آمار لزوم رسیدگی جدی به وضعیت نامناسب بازار پسته/ پسته متولی ندارد و بازار رها شده است - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵ / ساعت ۱۳:۰۱:۳۳
  • شناسه خبر: 42248

لزوم رسیدگی جدی به وضعیت نامناسب بازار پسته/ پسته متولی ندارد و بازار رها شده است

تذکر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور به رئیس جمهور در خصوص توضیح علت عدم توجه به وضعیت بحرانی بازار صادرات محصول پسته که به کشاورزان خسارت سنگینی زده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی مجلس، به رئیس‌جمهور در خصوص توضیح علت عدم توجه به وضعیت بحرانی بازار صادرات محصول پسته که به کشاورزان خسارت سنگینی زده، تذکر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر وضعیت اسف بار بازار پسته اظهار کرد: انتقادات جدی در استان وارد است، وضعیت اسف بار بازار پسته کرمان بی صاحب رها شده است.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: ستاد عالی پسته اصلا تشکیل نمی شود، کشاورزانی که با هزار مشکل از جمله کم آبی، بهای تمام شده بالا، تک محصولی بودن محصول را تولید می کنند متضرر می شوند در حال حاضر متوسط قیمت پسته ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان پایین تر است و هم‌اکنون آمریکا ۷۰ درصد بازار پسته جهان را در اختیار گرفته است و دلیلش این است که ما متولی نداریم و بازار رها شده است.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری