آمار سیلاب بیش از 50 میلیارد ریال به راه های کرمان خسارت وارد کرد/سهم شهرستان راور سه میلیارد ریال - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ساعت ۱۲:۰۳:۱۱
  • شناسه خبر: 40584

سیلاب بیش از ۵۰ میلیارد ریال به راه های کرمان خسارت وارد کرد/سهم شهرستان راور سه میلیارد ریال

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: همراه با بارندگی های اخیر در ۱۱ شهرستان استان کرمان، ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به راه های استان وارد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی افزود: پس از وقوع سیل و رانش، بلافاصله عوامل راهداری و سایر دستگاه های امدادی با به کارگیری تمامی تجهیزات و ماشین آلات خود ضمن استقرار در مناطق حادثه دیده، اقدامات لازم در خصوص بازگشایی راه ها و کمک به آسیب دیدگان را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر به رویه آسفالت برخی از راه ها و همچنین سازه پل ها و تونل ها و ابنیه خسارت زیادی وارد کرده است تصریح کرد: میزان برآورد اولیه این خسارت در محورهای شهرستان کرمان، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: همچنین برآوردها نشان می دهد میزان خسارت وارده به راه ها و ابنیه حوزه استحفاظی سیرجان پنج میلیارد ریال، شهرستان بم چهار میلیارد ریال، شهرستان راور سه میلیارد ریال و شهرستان بافت هفت میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه خسارات وارده در شهرستان بردسیر بیش از سایر شهرستان ها بوده است گفت: میزان خسارت وارده به جاده ها و تاسیسات مربوط در شهرستان بردسیر هفت میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
بلوردی بیان کرد: بارش باران های غیرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهای اخیر در برخی استان های کشور که موجب تخریب برخی منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین های کشاورزی شد، جان برخی از هموطنان و مسافران که در محورهای روستایی و در حاشیه رودخانه ها توقف داشتند را گرفت.
وی گفت: وقوع سیل، بارش ها و ریزش کوه موجب بسته شدن برخی راه های روستایی برای یک مقطع زمان کوتاه شده بود که با تلاش های صورت گرفته توسط راهداران، پاکسازی و ترمیم موقت انجام شد.
وی ادامه داد: هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی باز است و تردد در آنها جریان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/


علمی و فن آوری