آمار از بی توجهی به قالی راور و تعطیلی معادن تا خشکسالی و محرومیت شهرستان - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ساعت ۱۰:۵۳:۲۷
  • شناسه خبر: 38327

از بی توجهی به قالی راور و تعطیلی معادن تا خشکسالی و محرومیت شهرستان

جلسه شورای اداری شهرستان راور با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان، با حضور خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ جلسه شورای اداری شهرستان راور با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان، با حضور خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

در آغاز جلسه حجت الاسلام لطیفی امام جمعه موقت شهرستان راور ابراز امیدواری کرد حضور معاون رئیس جمهور در شهر باب الرضا منشاء خیرات و برکات فراوانی باشد و به مشکلات مردم محروم و مظلوم و رنج دیده شهرستان راور نگاه ویژه ای شود.

در ادامه سیدحسن میرصادقی ضمن اشاره به این نکته که شهرستان ما همواره و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات فراوانی برخوردار بوده است، ضمن معرفی شهرستان تصریح کرد:در این شهرستان پتانسیل های زیادی داریم که متاسفانه از آنها بهره ای برده نشده است.

فرماندار راور یکی از پتانسیل های راور را قالی این شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر ایران به قالی کرمان می نازد، قالی کرمان با دست پنجه هنرمندان قالیباف راوری است که مطرح و مشهور است.

وی افزود: با وجود اینکه در این شهرستان ۵ الی ۶ هزار بافنده قالی داریم ولی دیگران سود آن را می برند و بحث صادرات فرش و پشتیبانی از آن،بحث بیمه قالی بافی و تقویت کارگاههای قالی بافی از نیازهای این شهرستان است.

میرصادقی پتانسیل دیگر شهرستان راور را معادن آن عنوان کرد و گفت: شهرستان راور بهشت معادن است ولی متاسفانه از این مورد هم بهره ای نبرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بیش از ده هزار نفر از این شهرستان به استان یزد و شهرستان های همجوار مهاجرت کرده اند. تعطیلی معادن شهرستان را یکی از دلایل اصلی این مورد عنوان کرد و بیان کرد: با فعال سازی معادن تعطیل شده تحول عظیمی ایجاد خواهد شد و حتی می تواند کارخانه کک سازی این شهرستان را که به علت نبود ذغال ۷ سال است بلاتکلیف است را به سرانجام برساند و در بحث اشتغال اقدامات خوبی را انجام دهیم.

فرماندار راور در ادامه با بیان اینکه میانگین بارندگی سالانه این شهرستان ۷۰ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در استان کرمان مربوط به راور است با توجه به اینکه در نامه ارسالی به هیئت دولت نیز پشنهاد شده است اب رسانی به شهرستان راور هم مد نظر قرار گیرد و یک پیشنهاد دیگر هم مهار دو رودخانه ای است که بدون استفاده به کویر می ریزند و میتواند کمک خوبی به کشاورزی شهرستان شود.

وی ضمن اشاره به اینکه با گذر در شهر راور که مرکز شهرستان است در ظاهر خواهید دید که شهرستان طعم محرومیت را می چشد و حتی بر اساس شاخص ها هم جز مناطق محروم می باشد ولی شهرستان راور از مناطق محروم حذف شده است و این در حالیست که ما واقعا در محرومیت به سر می بریم و این ظلمی است که به مردم شهرستان راور شده است.

میرصادقی با بیان اینکه در بحث زنان و خانواده که تخصص خانم مولاوردی می باشد تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد خودکشی هایی در این شهرستان بوده ایم و در بحث اعتیاد هم متاسفانه بیشترین آسیب ناشی از اعتیاد متوجه خانم هاست که امید است در این بخش هم توجه ویژه ای به این شهرستان شود و این معظل اجتماعی هم مد نظر قرار گیرد.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی اولویت اصلی شهرستان را اشتغال و حل مسائل اقتصادی عنوان کرد و تصریح کرد: اگر آمار خودکشی در این شهرستان از سرانه کشوری بر اساس جمعیت در بالاترین رده قرار دارد بخش عمده آن به علت عدم امید به آینده، معیشت و اشتغال است و درخواست ما از همه مسئولین و دست اندرکاران رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جوانان راوری است.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه شهرستان راور نیازمند یک توجه ویژه است اظهار کرد: مردم این شهرستان با توجه به سفر رئیس جمهورشان به استان کرمان و نماینده ایشان به این شهرستان امید دارند اثر این سفر را ببینند  و شاهد راه اندازی معادن غیرفعال این شهرستان باشند که جوانان راوری را دچار جالش های بزرگی کرده است.

در پایان خانم مولاوردی ضمن تایید سخنان پور ابراهیمی در زمینه حل مشکلات ما بواسطه برنامه ریزی در امر اقتصاد است گفت: همانطور که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری این سال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است اگر در حوزه اقتصاد تصمیمات درست و منطقی گرفته شود ما شاهد تاثیر آن در آسیب های اجتماعی، فرهنگی و بحث اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های دولت در بحث سیاست های خارجی و بحث تحول نظام سلامت ابراز امیدواری کرد بعد از لغو تحریم ها دولت بتواند بیش از پیش طرح هایی را در کشور اجرا کند.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. سلام به همه دوستان
    همه میدانیم که تمام آمار خودکشی و مهاجرت جوانان راوری به یزد و همچنین امید نداشتن به آینده مربوط به بیکاری جوانان عزیز هست.شما اشتغال زایی کن حقوق معدن کارهای زحمتکشو بده کل مشکلات حل میشه

علمی و فن آوری