آمار از سه کتابدار کتابخانه های عمومی راور تجلیل شد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: پنج شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵ / ساعت ۲۱:۳۵:۵۴
  • شناسه خبر: 42772

از سه کتابدار کتابخانه های عمومی راور تجلیل شد

به مناسبت هفته کتاب مراسم تقدیر از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کرمان برگزار شد و از ۴۰ کتابدار و مسئول برگزیده کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ به مناسبت هفته کتاب مراسم تقدیر از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کرمان امروز صبح با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و زهرا موسی‌پور مدیر‌کل اجتماعی استانداری کرمان، حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، جمعی از مسئولان و همچنین تعدادی از کتابداران استان کرمان در تالار کاخ کرمان برگزار شد.

در این مراسم مدیر‌کل اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تجلیل از کتابدار تجلیل از مقام شامخ و با عظمت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) است گفت: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) حامل و کتابدار کتاب آسمانی قرآن کریم بود.

وی با اشاره به اینکه کتابداری در حقیقت یک وظیفه عمومی در جامعه است اظهار‌ کرد: باید قدردان کسانی باشیم که با وجود همه مشکلات، چراغ کتابخانه‌ها را روشن نگه داشتند.

موسی‌پور با بیان اینکه باید حصار و دیوار دور کتابخانه‌ها برداشته و به دور شهر کشیده شود، افزود: کشیدن دیوار دور کتابخانه‌ها معنایی ندارد و باید حضور کتاب و کتابخوانی در عرصه اجتماع احساس شود.

وی با اشاره به اینکه باید از هر طریقی و به بهانه‌های مختلف افراد را به کتابخانه آورد خاطر‌نشان کرد: استفاده از نیروی متخصص و کاردان در کتابخانه‌ها الزامی است.

مدیر‌کل اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه یک کتابدار باید از همه منابع موجود در کتابخانه آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشد گفت: کرمان در هفته کتاب بسیار شاداب بود و این هفته با برگزاری نمایشگاه کتاب در استان همراه است.

وی با اشاره به اینکه علم نور است و روشنی به ما می‌دهد افزود: کتابخانه‌ها نیروگاه‌هایی هستند که منشاء تولید نور هستند و از آنجا تولید علم می‌شود.

در مراسم تقدیر از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کرمان ابتدا از خانواده شهیدان مداحی‌پور، کرم‌وند و فدایی یا اهدای لوح تقدیر به پاس رشادت‌های شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجلیل شد.

در این مراسم ۴۰ کتابدار و مسئول برگزیده کتابخانه های عمومی استان کرمان تجلیل شدند که در این بین از خانم نجمه بقائی کتابدار و مسئول کتابخانه ثامن‌الائمه‌(ع) راور، آقای محسن نوروززاده کتابدار کتابخانه فیض کاشانی راور و  خانم زینب علمدار کتابدار کتابخانه ثامن‌الائمه‌(ع) راور، تجلیل بعمل آمد.

همچنین از آقای ثارالله انکوتی مدیر خبرگزاری تسنیم در کرمان، نیز به دلیل انتشار به موقع و صحیح اخبار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری