آمار اعزام ۵ هزار زائر از استان کرمان به مرقد امام راحل - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۴:۲۰:۱۹
  • شناسه خبر: 38838

اعزام ۵ هزار زائر از استان کرمان به مرقد امام راحل

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ویژه برنامه های پیش بینی شده برای بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا به نقل از بوتیا؛  مهدی صدفی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، امروز(۸ خرداد)در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امام(ره) احیاگر بینش اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله است و عظیم ترین حادثه قرن یعنی غلبه حق بر باطل را رقم زد و درس اسلام خواهی را برای همه جهانیان به ارمغان آورد.

 

وی افزود: همه فضائل اخلاقی و اسلامی در وجود بنیان گذار انقلاب به رشد و کمال رسیده بود لذا ایام سالگرد ارتحال ایشان فرصتی برای تجلیل از شخصیت ایشان و هم در جهت ترویج آرمان های امام راحل و سیره و مرام و زندگی پرافتخار آن امام است.

 

صدفی بیان داشت: بزرگداشت حضرت امام (ره)برای ما جنبه ایمانی و اعتقادی و انقلابی و عاطفی و ملی دارد؛ ما همینطور که در جهت تعظیم شعائر مذهبی و برگداشت مناسبت های مذهبی، نگاه اعتقادی و ویژه داریم و برای مردم به عنوان جنبه اعتقادی است؛ بزرگداشت امام هم با همان نگاه اعتقادی است.

 

وی تجلیل و تکریم از حضرت امام را تکریم خوبی ها و ارزش ها دانست و با بیان اینکه در ایام ارتحال ایشان در جهت ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام می پردازیم؛ ابراز امیداوری کرد: بتوانیم در این فرصت در جهت معرفی هرچه بیشتر چنین شخصیتی و به تبیین ویژگی ها و ابعاد مختلف زندگانی پربرکت ایشان بپردازیم.

 

این مسئول با تصریح به اینکه نسل جوان ما تشنه معارف دینی و انقلاب است و بجاست در جهت معرفی چنین شخصیتی بتوانیم برنامه هایی در شأن امام، طراحی و برنامه ریزی و اجرا کنیم؛ تصریح کرد: همه اقشار مختلف مردم در برگزاری مراسم سالگرد امام سهمیم هستند و مشارکت می کنند.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) همه شهرستان ها و بخش ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده و می دهند و ما سه مناسبت در پیش رو داریم که ۱۵ خرداد که مبدأ نهضت امام بود و آغاز زعامت مقام معظم رهبری که بعد از رحلت امام، سکان داری انقلاب و رهبری نظام را امام خامنه ای به عهده دارند؛ از جمله این مناسبت ها است.

 

صدفی با اشاره به اینکه برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام در قالب فعالیت های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه ای و مراسم تعریف شده که چندین برنامه در سراسر استان برگزار می شود؛ گفت: برگزاری مراسم در مساجد و تکایا و نیروهای مسلح و بقاع متبرکه و کانون های مساجد از جمله برنامه ها است.

 

وی اعلام کرد:  مراسم محوری شهر کرمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۴ خرداد در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام همراه با سخنرانی حجت الاسلام سعادت، عضو ستادکل نیروهای مسلح با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود و علاوه بر این، برگزاری دعای ندبه در مهدیه مسجد صاحب الزمان، برگزاری مراسم شب ارتحال امام(ره)در سازمان آموزش و پرورش، در مساجد سطح شهر همراه با قرائت دعای کمیل نیز پیش بینی شده است.

 

این مسئول اجرای ویژه برنامه های خاص کودکان و نوجوانان در قالب قصه گویی و خاطره گویی و… مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و محصولات فرهنگی، ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحب نظران، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا عصر ۱۳ خرداد، راه اندازی دسته جات عزاداری، مسابقه مقاله نویسی، محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های قابل ذکر ویژه این مناسبت ها ذکر کرد.

 

 

وی همچنین به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در ۵۰ بقعه متبرکه استان، کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه به این مناسبت، برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی در محل برگزاری مراسم ۱۴ خرداد نیز اشاره کرد.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، از اعزام زائرین قریب به ۵ هزار زائر از استان کرمان برای شرکت در مراسم رسمی ارتحال حضرت امام(ره)که همراه با سخنرانی مقام معظم رهبری در صبح ۱۴ خرداد است؛ خبر داد و افزود: مراسم ۱۵ خرداد هم شنبه آینده در تکیه میدان قلعه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/



علمی و فن آوری