آمار هشدار ! آغاز مجدد ناپایداریهای جوی از روز سه شنبه - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۳:۰۳:۰۶
  • شناسه خبر: 40541

هشدار ! آغاز مجدد ناپایداریهای جوی از روز سه شنبه

کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: گر چه فردا افزایش دما را در استان کرمان پیش بینی می کنیم ولی مجددا ناپایداری جوی را از روز سه شنبه همراه با کاهش دما خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛به نقل از آرمان؛در پی بارندگی های اخیر و سیلابی شدن مسیرهای رودخانه در چند شهرستان استان کرمان متاسفانه چند تن از شهروندان دچار سانحه شده وجان خود را از دست داده اند در این رابطه حبیبی کارشناس هواشناسی استان کرمان اظهار داشت: نایداریهای جوی تحت تاثیر پدیده مونیسون تا سه شنبه در استان کرمان ادامه دارد.

وی گفت:  احتمال سیلابی شدن مجدد شهرستانها وجود دارد و تا سه شنبه این تغییر هوا را خواهیم داشتیم.

حبیبی افزود: گر چه فردا افزایش دما را در استان کرمان پیش بینی می کنیم ولی مجددا این ناپایداری از روز سه شنبه همراه با کاهش دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بارش مناطق با هم متفاوت است، عنوان کرد: این نوع بارش های رگباری در بهار و تابستان اتفاق می افتد و برخی به صورت محلی و کوتاه مدت اتفاق می افتد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان  در این رابطه گفت: درپی بارندگی شدید عصر روز شنبه در منطقه کوهستانی سیرچ ، سه نفر از گردشگرانی که به این روستای ییلاقی رفته بودند دچار سیلاب شده و جان خود راازدست دادند.
محسن صالحی همچنین گفت ۹ خودرو در گل و لای ناشی از سیلاب گرفتار شدند.

وی افزود : سیلاب و توفان دیروز در شهرستان های زرند، رودبارجنوب، بافت و نرماشیر  خسارت های مالی را بر جا گذاشت اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

صالحی ادامه داد: این ناپایداری در چند روز آینده نیز ادامه دارد به همین خاطر از مردم خواسته می شود که در مسیر سیلابها و رودخانه ها تردد ننمایند.

فرماندار کرمان نیزعنوان کرد: در این رابطه ۲ زن ۵۰ ساله و ۳۵ ساله به همراه یک مرد ۳۷ ساله در بستر رودخانه و در محلی بنام چنار سوخته در حال تردد بودند که طعمه سیل شده و متاسفانه غرق می شوند و مردم نمی توانند آنها را نجات دهند.

وی با اشاره به ناپایداری مکرر هوا در مناطق مختلف استان طی روزهای گذشته اظهار کرد: هشدار لازم به گردشگران در مناطق کوهستانی استان داده شده بود اما متاسفانه این خانواده به همراه عده ای دیگر به منطقه ای رفته بودند که معمولا محل حضور گردشگران نیست.

محمد حیدری پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با اشاره به اینکه جسد سه جانباخته این حادثه که در زمان وقوع سیل در حریم رودخانه سیرچ بسر می بردندبا کمک امدادگران هلال احمر ونیروهای مردمی پیدا شدند افزود :یکی از کشته شدگان یک زن باردار بوده و تاکنون هیچ مفقودی، و یا مصدومی دیگر گزارش نشده است.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری