آمار بانوان هنرمند راوری 564 مترمربع قالی دستباف را تقدیم ستاد عتبات عالیات کردند+تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ساعت ۱۵:۳۳:۲۹
  • شناسه خبر: 41116

بانوان هنرمند راوری ۵۶۴ مترمربع قالی دستباف را تقدیم ستاد عتبات عالیات کردند+تصاویر

نخستین مرحله از بافت قالی های دستباف ستاد عتبات عالیات در شهرستان راور با بافت ۵۶۴ متر مربع فرش در کارگاه شماره یک این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ نخستین مرحله از بافت قالی های دستباف ستاد عتبات عالیات در شهرستان راور با بافت ۵۶۴ متر مربع فرش در کارگاه شماره یک این شهرستان به پایان رسید.
ظهر امروز با حضور رزم حسینی استاندار کرمان، میرصادقی فرماندار شهرستان، جمعی از مدیران استان و شهرستان راور از بافت ۹۷ تخته فرش دستباف در کارگاه‌ های شماره یک و دو شهرستان راور بازدید شد.

IMG_9126

در کارگاه شماره یک ستاد عتبات عالیات راور ۳۷ تخته قالی دستباف توسط بانوان راوری به اتمام رسید که یکی از آنها به دست استاندار کرمان بریده شد.

IMG_9152
معاون سازمان صنعت و معدن استان کرمان در حاشیه آیین اتمام نخستین مرحله از بافت این فرش‌ها گفت:این ۳۷ تخته فرش توسط ۱۱۰ بافنده راوری بافته شده است که در مجموع ۵۶۴ مترمریع می باشد و در کارگاه شماره دو نیز ۶۰ تخته فرش در حال بافت است که در چند ماه آینده به اتمام می رسند.
زریسفی تصریح کرد: اولین کارگاه بافت فرش‌های ستاد عتبات عالیات در راور در مهرماه سال گذشته با حضور استاندار کرمان افتتاح شد و کارگاه دوم نیز چند ماه بعد شروع به فعالیت کرد.

در این مراسم استاندار استاندار کرمان گفت: فعالیت کارگاه‌های فرش‌بافی ستاد عتبات عالیات در شهرستان راور همچنان ادامه می‌یابد.

IMG_9170
علیرضا رزم‌حسینی تصریح کرد: کارگاه‌های فرش بافی ستاد عتبات عالیات موجب اشتغالزایی می‌شوند و بافت فرش برای ستاد عتبات عالیات اقدامی معنوی، بزرگ و ماندگار است.
وی همچنین از سردار پلارک رئیس ستاد عتبات عالیات کشور و مهاجری رئیس ستاد در استان کرمان برای راه‌اندازی کارگاه‌های زنجیره‌ای فرش قدردانی کرد و عنوان کرد: این افراد خدمت بزرگی را در استان کرمان انجام دادند.

IMG_9213

انتهای پیام/



علمی و فن آوری