آمار زشت و زننده است برای کشوری همچون ایران که غنی و حاصلخیز است،میادین تره بار آن پر از محصولات خارجی و وارداتی باشد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۱۳:۴۵
  • شناسه خبر: 39225

زشت و زننده است برای کشوری همچون ایران که غنی و حاصلخیز است،میادین تره بار آن پر از محصولات خارجی و وارداتی باشد

امام جمعه راور گفت: زشت و زننده است برای کشوری همچون ایران که غنی و حاصلخیز است،میادین تره بار آن پر از محصولات خارجی و وارداتی باشد و دولت باید به این شرایط توجه کند و برنامه ریزی لازم را داشته باشد و پذیرفته نیست محصول کشاورز کشورمان بر روی درخت و یا روی زمین کشاورزی از بین رود و محصول مشابه خارجیش در بازار عرضه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی تویسرکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر راور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ماه مهمانی خدا بیان کرد:امیدواریم در این ماه لذت کافی را بچشیم و تا ماه رمضان سال دیگر از ذخایر این ماه بهره مند شویم.
امام جمعه راور افزود:ماه رمضان دارای فرصت های استثنایی و بی نظیری است و همچنین ماه جبران خطاها و گناه ها و ماه آشتی با خداوند و تقویت اراده و تصمیم گیری است.
وی در ادامه به فضیلت های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات اگر مردم می دانستند این ماه چه فضیلتی دارد آرزو می کردند هر ماه، رمضان باشد.
تویسرکانی تصریح کرد: ماه رمضان،فرصت ایجاد نظم و برنامه ریزی و پیوند با ولایت است چرا که در این ماه، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و بعد از آن شهادت حضرت علی(ع)را داریم.
وی در ادامه به مناسبت های پیش رو در این هفته اشاره کرد و گفت:از امروز تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی است و با توجه به مشکلات اقتصادی بحث کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر اساس اینکه شغل اکثر مردم راور کشاورزی است لزوم توجه به این امر را دوچندان می کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور عنوان کرد: با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، که این مورد در بخش کشاورزی به این معناست که باید در تولیدات کشاورزی به خود کفایی برسیم و زشت و زننده است برای کشوری همچون ایران که غنی و حاصلخیز است،میادین تره بار آن پر از محصولات خارجی و وارداتی باشد و دولت باید به این شرایط توجه کند و برنامه ریزی لازم را داشته باشد و پذیرفته نیست محصول کشاورز کشورمان بر روی درخت و یا روی زمین کشاورزی از بین رود و محصول مشابه خارجیش در بازار عرضه شود.
وی در ادامه به دیگر رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و بخصوص کشاورزی اشاره کرد و به مواردی همچون لزوم هدایت منابع به سمت خودکفایی در تولید با توجه به شرایط اقلیمی کشور که استثنایی است و همچنین صنعتی کردن کشاورزی بر اساس اصول فنی که دانش آن در اختیار جوانان خودمان نیز هست و یکی از دغدغه های مسئولان می باشد که مهمترین آن استفاده از آبیاری نوین است و حتی درصد بالای از تسهیلات اعطایی به کشاورزان در این رابطه نیز رایگان است،اشاره کرد.
تویسرکانی افزود: با توجه به اینکه ما مشکل آب داریم و آب چاه ها فروکش کرده اند ولی هنوز کشاورز ما آبیاری غرقابی را ارجعیت می دهد که بر اساس آمار اداره جهاد کشاورزی و کارشناسان مربوطه با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در هر هکتار بیش از ۴۵۰۰ مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.
امام جمعه راور بیان کرد: دولت باید برنامه ریزی کند و بر روی روستا تمرکز کند و صنایع تکمیلی و تبدیلی در کنار بخش کشاورزی را به روستاها ببرد و دولت روستاها را تقویت کند و امید در آنها ایجاد کند و ساختارسازی برای بازاریابی و توزیع را نیز در دستور کار خود داشته باشد.
وی افزود: دولت باید از ورود بی رویه محصولات باغی و کشاورزی به کشور خودداری کند چرا که این مورد خیانت به تولیدات داخلی است و این مورد فقط مربوط به محصولات کشاورزی نیست بلکه شامل هر محصولی که مورد مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی در انتها با بیان اینکه ۱۳۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت شهرستان است، تصریح کرد: باغداران و کشاورزان بخصوص در شهرستان راور باید همکاری کنند و از مسئولین بخواهند و مطالبه گری کنند تا کشاورزی در این شهرستان نوین شود.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری