آمار تأسیس مهدیه راور به چه زمانی برمی گردد؟/چرا هرروز غروب صدای شهید کافی در مهدیه راور شنیده می شود؟ - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۳:۴۲:۱۱
  • شناسه خبر: 38651

تأسیس مهدیه راور به چه زمانی برمی گردد؟/چرا هرروز غروب صدای شهید کافی در مهدیه راور شنیده می شود؟

به مناسبت سالگرد تاسیس مهدیه شهرستان در نیمه شعبان مصاحبه ای را با مسئول فرهنگی و امام جماعت مهدیه شهرستان راور آماده کرده ایم که در ادامه بخوانید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ به مناسبت سالگرد تاسیس مهدیه شهرستان در نیمه شعبان مصاحبه ای را با حجت الاسلام طحانزاده مسئول فرهنگی و امام جماعت مهدیه شهرستان راور آماده کرده ایم که در ادامه بخوانید.

photo_2016-05-22_13-23-24

لطفا در مورد تاریخ تاسیس مهدیه شهرستان راور مطالبی را بفرمایید؟
ابتداء تبریک عرض می کنم فرا رسیدن ایام ولادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) خدمت مقام معظم رهبری مدظله و همه رهروان راه اهل بیت علیه السلام، مهدیه شهرستان راور در سیزده نوروز ۱۳۶۷ در سالروز تولد حضرت مهدی عج در نیمه شعبان تاسیس شده است.
این مکان مقدس در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار توسط محمد طحانزاده که قبلاً در مسجد فاطمیه همین شهرستان به نوکری این خاندان مشغول بود در سالروز ولادت امام زمان (عج) ثبت گردید است.
البته ۲۰۰ مترمربع از این ۱۵هکتار فقط در اختیار هیئت شهدای گمنام قرار گرفته است برای به خاک سپردن این یاران گمنام امام زمان (عج) و جایگاهی باشد برای میثاق مردم با شهدا و آرمان های امام شهداء؛ که البته برای آگاه شدن از جزئیات کامل تاسیس مهدیه به ماهنامه شمیم انتظار در سایت مجمع مهدیه های کشور مراجعه فرمایید که مصاحبه با موسس مهدیه شهرستان راور درج شده است.

چرا هرروز غروب صدای دلنشین شهید کافی در مهدیه شهرستان شنیده می شود؟
شاید برای شما جالب باشد که آغاز ساخت این مکان مقدس به نوای دلنشین این شهید بوده است و اولین تابلوی این زمین با جمله مرحوم شهید کافی (ره) با متن زیبای که کسی مهدی را دارد چه غم دارد و به عاشقان بگویید حضرت مهدی (عج) می آید بنا گردیده است.
و امروزه هنوز بعد از گذشت سالیان از شهادت بلبل بوستان آستانه حضرت دوست نغمه های دلنشین این نوکر امام زمان شهید کافی هر روز غروب در مهدیه طنین انداز می گردد .

برنامه های فرهنگی این مکان مقدس چگونه است؟
هدف اول هیئت امناء این مجموعه جذب جوانان و استفاده از ظرفیت آنها جهت توسعه و ترویج فرهنگ انتظار بوده است که الحمدالله تا الان موفق بودیم و برنامه های فرهنگی مهدیه هم با همت همین جوانان عزیز مدیریت می شود
مانند برنامه های اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء هر روز و سایر مراسمات هفتگی مانند دعای توسل و دعای کمیل و دعای ندبه و سایر برنامه های نذورات مردم با حضور همین جوانان به طور منظم برگزار و مدیریت می گردد.

باتوجه به وسعت ۱۵ هکتاری زمین چه برنامه هایی برای این مکان دارید؟
همانطور که قبلا اشاره شد هیئت امناء مهدیه شهرستان راور با هماهنگی قبلی فقط ۲۰۰ مترمربع از این زمین را در اختیار شهدای گمنام قرار دادند و برای قسمت های دیگر این زمین مقدس که متعلق به مهدیه می باشد با هماهنگی مجمع مهدیه های سراسر کشور برنامه جامع و کامل خواهیم داشت که در آینده مردم این دیار شاهد آن خواهند بود.
البته یکی از بندهای اساسنامه مهدیه که مورد تاکید هیئت امناء هم هست این است که هیچکس حق ندارد تحت هر عنوانی از مردم  وجهی دریافت کند و تنها حساب مهدیه شهرستان راور در بانک سپه می باشد.
به همین منظور اگر دقت کرده باشید حتی صندوق های نصب شده در مهدیه با عنوان کمک برای ساخت ساز مهدیه و صندوق دوم کمک برای برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی نصب و پول هر کدام در مسیر ذکر شده هزینه خواهد شد.

به عنوان پایان مصاحبه اگر مطلبی هست بفرمایید؟
ضمن تقدیر و تشکر از مدیرمسئول سایت کاروانسرا امید داریم که امام زمان عج از همه ما راضی باشد و همه کارهای ما فقط برای رضای خداوند باشد به امید حضورمان در زمان ظهورش آمین یارب العالمین

کاروانسرا هم از اینکه شما وقت خود را در اختیار ما گذاشتید کمال تشکر را دارد.

photo_2016-05-22_13-23-14 photo_2016-05-22_13-22-56 photo_2016-05-22_13-23-07 photo_2016-05-22_13-22-53
انتهای پیام/



علمی و فن آوری