آمار با فعالیت ها و خدمات اورژانس اجتماعی راور آشنا شوید+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ / ساعت ۱۹:۴۹:۵۳
  • شناسه خبر: 40233

با فعالیت ها و خدمات اورژانس اجتماعی راور آشنا شوید+تصاویر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان راور گفت:اورژانس اجتماعی راور سطح دو می باشد؛ یعنی دارای خدمات سرپایی و نگهداری موقت است و خدمات نگهداری موقت شامل خدمات تخصصی به دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛باقر زارع به مناسبت هفته بهزیستی در رابطه با فعالیت های اورژانس اجتماعی گفت: یکی از برنامه های دولت برای کاهش مشکلات مردم اورژانس اجتماعی می باشد؛ آمارهای ارائه شده توسط سازمانها و نهادهای اجتماعی مبین این حقیقت است که تنوع و فراوانی آسیبهای اجتماعی رو به فزونی است و همچنین میانگین سنی افرادی که دچار آسیبهای اجتماعی شده اند کاهش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان راور بیان کرد: اورژانس اجتماعی تلفیقی از مرکز اورژانس اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی می باشد؛ که دارای سه ویژگی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن است و قصد دارد مداخلات روانی اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی انجام دهد و هدف کلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است.

وی گروههای هدف اورژانس اجتماعی راور را کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و یا آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، برشمرد.

زارع در ادامه نحوه پذیرش در اورژانس اجتماعی را ۱_خود معرف و مراجعه شخص به اورژانس اجتماعی ۲_شناسایی و جذب افراد توسط تیم تخصصی ۳_ارجاعی از خط تلفن اورژانس اجتماعی ۴_ارجاع از سایر مراکز بهزیستی ۵_ارجاعی از سایر سازمانها اعم از دولتی و غیر دولتی، عنوان کرد.

وی افزود: افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده به طرقی که ذکر شد در مرکز اورژانس اجتماعی پذیرش می شوند و مراکز اورژانس اجتماعی دارای سه سطح می باشند که اورژانس اجتماعی راور سطح دو می باشد؛ یعنی دارای خدمات سرپایی و نگهداری موقت است و خدمات نگهداری موقت شامل خدمات تخصصی به دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی است و این افراد می توانند به مدت ۲۰ روز از خدمات اقامت استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان راور تصریح کرد:کودکان و همسران آزار دیده، زنان آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خود کشی کرده اند، زوجین متقاضی طلاق می توانند از خدمات رایگان مددکاری و روانشناسی اورژانس اجتماعی برخوردار شوند.

وی در انتها عنوان کرد: تیم سیار اورژانس اجتماعی از طریق گشت زنی در سطح شهر با خودرویی که در اختیار دارد افراد در معرض آسیب را شناسایی کرده و مداخلات لازم را انجام می دهد و همچنین برنامه ها و فعالیتهای مرتبط با اورژانس اجتماعی را به مردم معرفی می کند.

IMG_7928 IMG_7913 IMG_7902 IMG_7907 IMG_7914 IMG_7919 IMG_7910 IMG_7918

عکاس:وحید رجایی
انتهای پیام/

 



علمی و فن آوری