آمار گلایه گسترده ائمه جمعه استان کرمان از دعوت سخنران هتاک به امام رضا(ع) - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵ / ساعت ۲۲:۲۲:۴۵
  • شناسه خبر: 43098

گلایه گسترده ائمه جمعه استان کرمان از دعوت سخنران هتاک به امام رضا(ع)

ائمه جمعه سراسر استان نسبت به سخنرانی علی مطهری به مناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو در استان کرمان با توجه به اینکه چندی از سخنان جنجالی و توهین وی در خصوص امام رضا و لغو سخنانش در مشهد مقدس نمیگذرد، انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛ سخنرانی علی مطهری به مناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو در استان کرمان بخش اعظمی از سخنان این هفته ائمه جمعه شهرستان ها و بخش های این استان را به خود اختصاص داده است و بعضا از اینکه چرا در این بهبوهه زمانی و تنها پس از گذشت چندی از سخنان جنجالی و توهین وی در خصوص امام رضا(ع) و لغو سخنانش در مشهد مقدس به استان کرمان دعوت شده انتقاد داشتند که در ادامه با هم می خوانیم:

ابتدا حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان ورئیس شورای اصولگرایی کرمان در چند روز گذشته در گفتگو با کرمان خبر اظهار داشت: متاسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت هایی است که نمی تواند در راستای نقد سالم موثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی ها و هنجار شکنی هاهستند و از آنجا که ایشان در صحبت هایشان برخی از حدود را رعایت نمی کنند به نظر بنده حضورشان در یک استان می تواند چالش ها وحواشی را ایجاد کند که به نفع نظام نخواهدبود.

 عربپور تصریح کرد: نظر ما براین است که ایشان عاقلانه و دراین شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی های ازاین دست شرکت نکنند، و کسانی هم که دعوت کنند ایشان بوده اند قطعا برای رضای خدا این کار را نکرده اند و به دنبال حاشیه سازی وجریان سازی های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند.
حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی امام جمعه راور نیز در اجتماع عظیم عزاداران شهادت امام رضا علیه السلام در اعتراض به سفر مطهری به کرمان گفته بود:برای حفظ وحدت و آرامش خواستار لغو سخنرانی وی در کرمان هستیم.

و اما خطبه های نماز جمعه این هفته در شهرهای استان کرمان به نقل از دقیانوس:
حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور امام جمعه جیرفت در خطبه های نماز جمعه امروز گفت:انشاء الله تا ۱۶ آذرماه برخی مسئولان ما حواسشان را جمع کنند وگرنه با مردم انقلابی و در صحنه ما طرف خواهند شد و نمی گذارند چنین اتفاقی رقم بخورد.
جمله ای اعلام کردند که جامعه روحانیت جیرفت موافقت خودشان را با سخنرانی این فرد اعلام کرده اند که این موضوع خلاف واقع است و چنین چیزی نیست ، جامعه روحانیت مبارز جیرفت هیچ موضع مثبتی در رابطه با آمدن این آقا به کرمان ندارد

حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه قلعه گنج در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه در روز ۱۶ آذر از یک سخنران حاشیه‌ساز در مراسم روز دانشجو در مرکز استان کرمان دعوت به‌عمل آمده آن را مایه شرمساری دانست و خاطرنشان کرد: باید حواسمان به برگزاری اینگونه مراسم در شهری که مردم آن به ولایتمداری زبانزد هستند، باشد و از مسؤولان مربوطه انتظار داریم از خود حساسیت نشان داده و مانع برگزاری این سخنرانی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی امام جمعه بم گفت: اگر ۱۶ آذر دعوت از یک سخنران جنجالی صورت گرفت استاندار مسئولیت صحبت های او را بر عهده بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امام جمعه فاریاب در خطبه های نماز جمعه امروز گفت:دانشجویان متولی انقلاب هستند و فریب افراد حاشیه‌ساز را نمی‌خورند و آنهایی که به استان‌ها سفر می‌کنند و در دانشگا‌ه‌ها جلسه سخنرانی برپا می‌کنند برای انحراف و سردرگمی مردم این کار را می‌کنند ، اگر این افراد راست می‌گویند جلوی نقض برجام بایستند و حق ملت را از استکبار مطالبه کنند، نه اینکه مردم را به بیراهه ببرند.
وی با انتقاد از دعوت مطهری به کرمان ابراز داشت: از استاندار و شورای تامین می‌خواهیم در برگزاری سخنرانی این فرد بازنگری و تجدید نظر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور امام جمعه رفسنجان گفت:قبلا به استان هشدار دادیم اجازه ندهند فردی که هتاک به ساحت امام‌ رضا(ع) است، در استان حضور یابد، این فرد به اسم نماینده مجلس حرف‌های گستاخانه می‌زند.

وی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم اینگونه افراد به شهرمان آمده و هر کس بخواهد جرات به خود دهد با خشم انقلابی فرزندان این شهر مواجه می‌شود و به شورای تأمین و همه دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی می‌گوییم اجازه ندهند این فتنه‌گران را به شهر راه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌زاده امام جمعه بافت: مسؤولان دانشگاه‌ها بدانند چه کسانی را برای سخنرانی دعوت می‌کنند و چرا باید حریم دانشگاه جولانگاه هتاک به امام رضا (ع) و اهانت کننده به ساحت مقدس اهل بیت باشد و انتظار لغو این سخنرانی را داریم.
حجت الاسلام والمسلمین سالاری امام جمعه عنبرآباد با انتقاد از علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در رابطه با مواضع اخیر گفت: چنین شخصی حق سخنرانی در استان کرمان را ندارد و باید سخنرانی وی همچون مشهد مقدس لغو شود.
انتهای پیام/


علمی و فن آوری