۴:۲۸
  • شناسه خبر: 38283

وضعیت بدتری که مردم راور احتمال آن را داده بودند اتفاق افتاد!

هفته گذشته بود که تاخیر اورژانس شهری راور دوباره سوژه ساز شد و آن وضعیت بدی که در حوادث قبلی مردم و کاروانسرا احتمال آن را داده بودند اتفاق افتاد بطوری که در یک حادثه رانندگی یک راکب موتورسیکلت که از ناحیه پا دچار شکستگی باز و خونریزی شدید می شود با تاخیر به مرکز درمانی منتقل می شود و متاسفانه پس از چندین ساعت جان خود را از دست می دهد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۴ بود که در بلوار امام علی(اربعین شرقی) راور شاهد یک حادثه رانندگی بودیم که در آن کتف راکب موتورسیکلت دچار شکستگی می شود و دقایقی به دلیل تاخیر اورژانس شهری مصدوم این حادثه کف خیابان افتاده و همه منتظر رسیدن اورژانس شهری هستند و تصاویر آن خبر که در لینک زیر وجود دارد گویایی همه چیز است.

این تصاویر پلان های یک فیلم نیست؛ بلکه یک تصادف واقعی در شهر راور است!

حادثه ای که حتی در متن خبر آن نیز از طرف مردم و کاروانسرا این سوال مطرح می شود که اگر مصدوم در وضعیت بدتری قرار داشت آیا این تاخیر قابل جبران بود!؟

اما هفته گذشته بود که دوباره این تاخیر سوژه ساز شد و آن وضعیت بدتری که مردم و کاروانسرا احتمال آن را داده بودند اتفاق افتاد بطوری که در یک حادثه رانندگی و در خیابان قدس شهر راور یک راکب موتورسیکلت از ناحیه پا دچار شکستگی باز و خونریزی شدید می شود که این مصدوم با اینکه در شهر و در نزدیکی بیمارستان بوده به گفته شاهدان بعد از گذشت بیش از ۴۰ دقیقه به مرکز درمانی منتقل می شود و متاسفانه پس از چندین ساعت جان خود را از دست می دهد.

اتفاقی که اعتراض همشهریان راوری را در پی داشته و کاروانسرا نیز پاسخ مرکز بهداشت و درمان شهرستان را جویا شده که در این رابطه فرهاد مزیدی گفت: باتوجه به اینکه اورژانس شهری ۱۱۵شهرستان راور دارای یک کد می باشد، در زمان اعزام به ماموریت در صورت وقوع  همزمان هر گونه رخداد اورژانسی تا زمان اتمام ماموریت قادر به انجام ماموریت همزمان نخواهد بود و در صورت طولانی شدن زمان اعزام، توسط مرکز با انجام مشاوره و ارائه توضیحات لازم خواسته می شود تا خود سریعتر به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان راور در رابطه با حادثه ۱۰ اسفند ۹۴ عنوان کرد: طی ماموریتی که درساعت ۱۵:۱۰ توسط پلیس ۱۱۰ به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ اعلام شده و درخواست اعزام کد جهت بیماری با مورد حاد و اورژانسی سوء مصرف مواد شده، کد شهری به محل اعزام می شود و بعد از لحظاتی اعلام مورد تصادف واقع در بلوار اربعین شرقی به مرکز پیام اورژانس اعلام می شود که به علت نبود کد و انجام ماموریت قبلی و طولانی شدن زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه، این تاخیر حادث می شود.

وی در رابطه با حادثه  چند روز گذشته هم تصریح کرد: در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۵ و در ساعت ۲۰:۳۹ ماموریتی جهت بیمار قلبی حاد توسط مرکز پیام به کد شهری اعلام شد و لحظاتی پس از آن تصادفی در خیابان قدس رخ داده و باتوجه به حضور کد شهری راور در ماموریت قبلی و انجام ماموریت، زمان رسیدن به محل حادثه طولانی شده که موجب شاکی شدن همشهریان محترم گردیده است  .

مزیدی در رابطه با این مشکل اساسی در شهر راور گفت: شبکه بهداشت و درمان دست روی دست نگذاشته است و درخواست های مکرری جهت راه اندازی کد دوم شهری به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشته است که بدلیل تعداد ماموریتهای بسیار کم و جمعیت پایین شهرستان هنوز مجوز لازم داده نشده است و همشهریان بدانند این مسئله یکی از دغدغه های شبکه می باشد  و ضمن درخواست آرامش و صبر و شکیبایی علیرغم سخت بودن خصوصاً برای همراهان، امیدوارم در آینده این مشکل مرتفع گردد و بتوانیم با همکاری همه مردم و مسئولین شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان گام موثری برداریم.

وی در انتها یادآور شد با توجه به عدم اطلاع تعدادی از همشهریان مبنی بر اینکه اورژانس ۱۱۵ واحدی جداگانه از بیمارستان می باشد؛ آمبولانس موجود در بیمارستان ارتباطی با ماموریت اورژانس ۱۱۵ ندارد و همچنین حق استفاده در چنین مواردی را نداریم.

و اما سخن پایانی کاروانسرا؛ تکرار این اتفاقات نشان می دهد که این شهر نیازمند یک کد دیگر اورژانس شهری است و علیرغم پیگیری های مرکز بهداشت و درمان شهرستان، عاجزانه از مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم، موضوعی که قطعا قابل حل است به شرطی که بخواهید!!!!

انتهای پیام/



علمی و فن آوری