آمار آخرین وضعیت کشتارگاه راور از زبان شهردار و قصابان - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: یکشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۵ / ساعت ۱۷:۵۷:۳۱
  • شناسه خبر: 42950

آخرین وضعیت کشتارگاه راور از زبان شهردار و قصابان

روز گذشته بود که خبری به نقل از شهردار راور مبنی بر پلمپ کشتارگاه راور بدلیل غیربهداشتی بودن این مکان مخابره شد و از طرفی تاکید بر این بود که کلیه قصابان راوری برای کشتار دامهای خود به شهرستانهای کوهبنان و زرند و یا کرمان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ روز گذشته بود که خبری به نقل از شهردار راور مبنی بر پلمپ کشتارگاه راور بدلیل غیربهداشتی بودن این مکان مخابره شد و از طرفی تاکید بر این بود که کلیه قصابان راوری برای کشتار دامهای خود به شهرستانهای کوهبنان و زرند و یا کرمان مراجعه کنند.
خبری که با توجه به اینکه خود شهرداری متولی کشتارگاه است و اقدام به پلمپ آن کرده است کمی همراه با پارادوکس بود هرچند که با توجه به حساسیت مردم این شهرستان نسبت به اینکه قصابان برای کشتار دام به شهرستان های مجاور بروند واکنش هایی نیز به دنبال داشتیم.

اما خبرنگار کاروانسرا برای واضح شدن موضوع به سراغ شهردار و چند تن از قصابان راوری رفت که در اینباره یزدانپناه شهردار راور گفت:اینکه گفته شده کشتارگاه پلمپ شده است اشتباه است بلکه به دلیل مشکلات بهداشتی کشتارگاه و انجام تعمیرات به مدت یک هفته تعطیل شده است و اگر تعمیرات پایان نیابد احتمال تداوم تعطیلی نیز وجود دارد و قصابان برای تامین گوشت شهرستان و کشتار دام های خود به شهرستان های مجاور بروند.

شهردار راور گفت:در بازدیدی که مدیرکل بازرسی استانداری کرمان و مسئولان شهرستان در چند هفته گذشته از کشتارگاه راور داشتند مشکلات فنی و بهداشتی زیادی به ثبت رسید و نیاز مبرم است که مشکلات برطرف شود و طبق برآوردهای انجام شده مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان نیاز است تا این کشتارگاه بروز شود.

وی افزود:اما با توجه به اینکه شهرداری توان پرداخت و تامین چنین مبلغی را ندارد تصمیم گرفته شده با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان یکسری کارهای ابتدایی در کشتارگاه انجام دهیم تا از نظر بهداشتی تایید شود اما اینهم در صورتی عملی می شود که قصابان عوارض خود را بدهند که مبلغی بالغ بر ۱۵الی ۲۰ میلیون تومان می باشد که بقیه آن را نیز خود شهرداری متقبل می شود.

یزدانپناه تصریح کرد:تا ۳۰ آبانماه به قصابان شهرستان مهلت دادیم عوارض خود را پرداخت کنند تا تعمیرات را آغاز کنیم اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی قصابان صورت نگرفت و شهرداری تعمیرات را از فردا یعنی ۸ آذرماه آغاز می کند و پس از انجام تعمیرات، قصابانی که عوارض خود را پرداخت نکند نمی توانند در کشتارگاه دام های خود را کشتار کنند.

از طرفی کاروانسرا پای صحبت های چند تن از قصابان شهرستان نیز نشست و حرف های آنها نیز این بود که شهردای بابت کشتار روزانه ما در کشتارگاه مبلغی را بصورت ماهانه دریافت می کند ولی برای تامین مبلغ مورد نظر برای ما فیش های چندصد هزاری و حتی میلیونی فرستاده است که ربطی به کشتار روزانه ما در کشتارگاه ندارد چرا که این عوارض مربوط به نوسازی منزل مسکونی و مغازه ماست.

یکی دیگر از قصابان به کاروانسرا می گوید: شهرداری برای ما فیش پرداخت تمدید جواز کسب نیز فرستاده است، در صورتی که نه تنها قصابان بلکه تمام کسبه و صنوف راور دوسال است برای تمدید پروانه کسب خود به شهرداری هیچ مبلغی پرداخت نکرده اند ولی شهرداری از صنف قصاب این مبلغ را درخواست کرده است و این نوعی بی عدالتی است اگر سایر صنوف و کسبه این مبلغ را پرداخت کردند ما هم پرداخت می کنیم چراکه ما برای تمدید پروانه کسب به اصناف شهرستان مبلغ درخواستی را پرداخت کرده ایم.

هرچند که قبل از این نیز شهردار راور به خبرنگار ما گفته بود دو سال است اصناف شهرستان بابت تمدید و صدور پروانه کسب وکار هیچ مبلغی را به شهرداری پرداخت نکرده اند و این مورد در هیچ جای کشور سابقه ندارد، و اگر سالانه این مبلغ پرداخت می شد مبلغی بالغ بر چند صد میلیون می شد و برای آبادانی شهر راور مبلغ خوبی بود.

به هر حال امیدواریم که این کشمکش بین شهرداری و صنف قصابان راور به سرانجامی برسد که هیچکدام متضرر نشوند و از همه مهمتر رفع نواقص بهداشتی و فنی کشتارگاه راور است چراکه با توجه به بیماری های مشترک بین دام و انسان متضرر اصلی شهروندان راوری هستند.

انتهای پیام/



علمی و فن آوری