آمار پتانسیل و استعدادهای ورزشی کوهساران بر کسی پوشیده نیست، اما از حداقل امکانات محروم است!+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۵۳:۳۴
  • شناسه خبر: 40103

پتانسیل و استعدادهای ورزشی کوهساران بر کسی پوشیده نیست، اما از حداقل امکانات محروم است!+تصاویر

وقتی صحبت از ورزش کوهساران می شود، شاید کسی از پتانسیل ورزشی موجود در این منطقه مطلع نباشد؛ پتانسیل و استعدادهایی که در چند سال اخیر بخوبی خود را نمایش داده، ولی باز هم ورزش کوهساران در جایگاه خودش مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ وقتی صحبت از ورزش کوهساران می شود، شاید کسی از پتانسیل ورزشی موجود در این منطقه مطلع نباشد؛ پتانسیل و استعدادهایی که در چند سال اخیر بخوبی خود را نمایش داده، ولی باز هم ورزش کوهساران در جایگاه خودش مورد توجه قرار نگرفته است.
علیرضا ابراهیمی مدافع اسبق تیم فوتبال مس کرمان، میثم خیام بازیکن حال حاضر مس سونگون در لیگ برتر فوتسال که چندین بار نیز برای تیم ملی فوتسال بازی کرده است و رضا وقاری بازیکن تیم فوتبال نیروی زمینی تهران تنها نمونه هایی از این استعدادها هستند.
کوهساران استعدادهایی مثل ابراهیمی ها، خیام ها و وقاری ها را شاید کم نداشته باشد ولی از حداقل امکانات برای پرورش استعدادهایش محروم است.
محسن مظفری به خبرنگار کاروانسرا می گوید:شاید اگر بشنویم ۲۰ سال است که هرسال جامی در دل کوهساران روی زمین خاکی در بالاترین سطح ممکن منطقه، برگزار می شود جای تعجب داشته باشد؛ولی ۲۰ سال است که ورزش دوستان کوهساران با انگیزه بالا به کار خود ادامه می دهند و هر ساله نیز متاسفانه شاهد حوادث تلخی برای برخی بازیکنان به علت خاکی بودن زمین هستیم.
بخشدار کوهساران افزود: با این وجود بخشداری هر ساله در حد توان خود از فوتبال منطقه و این جام خاکی حمایت کرده است.

وی بیان کرد: اگر جوانان کوهساران برای کاهش تلفات خود بخواهند این جام را در سالن برگزار کنند یا باید به مرکز استان مراجعه کنند یا فاصله طولانی تا مرکز شهرستان(راور) را طی کنند؛ با این حال امسال بخشداری در اقدامی تصمیم گرفت تا چند تیم از کوهساران را در جام رمضان راور شرکت دهد.

مظفری تصریح کرد:شاید برای نشان دادن پتانسیل ورزش منطقه وجود سه تیم از کوهساران کم بود ولی بضاعت بخشداری و دهیاری ها و همچنین فاصله زیاد و مشکلات حمل نقل و هزینه بالای اعزام تیمها همین سه تیم را هم با مشکل روبرو کرده بود.
وی افزود:قطعاً ورزش کوهساران وقتی سر زبانها افتاد که هر سه تیم کوهساران از مرحله گروهی فوتسال جام رمضان بالا آمدند، تیمهای دهیاری گزک و شهرداری هجدک اول گروه و تیم شهیدمیرزایی گورکانی نیز بعنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کردند و با وجود تمام شایستگیهایشان فقط تیم شهرداری هجدک توانست تا فینال پیش رود و نائب قهرمان شود، و هچنین توپ طلا هم به مهدی تیکدری از شهید میرزایی گورکانی تعلق گرفت، تا متوجه شویم اگر به استعداد ورزش کوهساران بها داده شود باز هم می شود نمایندگانی را از این خطه در سطح اول فوتبال کشور مشاهده کرد؛از سوی دیگر تیم والیبال هروز علیا نیز با شایستگی تمام قهرمان جام والیبال شد.
مظفری با بیان اینکه آیا این همه پتانسیل و استعداد موجود شایستگی داشتن حداقل امکانات و یک سالن ورزشی را ندارند؟تصریح کرد:جوانان منطقه از حداقل سرانه ها هم محروم هستند و با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر به مرکزیت دهستان حرجند، باز هم از نبود یک سالن ورزشی رنج می برند.
بخشدار کوهساران عنوان کرد: به هرحال از جناب آقای میرصادقی فرماندار محترم شهرستان راور که در اعزام تیم ها به جام رمضان از حمایت های ویژه شان ما را محروم نساختند تقاضا داریم در کمیته برنامه ریزی مبلغی را جهت استارت احداث یک سالن ورزشی در منطقه اختصاص دهند.
مظفری افزود: در این راه حمایت نمایندگان محترم مردم کرمان و راور آقایان پروفسور زاهدی و دکتر پورابراهیمی را که همواره حامی ورزش و جوانان بخصوص در مناطق محروم بوده اند را می طلبیم و امید آن داریم که با یاری خدا و همت مسئولین امر به زودی شاهد احداث یک سالن ورزشی مناسب در خور و شأن ورزش کوهساران باشیم.

IMG_6151 IMG_6114 IMG_6133 IMG_7700

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. ظهیر گفت:

    بازیکنان این تیما اکثرشون کرمانی بودند و کرمان هم امکاناتش از راور بیشتره چه برسه از کوهساران.

علمی و فن آوری