آمار وداع تلخ دانش آموزان راوری با مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۱۵:۵۳
  • شناسه خبر: 39459

وداع تلخ دانش آموزان راوری با مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه

آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در راور نیز برگزار شد اما آزمون امسال برای دانش آموزان راوری متفاوت بود چرا که دانش آموزان داوطلب ورود به این مدارس دیگر نمی توانند در مدارس نمونه دولتی شهرشان تحصیل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در راور نیز برگزار شد اما آزمون امسال برای دانش آموزان راوری متفاوت بود چرا که دانش آموزان داوطلب ورود به این مدارس دیگر نمی توانند در مدارس نمونه دولتی شهرشان تحصیل کنند.
هرچند که در زمان ثبت نام برای ورود به این مدارس، والدین این دانش آموزان به امید تحصیل فرزندانشان در شهرستان خودشان در آزمون ورودی این مدارس ثبت نامشان کردند ولی در روز آزمون که جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد متوجه شدند متقاضیان شرکت در این آزمون به حد نصاب نرسیدند.

و بر این اساس دانش آموزان مدارس متوسطه اول، شانس حضور در مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم را ندارند و دانش آموزان در صورت قبولی در این آزمون باید به سمت شهرهای کرمان، زرند و … بروند و در مدارس نمونه دولتی این شهر ها تحصیل کنند که این مورد نیز مشکلات خاص خود را دارد و قطعاً ریزش متقاضیان قبول شده را در بر دارد.
اما دلیل این اقدام، یعنی انحلال(تعلیق) مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم در راور به این امر برمی گردد که متقاضیان ورود به این مدارس در راور به حد نصاب نرسیده است و بر اساس گفته یکی از مسئولان آموزش و پرورش کرمان که نخواست نامش فاش شود “مسئولان آموزش و پروش راور می توانستند با تبلیغ و اطلاع رسانی دل سوزانه تعداد داوطلبان ورود به این مدارس را به حد نصاب برسانند و در نتیجه فعالیت این مدارس ادامه پیدا کند”
البته حال که کار به اینجا رسیده است، کاش پیگیری لازم از سوی مسئولین امر صورت گیرد که فقط و فقط برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ فعالیت مدارس شهید همت و فضیلت برای پایه دهم به صورت تعلیق درآید و انشاءالله در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ شاهد ادامه فعالیت این مدارس و جذب دانش آموز برای پایه دهم باشیم.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. سلام حذف دبیرستان نمونه برای من خبری خوبی بود چون این دبیرستان در چند سال اخیر تعادل را در آموزش متوسطه از بین برده بود و مضرات آن بیشتر از خوبیهایش میباشد اگر خواستید یک گزارش در این زمینه تهیه کنید در خدمتیم

  2. حذف مدرسه نمونه دولتی دولتی ضربه بزرگی به دانش آموزان مستعد می باشد.ومدرسه همت کم کم داشت موقعیت و جایگاه خود را در بین مدارس مطرح استان پیدا می کرد.چرا بعضی از افراد که خود را در این زمینه صاحب نظر می دانند به این نکته فکر نمی کنند که در جاهای دیگر به هیچ قیمتی حاضر نیستند که اینگونه امتیازات را از دست بدهند.

  3. دبیر غیر واقعی دبیرستان گفت:

    همانطور که در واکنشهای شیمیایی عوامل مخرب باعث به هم خوردن تعادل میشوند دبیرستان نمونه نیز در چهار سال اخیر تعادل را به هم زد و دبیرستان علامه طباطبایی که عملا بهترین دبیرستان پسرانه راور بود را به خاطره ای تبدیل کرد که کیفیت پایین آن در حال حاضر قابل دفاع نمی باشد در سالهای قبل از لحاظ میانگین نمرات و درصد قبولی در امتحانات نهایی شهرستان راور رتبه ی اول استان را داشت که الان به رتبه ی هفتم و هشتم سقوط کرده است و عامل اصلی این سقوط متاسفانه دانش آموزان علامه میباشند دبیرستان نمونه خوب است برای شهری که حداقل ۸ دبیرستان پسرانه و دخترانه داشته باشد آقایان واقعی من ادعای صاحب نظری ندارم فقط یک نظر ثبت کردم و بس.

  4. نظری ندارم هرهرهرهرهرهر…………….

  5. سلام. من در هر دو دبیرستان تدریس می کنم و هیچ وقت مدرسه علامه رتبه اول استان را در امتحانات نهایی نداشته است حتی در زمانیکه مدیر آن آقای روحانی بود . ولی رتبه های اخیر در آزمون های پیشرفت تحصیلی و مسابقات آزمایشگاهی نشان می دهد که دبیرستان نمونه از کارنامه قابل قبولی برخوردار است. وبرای مسابقه و رقابت نباید یکی را حذف کرد.

  6. سلام.به نظر من یکی از افرادی که تو این زمینه میتوانند نظر درستی بدهند آقای روحانی مدیر فعلی دبیرستان نمونه دولتی شهید همت و مدیر سابق دبیرستان علامه هستند.شنیدن نظر ایشان هم،خالی از لطف نیست.دست اندر کاران کاروانسرا،زحمتش را بکشید.

علمی و فن آوری