آمار سومین روز اعتصاب کارگران کارخانه مس کوه جهر/کارفرما حقوق که نداد هیچ، ۵ نفر را نیز اخراج کرد - پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا راور
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
www.karavansara.ir

  • تاریخ: دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ساعت ۱۸:۲۰:۴۵
  • شناسه خبر: 43177

سومین روز اعتصاب کارگران کارخانه مس کوه جهر/کارفرما حقوق که نداد هیچ، ۵ نفر را نیز اخراج کرد

کارگران کارخانه مس کوه جهر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایا خود در چند روز گذشته دست به اعتصاب زدند و پیگیر دریافت حق و حقوق خود می شوند که مدیر این کارخانه حقوقشان را که نمی دهد هیچ، پنج نفر از کارگران را اغتشاشگر می نامد و آنها را اخراج می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاروانسرا؛کارخانه صنعت مس کوه جهر چند سالی است که فعالیت خود را در شهرستان راور آغاز کرده و اکنون با حدود ۲۵ کارگر در حال فعالیت می باشد.
اما در این سالها کارگران این کارخانه از وضعیت حقوق و مزایایی خود بارها گله مند بودند و اعتراضاتی را نیز عنوان کرده اند.
تا اینکه این کارگران در خردادماه امسال از مدیر و کارفرما خود نسبت به کمی حق و حقوق خود از جمله نپرداختن شب کاری،جمعه و تعطیلی کاری و حق اولاد برای متاهلین به اداره کار شکایت می کنند.
بعد از این اعتراض و شکایت، و پس از پیگیری مسئولان کارفرما قول پرداخت حقوق خوب و در حد رضایت کارگران را می دهد و حتی با کارگران تا آبانماه قرارداد می بندد.
اما کارفرما پس از پرداخت دو ماهه حقوق بیش از یک میلیون تومانی به کارگران، دوباره حقوقها را کاهش می دهد و حتی پرداخت هم نمیکند و اکنون کارگران ۴ماه حقوق معوقه دارند.
و اما در اعتراض به این عدم پرداخت حقوق و مزایا، این کارگران در چند روز گذشته دست به اعتصاب می زنند و پیگیر دریافت حق و حقوق خود می شوند که کارفرما هم حقوقشان را که نمی دهد هیچ، پنج نفر از کارگران را اغتشاشگر می نامد و آنها را اخراج می کند.
ولی از آنجایی که کارگران این کارخانه این وضع را نمی توانند تحمل کنند و پنج نفر از همکارانشان اخراج شوند به کارفرما می گویند یا کسی را اخراج نکنید و حق و حقوق همه را پرداخت کنید یا اینکه همه ما را اخراج کنید.
اما به گفته کارگران، کارفرما نیز گفته است نه حق و حقوق شما را می دهم و نه شما را اخراج می کنم تا نتوانید از بیمه بیکاری استفاده کنید.

حال کارگران این کارخانه سه روز است دست به اعتصاب زده اند و کسی نیز پاسخگوی آنها نیست و به گفته کارگران فقط مسئولان شهرستان قول پیگیری را داده اند؛ پیگیری که تا این لحظه نتیجه ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/



دیدگـاه ها

  1. تو راور دلمون خوش بود چند تا کارگر رفتند سر کار.حالا هم مسولین محترم مثل همیشه برا اینکه پایه های صندلیشون محکم باشه فقط نشستند و تماشا میکنن.

  2. جوان بیکار راوری گفت:

    جوانان راوری دلشون خوشه که که در کارخونه درست میشه برن سرکار . معلوم نیست چه خبره اخرش. پول نمیدن اخراج هم می کنن.خ

علمی و فن آوری